F1: Önálló csapattal jönne az Alfa Romeo

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 03.02

Az Alfa Romeót is magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergio Marchionne önálló csapattal, valódi konstruktőrként szeretné a Forma-1-be hozni az olasz márkát.

A Forma-1 történetének első két világbajnoki címét (1950 – Giuseppe Farina, 1951 – Juan Manuel Fangio) megszerző Alfa Romeo 1979 és 1985 között szerepelt utoljára a Forma-1-ben, de a márkát magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergo Marchionne nagyon szeretné újra az F1-ben látni.


A Ferrarit is elnöklő üzletember a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában beszélt az ezt illető elképzeléseiről.
“Ahhoz, hogy újra sportos márkaként prezentálhassa magát, az Alfa Romeónak mindenképp meg kell fontolnia a Forma-1-be való visszatérést. Hogyan? Valószínűleg a Ferrarival való együttműködésben” – kezdte.
Bár úgy tudni, hogy Marchionne tavaly ősszel a Red Bull-lal való közös fejlesztéssel, először motorszállítóként próbálta meg visszahozni az Alfát, az energiaital-gyártó elutasítása miatt ez nem sikerült. 
Most inkább teljes értékű gyári csapatként képzeli el a márka részvételét, de pénzügyi realitások miatt az is opció, hogy a Ferrari motorjával versenyezzen a gyártó, ha furcsának is tűnik a kombináció.


“Az Alfa Romeo képes legyártani a saját kasztniját, képes motort gyártani” – szögezte le. “De a közös munka is egy út. Az emberek a Red Bull és a Ferrari kapcsolatát sem tudták elképzelni. Azért mondom ezt, mert utólag viszont azért kritizáltak, hogy nem adtam nekik motort. Való igaz, hogy a Red Bull túl kritikus volt a partnerével, de a sport működése az első. A legfontosabb, hogy minél több autógyártó legyen versenyben a Forma-1-ben.”

Kommentek

Élményautó: VW Golf II Rallye

Egy G-feltöltős Rallye Golf önmagában is érdekes, pláne ez a darab vészjósló hanggal és Oettinger tuninggal megvadított motorral. Rákészültünk a szombati hungaroringi VW-találkozóra.

Több Forma-1-es szabály is változik

A csapatok megállapodtak egy sor szabályváltoztatásban, amelyek a tervek szerint már jövőre életbe lépnek.

Játékautóként borítja fel a tájfun a teherautót

Hatalmas erővel csapott le Megi a Kínai Köztársaságra. A videó éppen azt kapta el, ahogy egy teherautót simán felborít a vihar.

Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

F1: Mégsem biztos a tesztprogram

A barcelonai pályán azt mondják, még nem biztos, hogy tényleg náluk tartják majd a 2017-es téli teszteket.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

Elárverezik a Ferenc pápát szállító Golfokat

Internetes aukción lehet licitálni október elejéig arra a három autóra, amellyel Ferenc pápát szállították júliusban a krakkói Ifjúsági Világtalálkozón.

Új P+R parkolók épülnek Budapesten

Új P+R parkolók létesítéséről és meglévők bővítéséről is döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

F1: Kiszámolták, Rosberg lesz a bajnok

A brit Sky Sports érdekes egy kis matekozás után arra jutott, hogy idén Nico Rosberg lehet a világbajnok, hajszállal verheti majd Lewis Hamiltont.

Ilyen luxust kínált egykor az Ikarus

Az egykori szocialista vállalat fénykorában luxusigényeket is kielégített. Most olyan oldaláról ismerhetjük meg a legendás magyar autóbuszgyártót, melynek létezéséről eddig kevesen tudtak!

Beárazták a Mars-utazást, kezdhetünk spórolni

Elon Musk, korunk nagy álmodója bevallotta: nincs más célja az életben, mint hogy más bolygókra is eljuttassa az emberi fajt. Azt is tudja, hogyan, és mennyiért.

Kerékbilincs helyett jöhet a szélvédőbilincs

Egy észak-amerikai feltaláló ötletes megoldást ajánl a koszos, macerás és veszélyes kerékbilincsek helyett. Kérdés, hogy működhet-e.