F1: Massa újra bajnoki formában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.09. 13.45

A Felipe Massát ferraris évei óta ismerő Rob Smedley szerint a Williams brazil veteránja minden korábbinál erősebb formában van.

Felipe Massa 2008-ban hajszál híján Forma-1-es világbajnok lett, a Ferrarival még végső győztesként futott be a szezonzáró Brazil Nagydíjon, csak fél perccel később, a mclarenes Lewis Hamilton pozíciószerzése után csúszott ki a kezéből a cím.
A brazil pilóta 2009-ben csúnya balesetet szenvedett, 2010-től pedig Fernando Alonso árnyékában versenyzett az olasz csapatnál, 2014-től viszont másodvirágzásba kezdett a Williamsnél. Volt ferraris versenymérnöke, a ma már szintén a Williamsnél dolgozó Rob Smedley szerint élete formájában van a veterán.
“Ugyanolyan jó, mint 2008-ban volt, semmivel sem rosszabb. Sőt, még jobb is, mert azóta tapasztaltabb lett” – mondta  az Autopsort.comnak az angol szakember. 


“2008-ban a gumik jobbak voltak, más volt a versenyzés, akkor a padlógázas sprintekről szólt az egész. Az elmúlt két évben Felipe kitanulta, hogyan használja a mostani gumikat, mindkét pilótánk igen hosszú etapokra volt képes a közepes keveréken Mexikóban. Felipénél talán egy kicsit előbb jött a kopás, de mindketten rohadt meggyőző tempót hoztak.”
A Massát egykor “Felipe babám”-nak szólító Smedley szerint a 35 évs brazilnak nagyon jót tett, hogy a Williamsnél odafigyelnek az önbecsülésére: 
“A paddockban sokak számára hatalmas meglepetés volt 2014, amikor Felipe újra hozta az eredményeket. Valtteri egyértelműen nagy ígéret, és ő is bizonyított, de Felipe bizony végig ott volt a nyakán. Teljesen egy szinten vannak.”
“Felipe mindig is nagyon jó volt, egyszerűen csak jobban érzi magát itt. Az a típus, akinek szüksége van arra, hogy érezze a megbecsülést, az elismerést, azt, hogy hallgatnak rá. Ezek persze elég alapvető elvárások, szóval a nagy kérdés az, hogy mások miért nem tudták kihozni belőle azt, amit nekünk sikerül” – utalt arra Smedley, hogy a Ferrarinál valóban háttérbe szorult a pilóta. 

Kommentek

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.