F1: A Pirelli nem bízott a csapatokban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 10.01

A Williams technikai főnökét bosszantja, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában, ezért nem ment bele a szabad gumiválasztásos szabálymódosításba.

A Forma-1-es csapatok 2015 közepén felvetették, hogy a show javítása érdekében, a sokszínűbb, bevállalósabb stratégiák lehetővé tételére az alakulatok 2016-tól maguk válogathassák össze, a négy – idéntől már öt – keverék közül a versenyhétvégén használni kívántakat.


A Pirelli biztonsági aggályok miatt ebbe nem ment bele, ehelyett egy igen bonyolult rendszerű új gumiszabály született, amelyben csak nagyon szűk keretek között mozog a választási lehetőség (egy hétvégére három keverék, kettőt a gyártó ajánlása alapján kötelező használni, azok közül egy-egy szettet a futamra is meg kell tartani).
A Williams technikai főnöke, Pat Symonds szerint bosszantó, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában és felelősségérzetében.
“Nem mondhatnám, hogy odavagyok a gumiszabályok módosításáért. Én szeretem, ha egy kicsit meg lehet keverni a dolgokat. Amikor a csapatok először előálltak az új gumis javaslatokkal, valódi esély volt rá, hogy egy kis káoszt csempésszünk a versenybe, sok módon megközelíthettük volna a kérdést. De a Pirellinek nem tetszett, hogy a csapatok válogassanak a gumik között, ami azért furcsa” – magyarázta az Autosportnak a szakember.


“Pedig azért felnőtt emberek vagyunk ám, és szeretünk pontot szerezni, futamot nyerni, ha lehet. Megtehetnénk, hogy feltekerjük a motort és az első futamon kihajtjuk a belét, de nem tesszük. Tervezhetnénk kevésbé tartós autókat, de nem tesszük. Azért eléggé értünk a dolgunkhoz. Szerintem nem szép dolog azt sugallni, hogy a gumikkal kockáztattuk volna a biztonságot.”
Symonds attól is tart, hogy az új, eleve nem sok mozgásteret adó szabályokat nagyon gyorsan kiismerik majd a csapatok és minden visszatér a régi kerékvágásba, jönnek a megegyező stratégiák.
“Azért elég okos emberek vannak itt a Forma-1-ben, gyorsan megtaláljuk az optimális megoldásokat. És akkor oda is az egész. Nem a változtatással van bajom, szeretem is az újdonságot, de úgy gondolom, jobb is lehetett volna.”

Kommentek

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.

Két hétig dugó lesz az M1-M7 bevezetőjén

Vasárnap reggeltől várhatóan két héten keresztül az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán javítási munkák miatt egy-egy sávot lezárnak – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.