F1: Önálló csapattal jönne az Alfa Romeo

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 03.02

Az Alfa Romeót is magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergio Marchionne önálló csapattal, valódi konstruktőrként szeretné a Forma-1-be hozni az olasz márkát.

A Forma-1 történetének első két világbajnoki címét (1950 – Giuseppe Farina, 1951 – Juan Manuel Fangio) megszerző Alfa Romeo 1979 és 1985 között szerepelt utoljára a Forma-1-ben, de a márkát magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergo Marchionne nagyon szeretné újra az F1-ben látni.


A Ferrarit is elnöklő üzletember a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában beszélt az ezt illető elképzeléseiről.
“Ahhoz, hogy újra sportos márkaként prezentálhassa magát, az Alfa Romeónak mindenképp meg kell fontolnia a Forma-1-be való visszatérést. Hogyan? Valószínűleg a Ferrarival való együttműködésben” – kezdte.
Bár úgy tudni, hogy Marchionne tavaly ősszel a Red Bull-lal való közös fejlesztéssel, először motorszállítóként próbálta meg visszahozni az Alfát, az energiaital-gyártó elutasítása miatt ez nem sikerült. 
Most inkább teljes értékű gyári csapatként képzeli el a márka részvételét, de pénzügyi realitások miatt az is opció, hogy a Ferrari motorjával versenyezzen a gyártó, ha furcsának is tűnik a kombináció.


“Az Alfa Romeo képes legyártani a saját kasztniját, képes motort gyártani” – szögezte le. “De a közös munka is egy út. Az emberek a Red Bull és a Ferrari kapcsolatát sem tudták elképzelni. Azért mondom ezt, mert utólag viszont azért kritizáltak, hogy nem adtam nekik motort. Való igaz, hogy a Red Bull túl kritikus volt a partnerével, de a sport működése az első. A legfontosabb, hogy minél több autógyártó legyen versenyben a Forma-1-ben.”

Kommentek

A flexből készült láncfűrésznél érdekesebb dolgot nem látsz ma

Akinek csak néha kell egy-egy vastagabb ágat elfűrészelni otthon, annak felesleges kiadás egy láncfűrészbe befektetni, de nem is kell, ugyanis némi házi barkáccsal a jó öreg sarokcsiszolóból is alkalmi fűrész lehet.

Földönkívüliek támadtak meg egy autómosót

Mostanában nagy divatja van a hátborzongató átveréseknek, amiből a Ford sem akar kimaradni.

Újabb halottaskocsi, amivel stílusos a távozás

Az olasz cég Maseratikat alakít át, és azt kell mondjam van olyan stílusos, mint a Rolls-Royce vagy a Panamera halottaskocsi.

Versenyautónak is lenyűgöző a Lexus csúcskupéja

A jelenlegi RC F helyett jövőre az LC kupét küldi csatába a Lexus és a Gazoo Racing a japán Super GT szériában. Már pusztán esztétikai megfontolásból támogatjuk a döntést!

Bluetooth-rádió a kocsiba ötezererért Kínából: ér valamit?

Öreg, vacak autómba olcsó, vacak rádiót kerestem. Találtam is, meglehetősen zsákbamacska jelleggel, előre fizetősen, Kínából az E-bayen. Megvettem. Megjött. Elmondom, milyen.

F1: Verstappent is meglepte az első hely

A Belga Nagydíj második szabadedzését megnyerő Max Verstappent is meglepte a Red Bull versenyképessége, de nem fogja elbízni magát.

F1: A Ferrari pocsék a hosszú etapokon

A Ferrari nem brillírozott a Belga Nagydíj szabadedzésein, Kimi Räikkönen szerint sok dolga lesz a csapatnak. Sebastian Vettel nem tudja, hol állnak.

F1: Verstappen az élen otthon, a Mercedes sehol

A Forma-1-es Belga Nagydíj második szabadedzése érdekes eredményt hozott, a Red Bullok az élen, a gyorsabbik Mercedes is csak a 6.

Megvan a hét videója, már 6 millióan látták

Az ember, aki ezzel most megreformálta a borzasztóan unalmas kerékpárversenyeket.

Ford Mustang, négy hengerrel: nem tragédia

Sokan úgy állnak a Ford Mustanghoz, hogy a legendát V8 alatt semmi értelme megvenni. Pont ezért kértük el tesztre az érdekesebbik modellt, a turbós négyhengerest. 317 lóerővel csak nem lesz rossz!

Ezerszámra buktak a gyorshajtók a razzián

A rendőrség nyilvánosságra hozta az ezen a héten tartott sebességmérési akció eredményeit.

F1: Brutális büntetés Alonsónak

Fernando Alonsónak nem indul jól a Forma-1-es idény második fele, a délelőtti meghibásodás után teljes erőforráscsere miatt 35 helyes rajtbüntetést kap vasárnapra. Hamilton 30-ig jutott.