F1: Fogyózott a sikerért a spanyol újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.28. 02.01

A Toro Rossó-s Carlos Sainz “sokat” volt kénytelen fogyni a téli időszakban, hogy eredményesebb lehessen idén.

A Forma-1-es autók kasztnija a szigorúbb oldalirányú töréstesztek miatt nehezebb lesz idénre – így szűkül a ballasztokkal való játéktér. Talán emiatt is kérte a Toro Rosso ifjabb Carlos Sainztól, hogy adjon le 66 kilójából a tél folyamán.
A 21 éves pilóta a világ egyik legjobb triatlonistájának számító Mario Molával edzett, a Marca kérdésére, hogy mennyit is kellett leadnia, röviden felelt: “Sokat.”


A spanyol ifjonc az is elárulta, hogy “elég magányosan” éldegél Londonban, a szomszédai sem ismerik fel, “talán csak a taxisofőr, aki szereti az autóversenyzést”.
“Nem diákként élek a kollégiumban, és nincs időm barátokat keresni a nagyvárosban. Mondjuk még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor 18 évesen Milton Keynes-be költöztem, ott aztán tényleg halál volt, azt senkinek sem kívánom.”
Sainz idén második Forma-1-es idényének fut neki a Red Bull kisebbik csapatánál, ahol tavaly szintén újonc csapattársa, a tini Max Verstappen egy kicsit elhomályosította az amúgy nem rossz, de sok műszaki problémával tarkított bemutatkozását. A versenyző ennek ellenére nem aggódik, bár tudja, hogy bizonyítania kell, ha végül felfelé akar lépni a nagycsapathoz, ahelyett, hogy 2017-re ejtenék Toro Rossótól egy másik fiatal kedvéért.
“Tudom, hogyan győzhetem meg a főnököket. A célom továbbra is az, hogy átkerüljek a Red Bullhoz és világbajnok legyek. Ami Maxot illeti, csak hárommal több előzése volt az idény során, mint nekem, bár a tévé alapján úgy tűnhet, sokkal aktívabb volt. De én is sok jó, látványos dolgot csináltam, amit nem mutattak, viszont a telemetria, a számok nem hazudnak.”


“Ha őt az új Sennának nevezik, én meg legyőzöm, akkor minek fognak nevezni engem? Nem is foglalkozom sokat a sajtóval, amikor hallom, hogy mit mond rólam Chrstian Horner, Helmut Marko, Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel, akkor megnyugodhatok, mert akik értenek hozzá, azok látják, hogyan teljesítek.”
“Az persze igaz, hogy idén már nagyobb a nyomás, de 2014 óta mindig ez a helyzet, minden idényben a maximumot kellett nyújtanom. Most, hogy már a legjobbak ellen küzdök az F1-ben, tudom, hogy min és hogyan kell javítanom.”

Kommentek

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

Már októberben emelhetik az üzemanyag adóját

Október 1-jétől egyes üzemanyagok jövedéki adójának mértéke a kőolaj világpiaci árához igazodik majd.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

Akár luxuskupé is lehetne, pedig ez az új VW CC szedán

Már jövőre a Volkswagen-szalonokba kerülhet a cég középkategóriás kupélimuzinjának következő generációja. Minden eddiginél látványosabbnak ígérkezik.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Futurisztikus hibrid luxusautó-tanulmányt mutatott be a Citroën. A CXperience Concept nevében a márka egyik legendás típusát idézi, formájában pedig a jövőt vetíti előre.

Drágul a benzin

Emeli a benzin árát szerdán a Mol.

Képben vagy, hogy melyik autó turbós és melyik nem?

És az nem opció, hogy bármelyik lehet, hiszen utólag mindent meg lehet csigázni. Csak a gyári erőforrásokra vagyunk kíváncsiak.

Verstappen: Räikkönenék szégyellhetnék magukat!

A Red Bull-os Max Verstappen dacos, nagyon dacos, a Belga Nagydíj után csúnyán, bicskanyitogató hangnemben szólt be az őt kritizáló Ferrari-pilótáknak.