2018-ra halasztanák az F1 reformját

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.18. 09.30

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint a 2017-es új szabályok nem lesznek olyan forradalmiak, mint amilyennek eredetileg tűntek. A maga részéről halasztana.

Megy a vita a csapatok között a 2017-es új szabályokról, amelyekkel körönként 5-6 másodperccel gyorsították volna fel az autókat. A kezdeti nagy lelkesedés után az utóbbi hetekben már arról lehetett hallani, hogy a csapatok nem akarnak nagy forradalmat, sok területen máris visszaléptek az eredeti tervekhez képest.

“Úgy tűnik, hogy a 2017-es szabályok szerint épített autók nem lesznek olyan forradalmiak, mint eredetileg vártuk” – ismerte el Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. “Személy szerint úgy gondolom, hogy az sem lenne túlzás, ha 2018-ra halasztanánk az átalakulást, de sokan ezt nem akarják arra hivatkozva, hogy a nézők szerint ez csak újabb egy év időhúzás lenne valós megegyezési szándék nélkül.”

A múlt hét végén felmerült, hogy esetleg visszatérne a tankolás, ezt azonban a csapatok gyorsan cáfolták, senki nem akarja ezt. A Williams csapatfőnöke, Claire Williams szerint a nagy hibrides átalakulásban ez “rossz üzenet” lenne, az autók pedig lehet, hogy gyorsabbak lennének, a stratégia viszont rém unalmassá tenné a versenyeket.

Ez a vita is jelzi azonban, hogy noha a 2016-os év már elkezdődött, a csapatok semmivel sem kerültek közelebb a végleges 2017-es szabályokhoz. Még lesz egy kis kötélhúzás, aztán muszáj lesz dönteni, az eredmény pedig várhatóan erősen kompromisszumos lesz.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.