Lehet, hogy nézőként kicsit unalmas volt a Mercedes laza sétakocsikázásait nézni tavaly (is) a győzelem felé, a gyártónak azonban óriási hasznot hozott az újabb két vb-cím. Toto Wolff csapatfőnök a Tiroler Tageszeitungnak adott interjújában beszélt a számokról.

“A Daimler nem csupán sportszakmai, hanem anyagi okok miatt is támogatja az F1-es programot” – mondta Wolff. “Az előző szezonban hárommilliárd dolláros (875 milliárd forint) reklámértéket sikerült generálnunk.” Wolff szerint hagyományos hirdetésekre az F1-es költségvetésnél jóval több pénzt kellett volna elkölteni, ha hasonló ellenértéket akart volna elérni a cég.

Wolff szerint a világ túl gyorsan változik ahhoz, hogy a Forma-1 ragaszkodjon a délután kétórás kezdéshez, már nem olyan világ van, amikor mindenki ilyenkor ül a tévé előtt vasárnap.

“Lehetnénk rugalmasabbak, illetve a közvetlenül a mobil eszközökön elérhető közvetítési módnak is jönnie kell.” Wolff megvédte a hibrideket is, szerinte a technológia remek, csak rosszul adják el.

“Mexikóban 364 km/h-s sebességet értünk el. De rossz a marketing, mert néhány riválisunk, illetve Bernie a saját érdekei miatt sározza a technológiát.”