Túlfizetik az F1-es pilótákat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.11. 10.02

A Red Bull-os Helmut Marko szerint nem érdemelnek annyi pénzt a Forma-1-es sztárok, amennyit fizetnek nekik, könnyű munkáért kapnak óriási összegeket.

Bár a mezőny végében még csak euró-százezres tételekről van szó, a Forma-1 csúcspilótái – Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso – 30-40 milliót tesznek zsebre évente, és jó néhány másik versenyző is 5-10-15 millióval gazdagodik szezononként. 
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint ez így nincs rendben, a mai F1-es munkáért nem járhatna ennyi pénz:


“Egyszerűen túl vannak fizetve a versenyzők manapság. Két okból: egyrészt ma már nagyon alacsony a súlyos sérülés vagy a halál kockázata, másrészt pedig az olyan fiatal tehetségek, mint Verstappen vagy Wehrlein lazán lehúznak 100 kört egy mai autóval. Korábban még Vettelnek is szünetet kellett tartania, mert nem volt hozzászokva a terhelésekhez, de a mostani autókat könnyebb vezetni, a pilótákat kevésbé dolgoztatják meg” – magyarázta a német Sport Bildnek az osztrák szakember.
Honfitársa, a Mercedes-csapat elnökeként dolgozó háromszoros világbajnok Niki Lauda nem ért egyet.
“Nem fizetjük túl a pilótákat. Ne feledjük, mekkora pénzeket hoz a Forma-1 minden évben, és hogy mekkora szerepe van ebben a versenyzőknek” – érvelt az F1-legenda.
F1

Kommentek

Sikeresen tesztelték a jövő repülőjét

Sikerrel tesztelték a világ első négyüléses, hidrogén üzemanyagcellás repülőgépét csütörtökön a délnyugat-németországi Stuttgart repülőterén.

Nehéz bejutni: Renault Trezor tanulmány

Tegnapi előzetese után a Renault teljes egészében bemutatta Trezor tanulmányát. Ajtómegoldása elgondolkodtató.

Városi terepkupé a BMW-től

Különleges terepkupé-tanulmányt mutatott be a BMW. A Concept X2 dögösebb, szexibb, vállalhatóbb bármely műfajbeli márkatársánál.

Ilyen kényelemben dolgoznak az amerikai kamionsofőrök

A tengerentúlon dolgozó kamionsofőröknek gyakran több ezer kilométert kell megtenniük egy-egy fuvar során. Bár ebből a szempontból semmiben sem különböznek európai kollégáiktól, mégis nagyobb luxusban dolgozhatnak.

Ebből Bulliból csak kettő van az egész világon

Köszöni szépen, jól van ez a több mint félévszázados kort megélt, magyar tulajdonban lévő Bulli.

TOP 10: Hajmeresztő kamionos-hibák

Mostanáig röhögött a magyar kamionosokon a világ. Nézzünk már meg pár ijesztően veszélyes teherautó-sofőrt a világ többi részéről is!

Alonso: Button a legjobb csapattársam

Fernando Alonso igencsak megdicsérte csapattársát, a Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttont.

A 10 legkeményebb orosz harcjármű

Éhezhettek milliók az országban, eshetett térdre a gazdaság, a hadiipar fejlesztése mindig is elsődleges cél volt, és ennek köszönhetően technikai szempontból egyedi, érdekes gépek szolgálnak a seregben. Most ezek közül gyűjtöttük össze a tíz legkeményebbet.

Videón az új Suzuki Ignis

Úgy látszik, a Suzuki még mindig képes réseket meglátni kisautó-kínálatában. A legújabb modell egy Japánban gyártott városi terepjáró, amely jövő év elején érkezik hazánkba.

F1: A Mercedes bajnok lehet a hétvégén

A Mercedes-csapat már a hétvégén, öt fordulóval a vége előtt behúzhatja a konstruktőri bajnoki címet. Zsinórban harmadszor.

F1: Mi a fene van Perez szerződésével?

Továbbra sem világos, hol is versenyez majd a Force Indiá-s Sergio Perez 2017-ben. Állítólag több opciója van, ugyanakkor az F1-ből való kikerülés lehetőségét is emlegeti. Egy hetet adott.

Ötödszörre már nem is olyan kicsi a Nissan Micra

Fejlett technológiai tartalommal, modern motorokkal, egyedi megjelenéssel folytatja elődje nyomdokaiban az ötödik Nissan Micra.