Az 1,6 literes, turbós, V6-os hibrid erőforrások 2014-es érkezésével együtt a motorok fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat is bevezettek a Forma-1-ben. 
Az eredeti terv szerint az idény alatt egyáltalán nem lehetett volna a motorokhoz nyúlni, a téli időszakban pedig csak meghatározott számú “zsetonból” lehetett volna fejleszteni az elemek egyre szűkülő körét.
A szabályok hibás megfogalmazása miatt 2015-ben az idény közben is folyhattak a fejlesztések, a Renault és a Honda lemaradását látva pedig máris lazítottak a rendszeren. A módosítással a motorgyártók idén 32, 2017-ben 25, 2018-ban 20, 2019-ben pedig már csak 15 zsetont költhettek volna az erőforrásokra.


A rendszernek azonban vége: a gyártók a motorok olcsóbbá tételéért cserébe elérték, hogy újra teljesen szabad legyen a fejlesztés – árulta el a Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul a csapat szerdai bemutatóján:
“A zsetonrendszert dobjuk. Azért is egyezett bele mindenki, mert szükséges, hogy közeledjen a motorok teljesítménye. Senkinek sem jó, ha a motorok határozzák meg a Forma-1-et. Látható, hogy nem jó a Mercedesnek, nem jó a Renault-nak, a Ferrarinak, mindannyiunk érdeke a változtatás” – mondta a francia.
“A közönség kedvéért is hoztuk ezt a döntést, ugyanis sokakat csak összezavart a zsetonrendszer meg a büntetési rendszer, szóval egyszerűen kivettük a zsetonokat” – tette hozzá.