F1: Grosjeant felpörgette a szimulátor

Jó lehet a Haas autója

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 04.02

Romain Grosjean szerint a szimulátoros tesztelés alapján egész ígéretes a Forma-1-be belépő új csapat, az amerikai Haas autója.

A Forma-1 2016-ban új csapatot üdvözöl az amerikai Haas F1 képében. A csapat a Ferraritól kapja az erőforrását, a sebességváltóját, és úgy általában a mechanikai és elektronikai alkatrészei túlnyomó többségét, a kasztnit viszont a maranellóiaktól függetlenül, a Dallarával közösen fejlesztik.
Az alakulat vezető pilótájaként igazolt Romain Grosjean december óta jó néhányszor tesztelte már virtuálisan a járgányt a Ferrari szimulátorán, a tapasztalatai alapján pedig bizakodó a bemutatkozást illetően:


“Érzésre egész jó az volt autó, még ha kezdetben sok apró problémát is kellett megoldani, mint a gázpedál-reakció vagy a fékezés alatti energia-visszanyerés, satöbbi. Miután ezeket rendeztük, jól lehetett vezetni” – mondta a francia L’Equipe-nek.
“Sikerült az olyan alapvető beállításokon dolgozni, mint a fékek, a gázreakció, a differenciálmű, a különböző hasmagasságok, és ezek összevetése a szélcsatornás értékekkel.”
A Lotustól érkezett 29 éves francia a fentiek ellenére tisztában van vele, hogy egész mást tapasztal majd a február 22-én kezdődő pályás teszteken, mint amit a szimulátoron érzett eddig:
“A szimulátor csak irányt mutat, de az alapok mindenesetre jók. Azt megtudtuk, hogy a szélcsatorna és a szimulátor adatai egybevágnak, de a valós vezetés így is óriási különbséget hoz majd. A Lotusnál például drámai volt a különbség a szimulátor és a versenypálya között.”
Grosjean mellett az F1-ben 2013-14-ben a Sabuernél versenyző, tavaly a Ferrari tesztpilótájaként dolgozó Esteban Gutierrez vezet majd.
Az amerikai csapat főhadiszállása az Észak-Karolinai Kannapolisban van, de a versenycsapat munkája és a logisztikai tevékenység  helyszíne az angliai Banbury.

Kommentek

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.

Visszatér Le Mans-ba a BMW!

A 2018-as szezonban gyári csapatot indít a hosszú távú világbajnokságon (WEC) a BMW. Ezúttal aligha a királykategóriában neveznek.

F1: Ricciardo Verstappentől tanul

Daniel Ricciardo nem szégyelli elismerni, hogy akár tini csapattársától is elles egyet s mást, ha ettől ő maga jobb versenyzővé válhat.