F1: Fogyózott a sikerért a spanyol újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.28. 14.45

A Toro Rossó-s Carlos Sainz “sokat” volt kénytelen fogyni a téli időszakban, hogy eredményesebb lehessen idén.

A Forma-1-es autók kasztnija a szigorúbb oldalirányú töréstesztek miatt nehezebb lesz idénre – így szűkül a ballasztokkal való játéktér. Talán emiatt is kérte a Toro Rosso ifjabb Carlos Sainztól, hogy adjon le 66 kilójából a tél folyamán.
A 21 éves pilóta a világ egyik legjobb triatlonistájának számító Mario Molával edzett, a Marca kérdésére, hogy mennyit is kellett leadnia, röviden felelt: “Sokat.”


A spanyol ifjonc az is elárulta, hogy “elég magányosan” éldegél Londonban, a szomszédai sem ismerik fel, “talán csak a taxisofőr, aki szereti az autóversenyzést”.
“Nem diákként élek a kollégiumban, és nincs időm barátokat keresni a nagyvárosban. Mondjuk még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor 18 évesen Milton Keynes-be költöztem, ott aztán tényleg halál volt, azt senkinek sem kívánom.”
Sainz idén második Forma-1-es idényének fut neki a Red Bull kisebbik csapatánál, ahol tavaly szintén újonc csapattársa, a tini Max Verstappen egy kicsit elhomályosította az amúgy nem rossz, de sok műszaki problémával tarkított bemutatkozását. A versenyző ennek ellenére nem aggódik, bár tudja, hogy bizonyítania kell, ha végül felfelé akar lépni a nagycsapathoz, ahelyett, hogy 2017-re ejtenék Toro Rossótól egy másik fiatal kedvéért.
“Tudom, hogyan győzhetem meg a főnököket. A célom továbbra is az, hogy átkerüljek a Red Bullhoz és világbajnok legyek. Ami Maxot illeti, csak hárommal több előzése volt az idény során, mint nekem, bár a tévé alapján úgy tűnhet, sokkal aktívabb volt. De én is sok jó, látványos dolgot csináltam, amit nem mutattak, viszont a telemetria, a számok nem hazudnak.”


“Ha őt az új Sennának nevezik, én meg legyőzöm, akkor minek fognak nevezni engem? Nem is foglalkozom sokat a sajtóval, amikor hallom, hogy mit mond rólam Chrstian Horner, Helmut Marko, Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel, akkor megnyugodhatok, mert akik értenek hozzá, azok látják, hogyan teljesítek.”
“Az persze igaz, hogy idén már nagyobb a nyomás, de 2014 óta mindig ez a helyzet, minden idényben a maximumot kellett nyújtanom. Most, hogy már a legjobbak ellen küzdök az F1-ben, tudom, hogy min és hogyan kell javítanom.”

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.