A Ferrari 1999 és 2004 között, a schumacheri aranykorban hat konstruktőri és öt egyéni világbajnoki címet szerzett, majd a Renault két sikeridénye után 2007-ben Kimi Räikkönennel győztek egyéniben, a csapatbajnokságban pedig akkor és még a következő szezonban is diadalt arattak.
Azóta jóval szűkösebb évek járnak, a Brawn, a Red Bull, majd a Mercedes sikerei miatt a Forma-1 legpatinásabb márkája valamelyest háttérbe szorult. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint ezen pár éven belül változtatni kell, nem fér bele egy évtizedes nyeretlenség, ugyanis az az utcai autók eladásának, végső soron pedig az immár a tőzsdén szereplő cég értékének is árt.


“Ha sikerülne több győzelmet összehoznunk, az javítana a brand értékén” – mondta a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában.
“Nemrég beszélgettem az egyik autószalonunkkal, és egyetértettünk abban, hogy a 2015-ös eredmények (3 futamgyőzelem, 13 egyéb dobogós helyezés – a szerk.) segített helyreállítani a márka hitelét. Tragédia lenne, ha több mint egy évtizedig nem sikerülne bajnoki címet szereznünk” – utalt arra, hogy a következő egy-két évben vár sikert.  
Marchionne 2014 végén vette át a Ferrari irányítását az előtte 23 éven át szolgáló Luca di Montezemolótól, az F1-csapat élére pedig a zavaros év után Maruizio Arrivabene került.
“Az első hónap volt a legnehezebb, amikor áttekintettem a helyzetünket, a Forma-1-es projektet, és láttam, hogy nem vagyunk versenyképesek. De aztán átszerveztük a csapatot, azért tudtunk győzni, mert újra a csapatra fókuszáltunk és a fontos dolgokkal foglalkoztunk. Maurizio érkezése nagyon sokat segített.”