A 2016-os szezontól új szabályok vonatkoznak a kipufogókra, a változtatás arra hivatott, hogy hangosabbá váljanak az autók. Pat Symonds szerint érdemes volt variálni a szabályokkal, legalább 25 százalékkal hangosabbak lesznek az autók.

A szabályokban annyit rögzítettek, hogy az autókon a jobb hanghatás érdekében ezentúl külön csöveket kell kivezetni a turbinából és a megkerülőszelepből. Ez egyébként trükközésre is lehetőséget ad, mert a csapatok eldönthetik, hogy a megkerülőszelephez egy vagy két csővéget csatlakoztatnak.

“Azzal, hogy a megkerülőszelep nyitottá válik, 20-25 százalékkal hangosabbá válik egy motor. Ez elég jelentős érték, azonnal érezhető és hallható lesz” – mondta Symonds.

“Pályán, élőben még nem hallottuk az eredményt, de arra számítunk, hogy a turbók régi jellegzetességeit, a fütyülést és a szuszogást is hallani fogjuk.”