F1: Három műszakban építik a Toro Rossót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 09.40

A Toro Rosso 100 embert vett fel, három műszakban dolgoztat, hogy a 2016-os autó elkészüljön a téli tesztekre.

A Toro Rossó 2016-os felkészülését nagy mértékben hátráltatta, hogy egészen decemberig nem tudták, milyen motor is lesz az autóban jövőre. Miután tavaly év végén kiderült, hogy a Renault helyett újra a Ferrari erőforrása dolgozik majd az autóban, gőzerővel indult meg a munka.
A Red Bull kisebbik csapata 10 embert vett fel, három műszakos munkarendet tart, hogy az STR11-es elkészüljön a tesztelés február 22-i kezdetére.


“Pillanatnyilag 480 ember dolgozik a Toro Rossónál” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost az olasz Autosprint magazinnak, “azért, mert három műszakiban folyik az autó építése, amit csak későn tudtunk elkezdeni. Márciusa 380-ra csökkentjük a létszámot.”
“De az autó készen lesz. Természetesen jól jönne több idő, de a műszaki gárdánk képes optimalizálni a rendelkezésre álló idő felhasználását, emellett a tesztelés is később indul idén, mint 2015-ben, szóval bizakodó vagyok.”
A 2016-os munkát a késői start mellett az is nehezíti, hogy a nagycsapat, a Red Bull marad a Renault erőforrásainál, így a faenzaiaknak mindent egyedül kell megoldaniuk.
“Sajnos ez tényleg nehezíti a helyzetet. Régen például közösen fejlesztettük a hidraulikát, most viszont mindent egyedül kell csinálni. A sebességváltót is magunknak kell legyártani, a Ferrariét csak 2017-től kaphatjuk meg. A motor keresésekor már jó ideje folyt a sebességváltó fejlesztése. Majd meglátjuk, mi lesz, ha a Ferrari váltója megbízhatóbb és olcsóbb, akkor átállunk arra.”


“De talán az lenne a legjobb, ha mindkét csapat ugyanazt a motort használná, ez többek között pénzügyileg is megérné. A Forma-1 gazdasági struktúrája nincs összhangban a globális trendekkel. Sok nagy autógyártó együttműködik, az F1-ben viszont párhuzamosan, egymástól függetlenül költjük a pénzt, minden csapat legyártja a saját alkatrészeit, mindenkinek van saját szélcsatornája.”
“Hatalmas pénzeket költünk, amit nagyobb együttműködéssel meg lehetne spórolni. Emellett még a verseny is szorosabb lenne. Így látja ezt Dietrich Mateschitz, ő képes hosszú távon gondolkodni. Persze az előnyben lévő csapatok nem akarnak együttműködni. A Red Bull Racinggel való együttműködésünk viszont kulcsfontosságú a jövő szempontjából.”

Kommentek

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.