F1: Massa újra bajnoki formában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.09. 13.45

A Felipe Massát ferraris évei óta ismerő Rob Smedley szerint a Williams brazil veteránja minden korábbinál erősebb formában van.

Felipe Massa 2008-ban hajszál híján Forma-1-es világbajnok lett, a Ferrarival még végső győztesként futott be a szezonzáró Brazil Nagydíjon, csak fél perccel később, a mclarenes Lewis Hamilton pozíciószerzése után csúszott ki a kezéből a cím.
A brazil pilóta 2009-ben csúnya balesetet szenvedett, 2010-től pedig Fernando Alonso árnyékában versenyzett az olasz csapatnál, 2014-től viszont másodvirágzásba kezdett a Williamsnél. Volt ferraris versenymérnöke, a ma már szintén a Williamsnél dolgozó Rob Smedley szerint élete formájában van a veterán.
“Ugyanolyan jó, mint 2008-ban volt, semmivel sem rosszabb. Sőt, még jobb is, mert azóta tapasztaltabb lett” – mondta  az Autopsort.comnak az angol szakember. 


“2008-ban a gumik jobbak voltak, más volt a versenyzés, akkor a padlógázas sprintekről szólt az egész. Az elmúlt két évben Felipe kitanulta, hogyan használja a mostani gumikat, mindkét pilótánk igen hosszú etapokra volt képes a közepes keveréken Mexikóban. Felipénél talán egy kicsit előbb jött a kopás, de mindketten rohadt meggyőző tempót hoztak.”
A Massát egykor “Felipe babám”-nak szólító Smedley szerint a 35 évs brazilnak nagyon jót tett, hogy a Williamsnél odafigyelnek az önbecsülésére: 
“A paddockban sokak számára hatalmas meglepetés volt 2014, amikor Felipe újra hozta az eredményeket. Valtteri egyértelműen nagy ígéret, és ő is bizonyított, de Felipe bizony végig ott volt a nyakán. Teljesen egy szinten vannak.”
“Felipe mindig is nagyon jó volt, egyszerűen csak jobban érzi magát itt. Az a típus, akinek szüksége van arra, hogy érezze a megbecsülést, az elismerést, azt, hogy hallgatnak rá. Ezek persze elég alapvető elvárások, szóval a nagy kérdés az, hogy mások miért nem tudták kihozni belőle azt, amit nekünk sikerül” – utalt arra Smedley, hogy a Ferrarinál valóban háttérbe szorult a pilóta. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.