F1: A Pirelli nem bízott a csapatokban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 10.01

A Williams technikai főnökét bosszantja, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában, ezért nem ment bele a szabad gumiválasztásos szabálymódosításba.

A Forma-1-es csapatok 2015 közepén felvetették, hogy a show javítása érdekében, a sokszínűbb, bevállalósabb stratégiák lehetővé tételére az alakulatok 2016-tól maguk válogathassák össze, a négy – idéntől már öt – keverék közül a versenyhétvégén használni kívántakat.


A Pirelli biztonsági aggályok miatt ebbe nem ment bele, ehelyett egy igen bonyolult rendszerű új gumiszabály született, amelyben csak nagyon szűk keretek között mozog a választási lehetőség (egy hétvégére három keverék, kettőt a gyártó ajánlása alapján kötelező használni, azok közül egy-egy szettet a futamra is meg kell tartani).
A Williams technikai főnöke, Pat Symonds szerint bosszantó, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában és felelősségérzetében.
“Nem mondhatnám, hogy odavagyok a gumiszabályok módosításáért. Én szeretem, ha egy kicsit meg lehet keverni a dolgokat. Amikor a csapatok először előálltak az új gumis javaslatokkal, valódi esély volt rá, hogy egy kis káoszt csempésszünk a versenybe, sok módon megközelíthettük volna a kérdést. De a Pirellinek nem tetszett, hogy a csapatok válogassanak a gumik között, ami azért furcsa” – magyarázta az Autosportnak a szakember.


“Pedig azért felnőtt emberek vagyunk ám, és szeretünk pontot szerezni, futamot nyerni, ha lehet. Megtehetnénk, hogy feltekerjük a motort és az első futamon kihajtjuk a belét, de nem tesszük. Tervezhetnénk kevésbé tartós autókat, de nem tesszük. Azért eléggé értünk a dolgunkhoz. Szerintem nem szép dolog azt sugallni, hogy a gumikkal kockáztattuk volna a biztonságot.”
Symonds attól is tart, hogy az új, eleve nem sok mozgásteret adó szabályokat nagyon gyorsan kiismerik majd a csapatok és minden visszatér a régi kerékvágásba, jönnek a megegyező stratégiák.
“Azért elég okos emberek vannak itt a Forma-1-ben, gyorsan megtaláljuk az optimális megoldásokat. És akkor oda is az egész. Nem a változtatással van bajom, szeretem is az újdonságot, de úgy gondolom, jobb is lehetett volna.”

Kommentek

Ez a videó most megtanít helikoptert vezetni

Imádjuk a hatvanas évek Amerikájában készült oktatóvideókat, ez is egy zseniális darab.

Valószínűleg ez a hölgy baleseti rekordot állított fel

Ilyen gyorsan senki nem borított fel még tesztautót. A kereskedés parkolójából sem jutott ki a nő.

Mindent bele kombi az Opeltől, terebélyes farral

Az Opel Astra kombiváltozatának minden földi jóval teleszórt változatát próbáltuk, 160 lóerős dízelmotorral, olyan extrákkal, amiket valószínűleg a vevők elenyésző százaléka rendel csak meg.

Sosem gondoltuk volna, de a maga módján ez a Daewoo Matiz állat!

Az autózás legolcsóbb eszköze csak ritkán kerül az autóépítők látóterébe. Túl fiatal, és túl gyakori, nehéz úgy hozzányúlni, hogy kínos magyarázkodás nélkül lehessen felelni az “ezt most miért?” kérdésre.

F1: A Red Bullnál garantált a pilótabalhé

A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, elkerülhetetlen, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen viszonya megromoljon, a kérdés csak az, hogyan kezelik majd a helyzetet.

Ingyenes buszokkal mehetsz a kamion-Eb-re

Ingyenes buszjáratok indulnak szombaton és vasárnap Mogyoródra a kamion-Európa-bajnokság versenyhétvégéjére.

Elektromos sportautóban gondolkodik a Nissan

Megépítheti fél évtizeddel ezelőtt bemutatott villanymotoros sportkocsiját a Nissan.

Indiában gőzerővel folynak az antigravitációs autótechnológiai fejlesztések

Nem lehet belefáradni az indiai filmipar autós trükkjeleneteibe: a fizika korlátait teljességgel figyelmen kívül hagyó momentumok szórakoztatóbbak, mint amennyire elviselhetetlenül bugyuták.

F1: A fiatal pilóták gyorsabbak lehetnek 2017-ben

A Toro Rossó-s Carlos Sainz szerint a jövő évi szabályváltozások miatt hangsúlyossá válik a fizikai erőnlét, így a fiatal pilóták, mint ő is, előnyben lehetnek.

Ilyen egy jó fej amerikai teherautógyár

A Freightliner egyik ügyfele a 60. születésnapját ünnepelte. Az amerikai gyártó egy különleges csőröst épített a tiszteletére.

F1: Verstappen csodát tesz Belgiumban

A Belga Nagydíj szervezői el sem hiszik a jegyeladási adatokat, másfél évtizede nem volt akkora érdeklődés, mint idén. Max Verstappen szurkolói csúcsra járatják a hétvégét.

Újraindulhat a Volkswagen Golf gyártása

Sajtóértesülés szerint megszületett a megállapodás a Volkswagen és az autóipari óriás két beszállítója között abban a vitában, amely miatt a VW a termelés részleges leállítására kényszerült.