F1: Fogyózott a sikerért a spanyol újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.28. 14.45

A Toro Rossó-s Carlos Sainz “sokat” volt kénytelen fogyni a téli időszakban, hogy eredményesebb lehessen idén.

A Forma-1-es autók kasztnija a szigorúbb oldalirányú töréstesztek miatt nehezebb lesz idénre – így szűkül a ballasztokkal való játéktér. Talán emiatt is kérte a Toro Rosso ifjabb Carlos Sainztól, hogy adjon le 66 kilójából a tél folyamán.
A 21 éves pilóta a világ egyik legjobb triatlonistájának számító Mario Molával edzett, a Marca kérdésére, hogy mennyit is kellett leadnia, röviden felelt: “Sokat.”


A spanyol ifjonc az is elárulta, hogy “elég magányosan” éldegél Londonban, a szomszédai sem ismerik fel, “talán csak a taxisofőr, aki szereti az autóversenyzést”.
“Nem diákként élek a kollégiumban, és nincs időm barátokat keresni a nagyvárosban. Mondjuk még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor 18 évesen Milton Keynes-be költöztem, ott aztán tényleg halál volt, azt senkinek sem kívánom.”
Sainz idén második Forma-1-es idényének fut neki a Red Bull kisebbik csapatánál, ahol tavaly szintén újonc csapattársa, a tini Max Verstappen egy kicsit elhomályosította az amúgy nem rossz, de sok műszaki problémával tarkított bemutatkozását. A versenyző ennek ellenére nem aggódik, bár tudja, hogy bizonyítania kell, ha végül felfelé akar lépni a nagycsapathoz, ahelyett, hogy 2017-re ejtenék Toro Rossótól egy másik fiatal kedvéért.
“Tudom, hogyan győzhetem meg a főnököket. A célom továbbra is az, hogy átkerüljek a Red Bullhoz és világbajnok legyek. Ami Maxot illeti, csak hárommal több előzése volt az idény során, mint nekem, bár a tévé alapján úgy tűnhet, sokkal aktívabb volt. De én is sok jó, látványos dolgot csináltam, amit nem mutattak, viszont a telemetria, a számok nem hazudnak.”


“Ha őt az új Sennának nevezik, én meg legyőzöm, akkor minek fognak nevezni engem? Nem is foglalkozom sokat a sajtóval, amikor hallom, hogy mit mond rólam Chrstian Horner, Helmut Marko, Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel, akkor megnyugodhatok, mert akik értenek hozzá, azok látják, hogyan teljesítek.”
“Az persze igaz, hogy idén már nagyobb a nyomás, de 2014 óta mindig ez a helyzet, minden idényben a maximumot kellett nyújtanom. Most, hogy már a legjobbak ellen küzdök az F1-ben, tudom, hogy min és hogyan kell javítanom.”

Kommentek

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.