F1: A Ferrarinak árt a nyeretlenség

"Tragédia" lesz, ha nem jön a bajnoki cím

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 14.30

A Ferrari elnöke szerint árt a márka megítélésének, és így eladásainak is, ha hamarosan nem nyernek újra bajnoki címet.

A Ferrari 1999 és 2004 között, a schumacheri aranykorban hat konstruktőri és öt egyéni világbajnoki címet szerzett, majd a Renault két sikeridénye után 2007-ben Kimi Räikkönennel győztek egyéniben, a csapatbajnokságban pedig akkor és még a következő szezonban is diadalt arattak.
Azóta jóval szűkösebb évek járnak, a Brawn, a Red Bull, majd a Mercedes sikerei miatt a Forma-1 legpatinásabb márkája valamelyest háttérbe szorult. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint ezen pár éven belül változtatni kell, nem fér bele egy évtizedes nyeretlenség, ugyanis az az utcai autók eladásának, végső soron pedig az immár a tőzsdén szereplő cég értékének is árt.


“Ha sikerülne több győzelmet összehoznunk, az javítana a brand értékén” – mondta a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában.
“Nemrég beszélgettem az egyik autószalonunkkal, és egyetértettünk abban, hogy a 2015-ös eredmények (3 futamgyőzelem, 13 egyéb dobogós helyezés – a szerk.) segített helyreállítani a márka hitelét. Tragédia lenne, ha több mint egy évtizedig nem sikerülne bajnoki címet szereznünk” – utalt arra, hogy a következő egy-két évben vár sikert.  
Marchionne 2014 végén vette át a Ferrari irányítását az előtte 23 éven át szolgáló Luca di Montezemolótól, az F1-csapat élére pedig a zavaros év után Maruizio Arrivabene került.
“Az első hónap volt a legnehezebb, amikor áttekintettem a helyzetünket, a Forma-1-es projektet, és láttam, hogy nem vagyunk versenyképesek. De aztán átszerveztük a csapatot, azért tudtunk győzni, mert újra a csapatra fókuszáltunk és a fontos dolgokkal foglalkoztunk. Maurizio érkezése nagyon sokat segített.”

Kommentek

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.