F1: Egyenlőséget ígérnek a Red Bullnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 11.30

A Renault-nál ígérik, hogy nem részesítik majd előnyben saját, gyári csapatukat, a Red Bull is megkapja majd az aktuálisan legfrissebb erőforrást. A folytatás sem kizárt.

Bár a Red Bull nagyon szeretett volna búcsút inteni a Renault-nak, mástól nem kapott motort 2016-ra, így kénytelen volt a francia gyártóval megegyezni. Az energiaital-gyártó nagyobbik csapata TAG Heuer néven használja majd az erőforrásokat, miközben a Renault újjáalapított gyári alakulatának építésén dolgozik.
A Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboult a szerdai leleplezésen hangsúlyozta, hogy a saját csapat életre hívása ellenére nyitottak a Red Bull-lal való további közös munkára, és akár másokat is várnak: 


“Egyéves szerződést jelentettünk be, de hosszabb is lehet az együttműködés. Mindig is azt mondtuk, hogy szívesen szállítanánk a Red Bullnak, vagy bárkinek, ha az egybeesik a stratégiai érdekeinkkel. Az idei évben egybeesik, és miért ne folytatódhatna így a jövő évben is?” 
“Ha jó technikánk van, akkor biztosan érdeklődik majd több csapat is, ugyanúgy, mint a V8-as korszakban, amikor nagyon sikeres volt a motorunk. Akkor mindenki Renault motort akart, most viszont egészen más a helyzet. De ha sikerül felzárkóznunk, akkor megint más lesz a helyzet, ugyanis nagyon lojálisan viszonyulunk a klienseinkhez.”
Abiteboul sietett leszögezni, hogy a Red Bull idén is teljes műszaki támogatásra számíthat, és mindig a legfrissebb fejlesztésű erőforrást kapják majd.
“Igen, egyértelműen ugyanolyan motort, ugyanazokat a fejlesztéseket kapják majd, mint mi. Mindenből ugyanaz jár majd nekik. A szabályok köteleznek minket arra, hogy ugyanazt adjuk nekik is. Azonban a közismert okokból a marketing és a márkanév már nem lesz a képben.”
“Persze mindig az aktuális készletből kell gazdálkodni, így előfordulhat, hogy nem lesz épp szinkronban a Renault és a Red Bull erőforrása, mert más hétvégén kerül sorra a motor, de a Renault filozófiájának és a szabályoknak is megfelelően csak egyféle motorspecifikáció lehet. Ha nálunk jön valami fejlesztés, az náluk is megjelenik. Őszintén szólva nekünk nagyon jó is, hogy egy másik csapat is ugyanazt a technikát használja majd.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.