Az F1 rendszeres beszállítójának számító Magneti Marelli szerint két fő oka volt annak, hogy eddig hiányoztak a rajongók által elvárt libabőröztető hanghatások a hibrid F1-motorokból.

“Az egyik ok az amplitúdó, a másik a magas frekvencia” – magyarázta Roberto Dalla sportigazgató. Dalla szerint az idei változások segítenek majd a frekvencia-probléma megoldásában, így az érték nem lesz messze attól, amit a Magneti Marelli ideálisnak tart.

A szabályokban annyit rögzítettek, hogy az autókon a jobb hanghatás érdekében ezentúl külön csöveket kell kivezetni a turbinából és a megkerülőszelepből. Ez egyébként trükközésre is lehetőséget ad, mert a csapatok eldönthetik, hogy a megkerülőszelephez egy vagy két csővéget csatlakoztatnak.

A megkötés csupán annyi, hogy a csöveknek továbbra is hátrafelé kell nyúlniuk, és az összes gázt ezeken keresztül kell elvezetni. Az F1 elismert technikai szakírója, Giorgio Piola grafikát is készített a várható hatásokról, íme: