F1: Négy bajnoki címet szalasztott el Villeneuve?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 15.40

1997 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve elismerte, hogy többször is rossz döntést hozott F1-es pályafutása során, nem élt a kiváló ajánlatokkal.

Jacques Villeneuve 1996-ban a szupererős Williamsnél mutatkozott be a Forma-1-ben, már első idényében futamokat nyert – miközben csapattársa, Damon Hill bajnok lett -, majd 1997-ben világbajnokká avatták.
A kanadai pilóta 1999-re elhagyta a brit csapatot, hogy menedzserével, Craig Pollockkal közösen új csapatot építsenek BAR néven. Villeneuve soha többé nem nyert futamot, BAR-ral való vergődés után 2003-ban 3 versenyen indult a Renault-nál, 2004-ben a Saubernél kötött ki, de a következő évben a szezon közepén el is küldték az akkor már a BMW gyári csapataként működő alakulattól.
A nemrég a Formula E-be belekóstolt, de onnan is rövid úton távozó 44 éves kanadai visszatekintve belátja, hogy az F1-ben igen rossz döntéseket hozott.


“Nem bánok semmit, az egyetlen hiba az volt, hogy 2002-ben szerződést hosszabbítottam a BAR-ral, pedig volt ajánlatom a Renault-tól” – mondta egy friss interjúban a francia Auto Hebdónak.
Villeneuve a renault-s ajánlat kihagyásával potenciálisan két világbajnoki címet szalasztott el, hiszen az enstone-i alakulat 2003-tól megerősödött, 2005-2006-ban pedig, ahogy az köztudott, Fernando Alonsóval a csúcsra is értek.
A kanadai korábban is veszni hagyott egy hasonló lehetőséget, ugyanis a McLaren is invitálta, de nem ment:


“A McLarentől is kaptam ajánlatot. Adrian Newey felhívott, kérte, hogy ne menjek a BAR-hoz, hanem csatlakozzak hozzá. Tetszettem neki, mert a Williamsnél látta, hogy mire vagyok képes az autóval, kölcsönösen tiszteltük egymást.”
A McLarennél 1998-ban és ’99-ben Mika Häkkinen világbajnok lett, miközben Villeneuve előbb a versenyképtelen Williamsszel, majd a szörnyű BAR-ral küszködött…
“Utólag könnyű azt mondani, hogy milyen jó lett volna a McLarennél, de hogyan mondhat nemet az ember arra, hogy saját csapata legyen?” – utalt a BAR-ra.
Érdekesség, hogy a McLaren 1996 végén Hillnek is ajánlatot tett, miután a Williams nem hosszabbított a címvédővel, de az angol nem igazán kedvelte Ron Dennis hozzáállását, így nemet mondott, majd 1997-ben az Arrows volánjánál küszködött (kivéve persze hajszál híján győzelemmel végződő Magyar Nagydíjat). 

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.