Jacques Villeneuve 1996-ban a szupererős Williamsnél mutatkozott be a Forma-1-ben, már első idényében futamokat nyert – miközben csapattársa, Damon Hill bajnok lett -, majd 1997-ben világbajnokká avatták.
A kanadai pilóta 1999-re elhagyta a brit csapatot, hogy menedzserével, Craig Pollockkal közösen új csapatot építsenek BAR néven. Villeneuve soha többé nem nyert futamot, BAR-ral való vergődés után 2003-ban 3 versenyen indult a Renault-nál, 2004-ben a Saubernél kötött ki, de a következő évben a szezon közepén el is küldték az akkor már a BMW gyári csapataként működő alakulattól.
A nemrég a Formula E-be belekóstolt, de onnan is rövid úton távozó 44 éves kanadai visszatekintve belátja, hogy az F1-ben igen rossz döntéseket hozott.


“Nem bánok semmit, az egyetlen hiba az volt, hogy 2002-ben szerződést hosszabbítottam a BAR-ral, pedig volt ajánlatom a Renault-tól” – mondta egy friss interjúban a francia Auto Hebdónak.
Villeneuve a renault-s ajánlat kihagyásával potenciálisan két világbajnoki címet szalasztott el, hiszen az enstone-i alakulat 2003-tól megerősödött, 2005-2006-ban pedig, ahogy az köztudott, Fernando Alonsóval a csúcsra is értek.
A kanadai korábban is veszni hagyott egy hasonló lehetőséget, ugyanis a McLaren is invitálta, de nem ment:


“A McLarentől is kaptam ajánlatot. Adrian Newey felhívott, kérte, hogy ne menjek a BAR-hoz, hanem csatlakozzak hozzá. Tetszettem neki, mert a Williamsnél látta, hogy mire vagyok képes az autóval, kölcsönösen tiszteltük egymást.”
A McLarennél 1998-ban és ’99-ben Mika Häkkinen világbajnok lett, miközben Villeneuve előbb a versenyképtelen Williamsszel, majd a szörnyű BAR-ral küszködött…
“Utólag könnyű azt mondani, hogy milyen jó lett volna a McLarennél, de hogyan mondhat nemet az ember arra, hogy saját csapata legyen?” – utalt a BAR-ra.
Érdekesség, hogy a McLaren 1996 végén Hillnek is ajánlatot tett, miután a Williams nem hosszabbított a címvédővel, de az angol nem igazán kedvelte Ron Dennis hozzáállását, így nemet mondott, majd 1997-ben az Arrows volánjánál küszködött (kivéve persze hajszál híján győzelemmel végződő Magyar Nagydíjat).