F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 10.30

Hét évvel ezelőtt a Renault kiszállási fenyegetései, erősködése miatt fogadták el az új, turbós V6-os motorok 2014-es bevezetését. Most már nekik sem tetszik a dolog.

2008-2009 tájékán a Renault követelése volt, hogy 1,6 literes turbómotorokat vezessenek majd be a Forma-1-ben, ami 2014-ben végül meg is történt. A dolog azonban rosszul sült el a francia gyártó számára, az erőforrásuk versenyképtelen volt az első két évben.


Mostanra az idén már gyári csapattal induló Renault-nál is kiábrándultak a jelenlegi formulából, hajlandóak a változtatásokról gondolkodni, pont ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvárja…
“A hibridekre vonatkozó szabályok fontosak, nemcsak a Renault, hanem bármelyik autógyártó számára. A legtöbb gyártó új modelljeiben mindenütt ott vannak a hibrid elemek. De ha a jelenlegi szabályrendszerről kérdeznek, úgy gondolom, hogy azok nem teljesen felelnek meg a modern Forma-1 számára” – mondta a Motorsport.comnak a Renault F1-es projektjének vezetője, Cyril Abiteboul.
“A show-ra, a gyártók és a kliensek költségeire, a motorzaj hiányára és ilyesmikre gondolok. Emellett az olyan, borzasztóan zavaros szabályokra, mint a fejlesztési zsetonok, a műszaki büntetéses rendszer – ezek nem valami csodásak.”


“Hogy aztán teljes mértékben ejtenünk kellene-e az egészet, vagy ahelyett, hogy valami tejesen újjal állunk elő, inkább a jelenlegi rendszeren javítsunk, azt nem tudom igazán. A gond az, hogy ha valami teljesen újjal próbálunk előállni, akkor megint csak lehet, hogy rosszul sikerül. A radikális változások helyett a fokozatos fejlődés a normális, ugyanis nagyon nehéz megjósolni, mi lehet a gyökeres változtatások eredménye. De teljesen nyitottak vagyunk a szabályok átírására” – magyarázta, utalva arra, hogy az FIA január 15-éig vár tervezeteket a motorgyártóktól a felsorolt problémák megoldására.
Ha az F1-es gyártók nem tudnak épkézláb, mindenki számára elfogadható csomagot összeállítani, akkor az FIA-elnök Jean Todt és a sportág gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone minden bizonnyal újra előveszi a független gyártótól származó alternatív motorok bevezetését.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.