A versenyképtelen Renault-val rosszul járó Red Bull vezetői, köztük az aerodinamikai zseniként ismert Adrian Newey is többször kritizálta a motorok által dominált új turbókorszakot.
A Mercedes-uralom miatt az F1 fejesei 2017-re komoly aerodinamikai szabályváltozásokat találtak ki, körönként 5-6 másodperccel gyorsabb autókat ígérnek, de Newey nem vár túl sokat az új csomagtól.
“Mindig is szerettem a szabályváltoztatásokat, mert új lehetőségeket nyújtanak. Manapság a szabályok egyre kisebb teret adnak. A 70-es, 80-as években még óriási változatosság volt az autókat illetően, mert akkor viszonylag lazák voltak a szabályok” – magyarázta az Egyesül Arab Emírségek The National című lapjának.
“Ma, ha mindegyik autót fehérre festenénk, hozzáértőnek kellene lenni, hogy megmondhassuk, melyik melyik csapaté. A szabályváltozások lehetőséget adnak valami eltérő kipróbálására, azonban a 2017-re tervezett változtatások valójában nem hoznak nagy újdonságot. Kicsit szélesebb gumik, kicsit átírt aerodinamikai paraméterek, semmi igazán alapvető különbség nem lesz.”
 
Míg az új aerodinamikai irányvonal nem győzte meg Newey-t, a mérnök – nem meglepően – kiáll a Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt által minél előbb bevezetni kívánt, a Mercedes és a Rerrari által pedig ellenzett alternatív motor ötlete mellett.  


“Nem is csak a motorról van szó, az üzemanyag és a szoftver is számít. Az egyik első változtatás az lehetne, hogy a klienscsapatok is ugyanazt az üzemanyagot és szoftvert használhassák, mint a gyáriak.” 
“A második probléma: hogyan csábítsunk újabb szereplőket a Forma-1-be? A gyári csapatok jelenleg 200, vagy inkább közel 300 millióból működnek, ez elképesztő összeg. Az FIA javaslata szerint lehetne egy másik motor, amelyik versenyképes lenne és a független csapatok használhatnák, ami szerintem jó megoldás. A gyáriak persze nem akarják ezt, ezen megy most a harc.”