Az F1 Racing című magazin szerint a módosításról a csapatokat sem tájékoztatta előzetesen a Pirelli. A hivatalos kommunikáció szerint csak az új ultralágy keverék érkezése lett volna újdonság, az olaszok azonban változtattak a gumik szerkezetén is.

Az F1 Racing úgy tudja, hogy már az új gumikat tesztelték a csapatok tavaly novemberben Abu-Dzabiban, ez a lap szerint magyarázhatja, hogy miért zárták ki a sajtót a tesztről. A Pirelli állítólag a csapatokat is csak a teszt után tájékoztatta arról, hogy módosított szerkezetű abroncsokkal köröztek.

A változtatás lényege, hogy a futófelület alá a Pirelli beépített egy extra réteget, amelynek feladata, hogy jelentősen csökkentse az abroncs teljesítményét, amikor a kopás eléri a hetven százalékot.

A Pirelli eredetileg is olyan felfogásban érkezett az F1-be, hogy szándékosan gyorsan elkopó abroncsokat tervezett, így javítva a show-t. A kritikák hatására a Pirelli az elmúlt időszakban konzervatív abroncsokat gyártott, ezek szerint jön az újabb irányváltás.

Az F1 Racing szerint az új réteg hatására hasonló teljesítményvesztésekre lehet számítani, mint 2011-2012-ben, a defektek valószínűsége ellenben jelentősen csökkent.