F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 10.30

Hét évvel ezelőtt a Renault kiszállási fenyegetései, erősködése miatt fogadták el az új, turbós V6-os motorok 2014-es bevezetését. Most már nekik sem tetszik a dolog.

2008-2009 tájékán a Renault követelése volt, hogy 1,6 literes turbómotorokat vezessenek majd be a Forma-1-ben, ami 2014-ben végül meg is történt. A dolog azonban rosszul sült el a francia gyártó számára, az erőforrásuk versenyképtelen volt az első két évben.


Mostanra az idén már gyári csapattal induló Renault-nál is kiábrándultak a jelenlegi formulából, hajlandóak a változtatásokról gondolkodni, pont ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvárja…
“A hibridekre vonatkozó szabályok fontosak, nemcsak a Renault, hanem bármelyik autógyártó számára. A legtöbb gyártó új modelljeiben mindenütt ott vannak a hibrid elemek. De ha a jelenlegi szabályrendszerről kérdeznek, úgy gondolom, hogy azok nem teljesen felelnek meg a modern Forma-1 számára” – mondta a Motorsport.comnak a Renault F1-es projektjének vezetője, Cyril Abiteboul.
“A show-ra, a gyártók és a kliensek költségeire, a motorzaj hiányára és ilyesmikre gondolok. Emellett az olyan, borzasztóan zavaros szabályokra, mint a fejlesztési zsetonok, a műszaki büntetéses rendszer – ezek nem valami csodásak.”


“Hogy aztán teljes mértékben ejtenünk kellene-e az egészet, vagy ahelyett, hogy valami tejesen újjal állunk elő, inkább a jelenlegi rendszeren javítsunk, azt nem tudom igazán. A gond az, hogy ha valami teljesen újjal próbálunk előállni, akkor megint csak lehet, hogy rosszul sikerül. A radikális változások helyett a fokozatos fejlődés a normális, ugyanis nagyon nehéz megjósolni, mi lehet a gyökeres változtatások eredménye. De teljesen nyitottak vagyunk a szabályok átírására” – magyarázta, utalva arra, hogy az FIA január 15-éig vár tervezeteket a motorgyártóktól a felsorolt problémák megoldására.
Ha az F1-es gyártók nem tudnak épkézláb, mindenki számára elfogadható csomagot összeállítani, akkor az FIA-elnök Jean Todt és a sportág gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone minden bizonnyal újra előveszi a független gyártótól származó alternatív motorok bevezetését.

Kommentek

Legendás magyar mentőautót idéz fel az OMSZ

Az Országos Mentőszolgálat az 1966-tól gyártott UAZ 452-es típusát használta, és most a Facebook oldalukon emlékeznek a sok nehéz helyzetben helyt álló technikára.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.