F1: Költekezési őrület jön?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.08. 10.30

A Red Bull-os sztármérnök, Adrian Newey szerint a motorfejlesztési korlátozások e2017-es eltörlése után újra veszélyes költekezési verseny indul majd.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Forma-1 fejesei úgy döntöttek, hogy 2017-től eltörlik az új turbómotorokkal bevezetett erőforrás-fejlesztési korlátozást, a zsetonrendszert, így a jövő évtől minden gyártó akkor, annyit és annyiért fejleszt, ahogy kedve tartja. 
A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey attól tart, hogy ez veszélyes költekezési verseny indít el, aminek biztosan lesznek vesztesei is, aggodalma szerint a nekik szállító Renault is közéjük tartozhat majd. 


“Nagyobb költekezés, ennyire egyszerű” – mondta, amikor a 2017-es változásról kérdezték.
“Ha megnézzük a 2012-13-as értekezleteket, akkor abban egyeztünk meg, hogy a motorfejlesztést befagyasztjuk, csak a hátrányban lévő csapatok dolgozhatnak. Nem ez történt. Szóval jön megint a költekezési őrület. A nagy gyártók szédítő összegeket költenek, így a költekezésre kevésbé hajlandók, például a Renault hátránya még nőni is fog, ahelyett, hogy csökkenne.”
Newey arra is kitért, hogy a gyári csapatok és a motorkliensek között amúgy sincs egyenlőség:
“Számomra elég furcsa, hogy a szabályok előírják, hogy a gyártónak ugyanolyan hardvert kell szállítania mindenkinek, de arra nem kötelezik őket, hogy ugyanazt a szoftvert is adják, azaz mégsem ugyanolyan a teljesítmény. De senki nem panaszkodik emiatt, ugyanis a klienscsapatoknak egyszerűen tiltja a szerződésük.”


Az idén újra gyári csapatot indító Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten azt állította, a Red Bullnak ezután is ugyanazokat a fejlesztéseket adják majd, mint amit maguk használnak. Newey elismeri, hogy a Renault mindig fair volt velük: 
“Mindig is ugyanolyan motort adtak mindenkinek, beleértve a szoftvert is. Természetesen a Red Bull és a Renault számára is opció a további folytatás, a gond persze az, hogy ha a Renault nem tudja tartani a lépést a költekezési versenyben, akkor sem ők, sem mi nem leszünk versenyképesek.”

Kommentek

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.