F1: Négy bajnoki címet szalasztott el Villeneuve?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 15.40

1997 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve elismerte, hogy többször is rossz döntést hozott F1-es pályafutása során, nem élt a kiváló ajánlatokkal.

Jacques Villeneuve 1996-ban a szupererős Williamsnél mutatkozott be a Forma-1-ben, már első idényében futamokat nyert – miközben csapattársa, Damon Hill bajnok lett -, majd 1997-ben világbajnokká avatták.
A kanadai pilóta 1999-re elhagyta a brit csapatot, hogy menedzserével, Craig Pollockkal közösen új csapatot építsenek BAR néven. Villeneuve soha többé nem nyert futamot, BAR-ral való vergődés után 2003-ban 3 versenyen indult a Renault-nál, 2004-ben a Saubernél kötött ki, de a következő évben a szezon közepén el is küldték az akkor már a BMW gyári csapataként működő alakulattól.
A nemrég a Formula E-be belekóstolt, de onnan is rövid úton távozó 44 éves kanadai visszatekintve belátja, hogy az F1-ben igen rossz döntéseket hozott.


“Nem bánok semmit, az egyetlen hiba az volt, hogy 2002-ben szerződést hosszabbítottam a BAR-ral, pedig volt ajánlatom a Renault-tól” – mondta egy friss interjúban a francia Auto Hebdónak.
Villeneuve a renault-s ajánlat kihagyásával potenciálisan két világbajnoki címet szalasztott el, hiszen az enstone-i alakulat 2003-tól megerősödött, 2005-2006-ban pedig, ahogy az köztudott, Fernando Alonsóval a csúcsra is értek.
A kanadai korábban is veszni hagyott egy hasonló lehetőséget, ugyanis a McLaren is invitálta, de nem ment:


“A McLarentől is kaptam ajánlatot. Adrian Newey felhívott, kérte, hogy ne menjek a BAR-hoz, hanem csatlakozzak hozzá. Tetszettem neki, mert a Williamsnél látta, hogy mire vagyok képes az autóval, kölcsönösen tiszteltük egymást.”
A McLarennél 1998-ban és ’99-ben Mika Häkkinen világbajnok lett, miközben Villeneuve előbb a versenyképtelen Williamsszel, majd a szörnyű BAR-ral küszködött…
“Utólag könnyű azt mondani, hogy milyen jó lett volna a McLarennél, de hogyan mondhat nemet az ember arra, hogy saját csapata legyen?” – utalt a BAR-ra.
Érdekesség, hogy a McLaren 1996 végén Hillnek is ajánlatot tett, miután a Williams nem hosszabbított a címvédővel, de az angol nem igazán kedvelte Ron Dennis hozzáállását, így nemet mondott, majd 1997-ben az Arrows volánjánál küszködött (kivéve persze hajszál híján győzelemmel végződő Magyar Nagydíjat). 

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.