F1: Zöld utat kap a motorfejlesztés

2017-től szabad a pálya

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 09.30

A Renault motorfőnöke elárulta, hogy 2017-re teljesen eltörlik az erőforrások fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat, kidobják a zsetonrendszert.

Az 1,6 literes, turbós, V6-os hibrid erőforrások 2014-es érkezésével együtt a motorok fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat is bevezettek a Forma-1-ben. 
Az eredeti terv szerint az idény alatt egyáltalán nem lehetett volna a motorokhoz nyúlni, a téli időszakban pedig csak meghatározott számú “zsetonból” lehetett volna fejleszteni az elemek egyre szűkülő körét.
A szabályok hibás megfogalmazása miatt 2015-ben az idény közben is folyhattak a fejlesztések, a Renault és a Honda lemaradását látva pedig máris lazítottak a rendszeren. A módosítással a motorgyártók idén 32, 2017-ben 25, 2018-ban 20, 2019-ben pedig már csak 15 zsetont költhettek volna az erőforrásokra.


A rendszernek azonban vége: a gyártók a motorok olcsóbbá tételéért cserébe elérték, hogy újra teljesen szabad legyen a fejlesztés – árulta el a Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a csapat szerdai bemutatóján:
“A zsetonrendszert dobjuk. Azért is egyezett bele mindenki, mert szükséges, hogy közeledjen a motorok teljesítménye. Senkinek sem jó, ha a motorok határozzák meg a Forma-1-et. Látható, hogy nem jó a Mercedesnek, nem jó a Renault-nak, a Ferrarinak, mindannyiunk érdeke a változtatás” – mondta a francia.
“A közönség kedvéért is hoztuk ezt a döntést, ugyanis sokakat csak összezavart a zsetonrendszer meg a büntetési rendszer, szóval egyszerűen kivettük a zsetonokat” – tette hozzá.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.