F1: 160 embert vesz fel a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.15. 13.40

A Renault a következő két év során összesen 160 fővel bővítené a Forma-1-es projektjét. A gyári háttérrel már tapasztaltabb szakembereket is elcsábíthatnak.

A Renault a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatává tette az enstone-i alakulatot, de középtávon még nem a sikerek, hanem az építkezés a cél. Ennek része természetesen a szakemberi gárda bővítése mind a versenycsapatnál, mind a franciaországi motorgyárban. 160 dolgozót várnak.
“Egyelőre nagyon kevés embert vettünk fel” – mondta a Renault F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul az Autosport kérdésére. “Jó munkaerőt akarunk, a jó szakemberek pedig nem érhetők el egy pillanat alatt, hiszen kényszerszabadságra küldik őket (az átigazolás előtt), fél, egy évet is kell rájuk várni.” 


“Pillanatnyilag 490 emberünk van Enstone-ban, de a terv az, hogy 2017 végére 650-re növeljük a létszámot. A legnagyobb csapatoknál – gondolok itt a Mercedesre, a Red Bullra – 800-an vannak, de úgy gondoljuk, hogy 650 fős létszámmal már Enstone is versenyképes lesz. Úgy fogjuk elérni ezt, hogy sok munkát megosztunk majd Viry és Enstone között. Hisszük, hogy kevesebb emberrel is képesek leszünk helytállni.”
Abiteboul szerint az autógyártói háttérrel képesek lesznek nagy neveket is átcsábítani.
“A riválisoktól való átigazolásokhoz kell egy sztori, és most már megvan hozzá az első fejezetünk, megvannak a Renault tervei, a pénzügyi háttér, a partnerek, a csapatvezetés. Van terv, remélhetőleg ez segít a szakemberek megszerzésében.”
Bár egyes pletykák szerint a Renault igyekszik a lehető legolcsóbban megúszni a Forma-1-es részvételt – más hírek szerint viszont a Mercedeséhez hasonló büdzséből gazdálkodnak -, Abiteboul azt mondja, nem fognak spórolni.


“Őszintén mondom, hogy a szükségesnél nagyobb is a keretünk. Tudom, hogy mit gondolnak egyesek, tisztában vagyok vele, miket mondtak a Red Bullnál arról, hogy nincs elég erőforrásunk. Azonban igen is megvan a szükséges anyagi és emberi erőforrásunk, csak a műszaki szaktudáson, a know-how-n múlik minden.”
“A viry-i motorgyárban az volt a gond, hogy a V6-os korszak kezdetére sok új munkatársat kellett felvenni, viszont az új, frissdiplomás dolgozókat még ki kell képezni. Mostanra megvan a kellő képzettség, megvan a rutin, az új projekt mindenkit motivál, azaz mindenünk megvan az elvégzendő munkához.”

Kommentek

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.