A Forma-1 2016-ban új csapatot üdvözöl az amerikai Haas F1 képében. A csapat a Ferraritól kapja az erőforrását, a sebességváltóját, és úgy általában a mechanikai és elektronikai alkatrészei túlnyomó többségét, a kasztnit viszont a maranellóiaktól függetlenül, a Dallarával közösen fejlesztik.
Az alakulat vezető pilótájaként igazolt Romain Grosjean december óta jó néhányszor tesztelte már virtuálisan a járgányt a Ferrari szimulátorán, a tapasztalatai alapján pedig bizakodó a bemutatkozást illetően:


“Érzésre egész jó az volt autó, még ha kezdetben sok apró problémát is kellett megoldani, mint a gázpedál-reakció vagy a fékezés alatti energia-visszanyerés, satöbbi. Miután ezeket rendeztük, jól lehetett vezetni” – mondta a francia L’Equipe-nek.
“Sikerült az olyan alapvető beállításokon dolgozni, mint a fékek, a gázreakció, a differenciálmű, a különböző hasmagasságok, és ezek összevetése a szélcsatornás értékekkel.”
A Lotustól érkezett 29 éves francia a fentiek ellenére tisztában van vele, hogy egész mást tapasztal majd a február 22-én kezdődő pályás teszteken, mint amit a szimulátoron érzett eddig:
“A szimulátor csak irányt mutat, de az alapok mindenesetre jók. Azt megtudtuk, hogy a szélcsatorna és a szimulátor adatai egybevágnak, de a valós vezetés így is óriási különbséget hoz majd. A Lotusnál például drámai volt a különbség a szimulátor és a versenypálya között.”
Grosjean mellett az F1-ben 2013-14-ben a Sabuernél versenyző, tavaly a Ferrari tesztpilótájaként dolgozó Esteban Gutierrez vezet majd.
Az amerikai csapat főhadiszállása az Észak-Karolinai Kannapolisban van, de a versenycsapat munkája és a logisztikai tevékenység  helyszíne az angliai Banbury.