F1: 160 embert vesz fel a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.15. 13.40

A Renault a következő két év során összesen 160 fővel bővítené a Forma-1-es projektjét. A gyári háttérrel már tapasztaltabb szakembereket is elcsábíthatnak.

A Renault a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatává tette az enstone-i alakulatot, de középtávon még nem a sikerek, hanem az építkezés a cél. Ennek része természetesen a szakemberi gárda bővítése mind a versenycsapatnál, mind a franciaországi motorgyárban. 160 dolgozót várnak.
“Egyelőre nagyon kevés embert vettünk fel” – mondta a Renault F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul az Autosport kérdésére. “Jó munkaerőt akarunk, a jó szakemberek pedig nem érhetők el egy pillanat alatt, hiszen kényszerszabadságra küldik őket (az átigazolás előtt), fél, egy évet is kell rájuk várni.” 


“Pillanatnyilag 490 emberünk van Enstone-ban, de a terv az, hogy 2017 végére 650-re növeljük a létszámot. A legnagyobb csapatoknál – gondolok itt a Mercedesre, a Red Bullra – 800-an vannak, de úgy gondoljuk, hogy 650 fős létszámmal már Enstone is versenyképes lesz. Úgy fogjuk elérni ezt, hogy sok munkát megosztunk majd Viry és Enstone között. Hisszük, hogy kevesebb emberrel is képesek leszünk helytállni.”
Abiteboul szerint az autógyártói háttérrel képesek lesznek nagy neveket is átcsábítani.
“A riválisoktól való átigazolásokhoz kell egy sztori, és most már megvan hozzá az első fejezetünk, megvannak a Renault tervei, a pénzügyi háttér, a partnerek, a csapatvezetés. Van terv, remélhetőleg ez segít a szakemberek megszerzésében.”
Bár egyes pletykák szerint a Renault igyekszik a lehető legolcsóbban megúszni a Forma-1-es részvételt – más hírek szerint viszont a Mercedeséhez hasonló büdzséből gazdálkodnak -, Abiteboul azt mondja, nem fognak spórolni.


“Őszintén mondom, hogy a szükségesnél nagyobb is a keretünk. Tudom, hogy mit gondolnak egyesek, tisztában vagyok vele, miket mondtak a Red Bullnál arról, hogy nincs elég erőforrásunk. Azonban igen is megvan a szükséges anyagi és emberi erőforrásunk, csak a műszaki szaktudáson, a know-how-n múlik minden.”
“A viry-i motorgyárban az volt a gond, hogy a V6-os korszak kezdetére sok új munkatársat kellett felvenni, viszont az új, frissdiplomás dolgozókat még ki kell képezni. Mostanra megvan a kellő képzettség, megvan a rutin, az új projekt mindenkit motivál, azaz mindenünk megvan az elvégzendő munkához.”

Kommentek

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.