F1: Költekezési őrület jön?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.08. 10.30

A Red Bull-os sztármérnök, Adrian Newey szerint a motorfejlesztési korlátozások e2017-es eltörlése után újra veszélyes költekezési verseny indul majd.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Forma-1 fejesei úgy döntöttek, hogy 2017-től eltörlik az új turbómotorokkal bevezetett erőforrás-fejlesztési korlátozást, a zsetonrendszert, így a jövő évtől minden gyártó akkor, annyit és annyiért fejleszt, ahogy kedve tartja. 
A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey attól tart, hogy ez veszélyes költekezési verseny indít el, aminek biztosan lesznek vesztesei is, aggodalma szerint a nekik szállító Renault is közéjük tartozhat majd. 


“Nagyobb költekezés, ennyire egyszerű” – mondta, amikor a 2017-es változásról kérdezték.
“Ha megnézzük a 2012-13-as értekezleteket, akkor abban egyeztünk meg, hogy a motorfejlesztést befagyasztjuk, csak a hátrányban lévő csapatok dolgozhatnak. Nem ez történt. Szóval jön megint a költekezési őrület. A nagy gyártók szédítő összegeket költenek, így a költekezésre kevésbé hajlandók, például a Renault hátránya még nőni is fog, ahelyett, hogy csökkenne.”
Newey arra is kitért, hogy a gyári csapatok és a motorkliensek között amúgy sincs egyenlőség:
“Számomra elég furcsa, hogy a szabályok előírják, hogy a gyártónak ugyanolyan hardvert kell szállítania mindenkinek, de arra nem kötelezik őket, hogy ugyanazt a szoftvert is adják, azaz mégsem ugyanolyan a teljesítmény. De senki nem panaszkodik emiatt, ugyanis a klienscsapatoknak egyszerűen tiltja a szerződésük.”


Az idén újra gyári csapatot indító Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten azt állította, a Red Bullnak ezután is ugyanazokat a fejlesztéseket adják majd, mint amit maguk használnak. Newey elismeri, hogy a Renault mindig fair volt velük: 
“Mindig is ugyanolyan motort adtak mindenkinek, beleértve a szoftvert is. Természetesen a Red Bull és a Renault számára is opció a további folytatás, a gond persze az, hogy ha a Renault nem tudja tartani a lépést a költekezési versenyben, akkor sem ők, sem mi nem leszünk versenyképesek.”

Kommentek

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.