F1: Három műszakban építik a Toro Rossót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 09.40

A Toro Rosso 100 embert vett fel, három műszakban dolgoztat, hogy a 2016-os autó elkészüljön a téli tesztekre.

A Toro Rossó 2016-os felkészülését nagy mértékben hátráltatta, hogy egészen decemberig nem tudták, milyen motor is lesz az autóban jövőre. Miután tavaly év végén kiderült, hogy a Renault helyett újra a Ferrari erőforrása dolgozik majd az autóban, gőzerővel indult meg a munka.
A Red Bull kisebbik csapata 10 embert vett fel, három műszakos munkarendet tart, hogy az STR11-es elkészüljön a tesztelés február 22-i kezdetére.


“Pillanatnyilag 480 ember dolgozik a Toro Rossónál” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost az olasz Autosprint magazinnak, “azért, mert három műszakiban folyik az autó építése, amit csak későn tudtunk elkezdeni. Márciusa 380-ra csökkentjük a létszámot.”
“De az autó készen lesz. Természetesen jól jönne több idő, de a műszaki gárdánk képes optimalizálni a rendelkezésre álló idő felhasználását, emellett a tesztelés is később indul idén, mint 2015-ben, szóval bizakodó vagyok.”
A 2016-os munkát a késői start mellett az is nehezíti, hogy a nagycsapat, a Red Bull marad a Renault erőforrásainál, így a faenzaiaknak mindent egyedül kell megoldaniuk.
“Sajnos ez tényleg nehezíti a helyzetet. Régen például közösen fejlesztettük a hidraulikát, most viszont mindent egyedül kell csinálni. A sebességváltót is magunknak kell legyártani, a Ferrariét csak 2017-től kaphatjuk meg. A motor keresésekor már jó ideje folyt a sebességváltó fejlesztése. Majd meglátjuk, mi lesz, ha a Ferrari váltója megbízhatóbb és olcsóbb, akkor átállunk arra.”


“De talán az lenne a legjobb, ha mindkét csapat ugyanazt a motort használná, ez többek között pénzügyileg is megérné. A Forma-1 gazdasági struktúrája nincs összhangban a globális trendekkel. Sok nagy autógyártó együttműködik, az F1-ben viszont párhuzamosan, egymástól függetlenül költjük a pénzt, minden csapat legyártja a saját alkatrészeit, mindenkinek van saját szélcsatornája.”
“Hatalmas pénzeket költünk, amit nagyobb együttműködéssel meg lehetne spórolni. Emellett még a verseny is szorosabb lenne. Így látja ezt Dietrich Mateschitz, ő képes hosszú távon gondolkodni. Persze az előnyben lévő csapatok nem akarnak együttműködni. A Red Bull Racinggel való együttműködésünk viszont kulcsfontosságú a jövő szempontjából.”

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.