F1: A Pirelli nem bízott a csapatokban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 10.40

A Williams technikai főnökét bosszantja, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában, ezért nem ment bele a szabad gumiválasztásos szabálymódosításba.

A Forma-1-es csapatok 2015 közepén felvetették, hogy a show javítása érdekében, a sokszínűbb, bevállalósabb stratégiák lehetővé tételére az alakulatok 2016-tól maguk válogathassák össze, a négy – idéntől már öt – keverék közül a versenyhétvégén használni kívántakat.


A Pirelli biztonsági aggályok miatt ebbe nem ment bele, ehelyett egy igen bonyolult rendszerű új gumiszabály született, amelyben csak nagyon szűk keretek között mozog a választási lehetőség (egy hétvégére három keverék, kettőt a gyártó ajánlása alapján kötelező használni, azok közül egy-egy szettet a futamra is meg kell tartani).
A Williams technikai főnöke, Pat Symonds szerint bosszantó, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában és felelősségérzetében.
“Nem mondhatnám, hogy odavagyok a gumiszabályok módosításáért. Én szeretem, ha egy kicsit meg lehet keverni a dolgokat. Amikor a csapatok először előálltak az új gumis javaslatokkal, valódi esély volt rá, hogy egy kis káoszt csempésszünk a versenybe, sok módon megközelíthettük volna a kérdést. De a Pirellinek nem tetszett, hogy a csapatok válogassanak a gumik között, ami azért furcsa” – magyarázta az Autosportnak a szakember.


“Pedig azért felnőtt emberek vagyunk ám, és szeretünk pontot szerezni, futamot nyerni, ha lehet. Megtehetnénk, hogy feltekerjük a motort és az első futamon kihajtjuk a belét, de nem tesszük. Tervezhetnénk kevésbé tartós autókat, de nem tesszük. Azért eléggé értünk a dolgunkhoz. Szerintem nem szép dolog azt sugallni, hogy a gumikkal kockáztattuk volna a biztonságot.”
Symonds attól is tart, hogy az új, eleve nem sok mozgásteret adó szabályokat nagyon gyorsan kiismerik majd a csapatok és minden visszatér a régi kerékvágásba, jönnek a megegyező stratégiák.
“Azért elég okos emberek vannak itt a Forma-1-ben, gyorsan megtaláljuk az optimális megoldásokat. És akkor oda is az egész. Nem a változtatással van bajom, szeretem is az újdonságot, de úgy gondolom, jobb is lehetett volna.”

Kommentek

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.