F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 10.01

Hét évvel ezelőtt a Renault kiszállási fenyegetései, erősködése miatt fogadták el az új, turbós V6-os motorok 2014-es bevezetését. Most már nekik sem tetszik a dolog.

2008-2009 tájékán a Renault követelése volt, hogy 1,6 literes turbómotorokat vezessenek majd be a Forma-1-ben, ami 2014-ben végül meg is történt. A dolog azonban rosszul sült el a francia gyártó számára, az erőforrásuk versenyképtelen volt az első két évben.


Mostanra az idén már gyári csapattal induló Renault-nál is kiábrándultak a jelenlegi formulából, hajlandóak a változtatásokról gondolkodni, pont ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvárja…
“A hibridekre vonatkozó szabályok fontosak, nemcsak a Renault, hanem bármelyik autógyártó számára. A legtöbb gyártó új modelljeiben mindenütt ott vannak a hibrid elemek. De ha a jelenlegi szabályrendszerről kérdeznek, úgy gondolom, hogy azok nem teljesen felelnek meg a modern Forma-1 számára” – mondta a Motorsport.comnak a Renault F1-es projektjének vezetője, Cyril Abiteboul.
“A show-ra, a gyártók és a kliensek költségeire, a motorzaj hiányára és ilyesmikre gondolok. Emellett az olyan, borzasztóan zavaros szabályokra, mint a fejlesztési zsetonok, a műszaki büntetéses rendszer – ezek nem valami csodásak.”


“Hogy aztán teljes mértékben ejtenünk kellene-e az egészet, vagy ahelyett, hogy valami tejesen újjal állunk elő, inkább a jelenlegi rendszeren javítsunk, azt nem tudom igazán. A gond az, hogy ha valami teljesen újjal próbálunk előállni, akkor megint csak lehet, hogy rosszul sikerül. A radikális változások helyett a fokozatos fejlődés a normális, ugyanis nagyon nehéz megjósolni, mi lehet a gyökeres változtatások eredménye. De teljesen nyitottak vagyunk a szabályok átírására” – magyarázta, utalva arra, hogy az FIA január 15-éig vár tervezeteket a motorgyártóktól a felsorolt problémák megoldására.
Ha az F1-es gyártók nem tudnak épkézláb, mindenki számára elfogadható csomagot összeállítani, akkor az FIA-elnök Jean Todt és a sportág gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone minden bizonnyal újra előveszi a független gyártótól származó alternatív motorok bevezetését.

Kommentek

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.

Két hétig dugó lesz az M1-M7 bevezetőjén

Vasárnap reggeltől várhatóan két héten keresztül az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán javítási munkák miatt egy-egy sávot lezárnak – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.