F1: Fogyózott a sikerért a spanyol újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.28. 14.45

A Toro Rossó-s Carlos Sainz “sokat” volt kénytelen fogyni a téli időszakban, hogy eredményesebb lehessen idén.

A Forma-1-es autók kasztnija a szigorúbb oldalirányú töréstesztek miatt nehezebb lesz idénre – így szűkül a ballasztokkal való játéktér. Talán emiatt is kérte a Toro Rosso ifjabb Carlos Sainztól, hogy adjon le 66 kilójából a tél folyamán.
A 21 éves pilóta a világ egyik legjobb triatlonistájának számító Mario Molával edzett, a Marca kérdésére, hogy mennyit is kellett leadnia, röviden felelt: “Sokat.”


A spanyol ifjonc az is elárulta, hogy “elég magányosan” éldegél Londonban, a szomszédai sem ismerik fel, “talán csak a taxisofőr, aki szereti az autóversenyzést”.
“Nem diákként élek a kollégiumban, és nincs időm barátokat keresni a nagyvárosban. Mondjuk még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor 18 évesen Milton Keynes-be költöztem, ott aztán tényleg halál volt, azt senkinek sem kívánom.”
Sainz idén második Forma-1-es idényének fut neki a Red Bull kisebbik csapatánál, ahol tavaly szintén újonc csapattársa, a tini Max Verstappen egy kicsit elhomályosította az amúgy nem rossz, de sok műszaki problémával tarkított bemutatkozását. A versenyző ennek ellenére nem aggódik, bár tudja, hogy bizonyítania kell, ha végül felfelé akar lépni a nagycsapathoz, ahelyett, hogy 2017-re ejtenék Toro Rossótól egy másik fiatal kedvéért.
“Tudom, hogyan győzhetem meg a főnököket. A célom továbbra is az, hogy átkerüljek a Red Bullhoz és világbajnok legyek. Ami Maxot illeti, csak hárommal több előzése volt az idény során, mint nekem, bár a tévé alapján úgy tűnhet, sokkal aktívabb volt. De én is sok jó, látványos dolgot csináltam, amit nem mutattak, viszont a telemetria, a számok nem hazudnak.”


“Ha őt az új Sennának nevezik, én meg legyőzöm, akkor minek fognak nevezni engem? Nem is foglalkozom sokat a sajtóval, amikor hallom, hogy mit mond rólam Chrstian Horner, Helmut Marko, Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel, akkor megnyugodhatok, mert akik értenek hozzá, azok látják, hogyan teljesítek.”
“Az persze igaz, hogy idén már nagyobb a nyomás, de 2014 óta mindig ez a helyzet, minden idényben a maximumot kellett nyújtanom. Most, hogy már a legjobbak ellen küzdök az F1-ben, tudom, hogy min és hogyan kell javítanom.”

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.