F1: Zöld utat kap a motorfejlesztés

2017-től szabad a pálya

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 09.30

A Renault motorfőnöke elárulta, hogy 2017-re teljesen eltörlik az erőforrások fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat, kidobják a zsetonrendszert.

Az 1,6 literes, turbós, V6-os hibrid erőforrások 2014-es érkezésével együtt a motorok fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat is bevezettek a Forma-1-ben. 
Az eredeti terv szerint az idény alatt egyáltalán nem lehetett volna a motorokhoz nyúlni, a téli időszakban pedig csak meghatározott számú “zsetonból” lehetett volna fejleszteni az elemek egyre szűkülő körét.
A szabályok hibás megfogalmazása miatt 2015-ben az idény közben is folyhattak a fejlesztések, a Renault és a Honda lemaradását látva pedig máris lazítottak a rendszeren. A módosítással a motorgyártók idén 32, 2017-ben 25, 2018-ban 20, 2019-ben pedig már csak 15 zsetont költhettek volna az erőforrásokra.


A rendszernek azonban vége: a gyártók a motorok olcsóbbá tételéért cserébe elérték, hogy újra teljesen szabad legyen a fejlesztés – árulta el a Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a csapat szerdai bemutatóján:
“A zsetonrendszert dobjuk. Azért is egyezett bele mindenki, mert szükséges, hogy közeledjen a motorok teljesítménye. Senkinek sem jó, ha a motorok határozzák meg a Forma-1-et. Látható, hogy nem jó a Mercedesnek, nem jó a Renault-nak, a Ferrarinak, mindannyiunk érdeke a változtatás” – mondta a francia.
“A közönség kedvéért is hoztuk ezt a döntést, ugyanis sokakat csak összezavart a zsetonrendszer meg a büntetési rendszer, szóval egyszerűen kivettük a zsetonokat” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.