F1: A Pirelli nem bízott a csapatokban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 10.40

A Williams technikai főnökét bosszantja, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában, ezért nem ment bele a szabad gumiválasztásos szabálymódosításba.

A Forma-1-es csapatok 2015 közepén felvetették, hogy a show javítása érdekében, a sokszínűbb, bevállalósabb stratégiák lehetővé tételére az alakulatok 2016-tól maguk válogathassák össze, a négy – idéntől már öt – keverék közül a versenyhétvégén használni kívántakat.


A Pirelli biztonsági aggályok miatt ebbe nem ment bele, ehelyett egy igen bonyolult rendszerű új gumiszabály született, amelyben csak nagyon szűk keretek között mozog a választási lehetőség (egy hétvégére három keverék, kettőt a gyártó ajánlása alapján kötelező használni, azok közül egy-egy szettet a futamra is meg kell tartani).
A Williams technikai főnöke, Pat Symonds szerint bosszantó, hogy a Pirelli nem bízott a csapatok belátásában és felelősségérzetében.
“Nem mondhatnám, hogy odavagyok a gumiszabályok módosításáért. Én szeretem, ha egy kicsit meg lehet keverni a dolgokat. Amikor a csapatok először előálltak az új gumis javaslatokkal, valódi esély volt rá, hogy egy kis káoszt csempésszünk a versenybe, sok módon megközelíthettük volna a kérdést. De a Pirellinek nem tetszett, hogy a csapatok válogassanak a gumik között, ami azért furcsa” – magyarázta az Autosportnak a szakember.


“Pedig azért felnőtt emberek vagyunk ám, és szeretünk pontot szerezni, futamot nyerni, ha lehet. Megtehetnénk, hogy feltekerjük a motort és az első futamon kihajtjuk a belét, de nem tesszük. Tervezhetnénk kevésbé tartós autókat, de nem tesszük. Azért eléggé értünk a dolgunkhoz. Szerintem nem szép dolog azt sugallni, hogy a gumikkal kockáztattuk volna a biztonságot.”
Symonds attól is tart, hogy az új, eleve nem sok mozgásteret adó szabályokat nagyon gyorsan kiismerik majd a csapatok és minden visszatér a régi kerékvágásba, jönnek a megegyező stratégiák.
“Azért elég okos emberek vannak itt a Forma-1-ben, gyorsan megtaláljuk az optimális megoldásokat. És akkor oda is az egész. Nem a változtatással van bajom, szeretem is az újdonságot, de úgy gondolom, jobb is lehetett volna.”

Kommentek

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.