2018-ra halasztanák az F1 reformját

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.18. 09.30

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint a 2017-es új szabályok nem lesznek olyan forradalmiak, mint amilyennek eredetileg tűntek. A maga részéről halasztana.

Megy a vita a csapatok között a 2017-es új szabályokról, amelyekkel körönként 5-6 másodperccel gyorsították volna fel az autókat. A kezdeti nagy lelkesedés után az utóbbi hetekben már arról lehetett hallani, hogy a csapatok nem akarnak nagy forradalmat, sok területen máris visszaléptek az eredeti tervekhez képest.

“Úgy tűnik, hogy a 2017-es szabályok szerint épített autók nem lesznek olyan forradalmiak, mint eredetileg vártuk” – ismerte el Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. “Személy szerint úgy gondolom, hogy az sem lenne túlzás, ha 2018-ra halasztanánk az átalakulást, de sokan ezt nem akarják arra hivatkozva, hogy a nézők szerint ez csak újabb egy év időhúzás lenne valós megegyezési szándék nélkül.”

A múlt hét végén felmerült, hogy esetleg visszatérne a tankolás, ezt azonban a csapatok gyorsan cáfolták, senki nem akarja ezt. A Williams csapatfőnöke, Claire Williams szerint a nagy hibrides átalakulásban ez “rossz üzenet” lenne, az autók pedig lehet, hogy gyorsabbak lennének, a stratégia viszont rém unalmassá tenné a versenyeket.

Ez a vita is jelzi azonban, hogy noha a 2016-os év már elkezdődött, a csapatok semmivel sem kerültek közelebb a végleges 2017-es szabályokhoz. Még lesz egy kis kötélhúzás, aztán muszáj lesz dönteni, az eredmény pedig várhatóan erősen kompromisszumos lesz.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.