F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 10.30

Hét évvel ezelőtt a Renault kiszállási fenyegetései, erősködése miatt fogadták el az új, turbós V6-os motorok 2014-es bevezetését. Most már nekik sem tetszik a dolog.

2008-2009 tájékán a Renault követelése volt, hogy 1,6 literes turbómotorokat vezessenek majd be a Forma-1-ben, ami 2014-ben végül meg is történt. A dolog azonban rosszul sült el a francia gyártó számára, az erőforrásuk versenyképtelen volt az első két évben.


Mostanra az idén már gyári csapattal induló Renault-nál is kiábrándultak a jelenlegi formulából, hajlandóak a változtatásokról gondolkodni, pont ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvárja…
“A hibridekre vonatkozó szabályok fontosak, nemcsak a Renault, hanem bármelyik autógyártó számára. A legtöbb gyártó új modelljeiben mindenütt ott vannak a hibrid elemek. De ha a jelenlegi szabályrendszerről kérdeznek, úgy gondolom, hogy azok nem teljesen felelnek meg a modern Forma-1 számára” – mondta a Motorsport.comnak a Renault F1-es projektjének vezetője, Cyril Abiteboul.
“A show-ra, a gyártók és a kliensek költségeire, a motorzaj hiányára és ilyesmikre gondolok. Emellett az olyan, borzasztóan zavaros szabályokra, mint a fejlesztési zsetonok, a műszaki büntetéses rendszer – ezek nem valami csodásak.”


“Hogy aztán teljes mértékben ejtenünk kellene-e az egészet, vagy ahelyett, hogy valami tejesen újjal állunk elő, inkább a jelenlegi rendszeren javítsunk, azt nem tudom igazán. A gond az, hogy ha valami teljesen újjal próbálunk előállni, akkor megint csak lehet, hogy rosszul sikerül. A radikális változások helyett a fokozatos fejlődés a normális, ugyanis nagyon nehéz megjósolni, mi lehet a gyökeres változtatások eredménye. De teljesen nyitottak vagyunk a szabályok átírására” – magyarázta, utalva arra, hogy az FIA január 15-éig vár tervezeteket a motorgyártóktól a felsorolt problémák megoldására.
Ha az F1-es gyártók nem tudnak épkézláb, mindenki számára elfogadható csomagot összeállítani, akkor az FIA-elnök Jean Todt és a sportág gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone minden bizonnyal újra előveszi a független gyártótól származó alternatív motorok bevezetését.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.