F1: Igazságtalan hőbörögni a Merci-uralom miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 11.30

Jean Todt FIA-elnök szerint nem igazságosak a Mercedes jelenlegi uralma miatt érkező kritikák. Ő is úgy érzi, nagyobb kihívás kellene a csapatnak.

A Mercedes a V6-os turbókorszak 2014-es kezdete óta 38 futamból 32-t nyert meg, a többi csapat legfeljebb szerencsés körülmények között tudott a dobogó tetejére kerülni. A túl egyértelmű uralom miatt rengeteg kritikát kap a Forma-1, ezek Jean Todt FIA-elnök szerint részben igazságtalanok.

“Én örültem volna a legjobban, ha minden versenyen új győztes lett volna, de ez nem történt meg” – mondta Todt. “El kell fogadni, hogy a domináns időszakok részei a sportnak, és nem csak a motorsportban fordulnak elő.”

“Fociban, teniszben, atlétikában vagy rögbiben is előfordul, de mondhatnék bármilyen példát. Akkor miért pont a motorsport lenne kivétel?”


“A Mercedes uralmát kísérő negativitás teljesen igazságtalan, a konstruktív kritikát ugyanakkor el tudom fogadni.”

“Természetesen nem vagyok elégedett. Állíthatnák nagyobb kihívás elé is a Mercedest, a kulisszák mögött azonban pont azon dolgozunk, hogy ez így legyen.”

“Arra viszont semmi szükség, hogy büntessük magunkat, és nem értem, miért akarhatja ezt bárki.”

Sokak szerint az FIA-t úgy kellene átalakítani, hogy egyszerűen diktálhassa a szabályokat, amelyeket mindenkinek el kellene fogadnia. “Az elmúlt években az FIA-nek soha nem volt ekkora hatalma.”

“Az FIA elnökeként nem lenne problémám azzal, ha minden a szervezet kezébe kerülne, de ehhez módosítani kellene a Concorde Agreementet. Ilyen egyszerű ez.”

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.