F1: 3-4 év múlva ér dobogóra a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 10.30

A Renault Sport elnöke szerint 2016 egyértelműen az építkezéssel és újjászervezéssel telik majd, a cél, hogy 3-4 év múlva a dobogón legyen a csapat.

A Lotus visszavételével a Renault újra gyári alakulattal indul a Forma-1-ben, de a keddi csapatbemutatón a Renault Sport elnöke, Jerome Stoll igen visszafogottan beszélt. A hosszú távú cél természetesen a világbajnoki siker, de 2016, sőt a további pár év is az építkezésről fog szólni.
“2016 speciális év lesz, ugyanis újjá kell építenünk a korábbi szervezetet. A Renault az elmúlt években csak motort szállított, nem volt csapatuk, így most össze kell hangolnunk Enstone és Viry (a motorgyár – a szerk.) munkáját, ki kell építenünk a szinergiákat, hatékonnyá kell tennünk az együttműködést.”
“Végső soron meg ki kell taposnunk az utat, amelyen 3-4 év múlva a dobogóra érhetünk. 2016 átmeneti év lesz, felkészülés a jövőre” – magyarázta a szakember. 


Az új csapatfőnök, az alsóbb kategóriákban az ART Grand Prix vezetőjeként sikert sikerre halmozó Frederic Vasseur is leszögezte, hogy “középtávú projekt” a Renault élre juttatása, de azért már idén is szeretne felmutatni valamit:
“Tisztában vagyunk vele, mik a célok a következő két-három évre, de azzal is tisztában vagyunk, hogy az első évtől kezdve eredmények kellenek, és szerintem gondolhatunk is erre, ugyanis jó versenyzőink vannak” – utalt a McLarentől érkezett Kevin Magnussenre és a 2014-es GP2-bajnok Jolyon Palmerre. 
“Tény, hogy hatalmas kihívás lesz ez mindannyiunk számára, beleértve magamat is. Tudom, hogy nagy lépés következik, de azt is tudom, hogy milyen motivált mindenki Enstone-ban, Viry-Chatillonban, így van ok a bizakodásra.”

Kommentek

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.