F1: Önálló csapattal jönne az Alfa Romeo

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 15.50

Az Alfa Romeót is magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergio Marchionne önálló csapattal, valódi konstruktőrként szeretné a Forma-1-be hozni az olasz márkát.

A Forma-1 történetének első két világbajnoki címét (1950 – Giuseppe Farina, 1951 – Juan Manuel Fangio) megszerző Alfa Romeo 1979 és 1985 között szerepelt utoljára a Forma-1-ben, de a márkát magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergo Marchionne nagyon szeretné újra az F1-ben látni.


A Ferrarit is elnöklő üzletember a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában beszélt az ezt illető elképzeléseiről.
“Ahhoz, hogy újra sportos márkaként prezentálhassa magát, az Alfa Romeónak mindenképp meg kell fontolnia a Forma-1-be való visszatérést. Hogyan? Valószínűleg a Ferrarival való együttműködésben” – kezdte.
Bár úgy tudni, hogy Marchionne tavaly ősszel a Red Bull-lal való közös fejlesztéssel, először motorszállítóként próbálta meg visszahozni az Alfát, az energiaital-gyártó elutasítása miatt ez nem sikerült. 
Most inkább teljes értékű gyári csapatként képzeli el a márka részvételét, de pénzügyi realitások miatt az is opció, hogy a Ferrari motorjával versenyezzen a gyártó, ha furcsának is tűnik a kombináció.


“Az Alfa Romeo képes legyártani a saját kasztniját, képes motort gyártani” – szögezte le. “De a közös munka is egy út. Az emberek a Red Bull és a Ferrari kapcsolatát sem tudták elképzelni. Azért mondom ezt, mert utólag viszont azért kritizáltak, hogy nem adtam nekik motort. Való igaz, hogy a Red Bull túl kritikus volt a partnerével, de a sport működése az első. A legfontosabb, hogy minél több autógyártó legyen versenyben a Forma-1-ben.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.