F1: Fogyózott a sikerért a spanyol újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.28. 02.01

A Toro Rossó-s Carlos Sainz “sokat” volt kénytelen fogyni a téli időszakban, hogy eredményesebb lehessen idén.

A Forma-1-es autók kasztnija a szigorúbb oldalirányú töréstesztek miatt nehezebb lesz idénre – így szűkül a ballasztokkal való játéktér. Talán emiatt is kérte a Toro Rosso ifjabb Carlos Sainztól, hogy adjon le 66 kilójából a tél folyamán.
A 21 éves pilóta a világ egyik legjobb triatlonistájának számító Mario Molával edzett, a Marca kérdésére, hogy mennyit is kellett leadnia, röviden felelt: “Sokat.”


A spanyol ifjonc az is elárulta, hogy “elég magányosan” éldegél Londonban, a szomszédai sem ismerik fel, “talán csak a taxisofőr, aki szereti az autóversenyzést”.
“Nem diákként élek a kollégiumban, és nincs időm barátokat keresni a nagyvárosban. Mondjuk még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor 18 évesen Milton Keynes-be költöztem, ott aztán tényleg halál volt, azt senkinek sem kívánom.”
Sainz idén második Forma-1-es idényének fut neki a Red Bull kisebbik csapatánál, ahol tavaly szintén újonc csapattársa, a tini Max Verstappen egy kicsit elhomályosította az amúgy nem rossz, de sok műszaki problémával tarkított bemutatkozását. A versenyző ennek ellenére nem aggódik, bár tudja, hogy bizonyítania kell, ha végül felfelé akar lépni a nagycsapathoz, ahelyett, hogy 2017-re ejtenék Toro Rossótól egy másik fiatal kedvéért.
“Tudom, hogyan győzhetem meg a főnököket. A célom továbbra is az, hogy átkerüljek a Red Bullhoz és világbajnok legyek. Ami Maxot illeti, csak hárommal több előzése volt az idény során, mint nekem, bár a tévé alapján úgy tűnhet, sokkal aktívabb volt. De én is sok jó, látványos dolgot csináltam, amit nem mutattak, viszont a telemetria, a számok nem hazudnak.”


“Ha őt az új Sennának nevezik, én meg legyőzöm, akkor minek fognak nevezni engem? Nem is foglalkozom sokat a sajtóval, amikor hallom, hogy mit mond rólam Chrstian Horner, Helmut Marko, Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel, akkor megnyugodhatok, mert akik értenek hozzá, azok látják, hogyan teljesítek.”
“Az persze igaz, hogy idén már nagyobb a nyomás, de 2014 óta mindig ez a helyzet, minden idényben a maximumot kellett nyújtanom. Most, hogy már a legjobbak ellen küzdök az F1-ben, tudom, hogy min és hogyan kell javítanom.”

Kommentek

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

Kínai buszgyár épül Magyarországon

Állítólag már a munkásokat is toborozzák Komárom környékén.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett. 

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak, mire lezárták a kutat.

F1: Ki lett a Hungaroring legjobbja?

A nézők ezúttal is döntöttek arról, ki nyújtotta a legtöbbet a múlt hétvégi versenyen. A Magyar Nagydíj után nem volt nehéz a döntés.

Óriási hibát követett el egy magyar használtautó-vásárló

Méghozzá azt, hogy nem nézett a kocsi alá, mielőtt megvette, és elhitte a kereskedőnek, hogy minden a legnagyobb rendben van. Nagyon nem volt.

Víz alá viszik az autóforgalmat Norvégiában

Hidak helyett víz alatti alagutakkal oldanák meg a fjordokkal szabdalt norvég partszakaszon az autóforgalmat.