F1: Newey elégedetlen a szabályváltozásokkal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.05. 16.30

A Red Bull sztármérnöke szerint a 2017-re tervezett szabálycsomag nem is hoz olyan nagy változást.

A versenyképtelen Renault-val rosszul járó Red Bull vezetői, köztük az aerodinamikai zseniként ismert Adrian Newey is többször kritizálta a motorok által dominált új turbókorszakot.
A Mercedes-uralom miatt az F1 fejesei 2017-re komoly aerodinamikai szabályváltozásokat találtak ki, körönként 5-6 másodperccel gyorsabb autókat ígérnek, de Newey nem vár túl sokat az új csomagtól.
“Mindig is szerettem a szabályváltoztatásokat, mert új lehetőségeket nyújtanak. Manapság a szabályok egyre kisebb teret adnak. A 70-es, 80-as években még óriási változatosság volt az autókat illetően, mert akkor viszonylag lazák voltak a szabályok” – magyarázta az Egyesül Arab Emírségek The National című lapjának.
“Ma, ha mindegyik autót fehérre festenénk, hozzáértőnek kellene lenni, hogy megmondhassuk, melyik melyik csapaté. A szabályváltozások lehetőséget adnak valami eltérő kipróbálására, azonban a 2017-re tervezett változtatások valójában nem hoznak nagy újdonságot. Kicsit szélesebb gumik, kicsit átírt aerodinamikai paraméterek, semmi igazán alapvető különbség nem lesz.”
 
Míg az új aerodinamikai irányvonal nem győzte meg Newey-t, a mérnök – nem meglepően – kiáll a Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt által minél előbb bevezetni kívánt, a Mercedes és a Rerrari által pedig ellenzett alternatív motor ötlete mellett.  


“Nem is csak a motorról van szó, az üzemanyag és a szoftver is számít. Az egyik első változtatás az lehetne, hogy a klienscsapatok is ugyanazt az üzemanyagot és szoftvert használhassák, mint a gyáriak.” 
“A második probléma: hogyan csábítsunk újabb szereplőket a Forma-1-be? A gyári csapatok jelenleg 200, vagy inkább közel 300 millióból működnek, ez elképesztő összeg. Az FIA javaslata szerint lehetne egy másik motor, amelyik versenyképes lenne és a független csapatok használhatnák, ami szerintem jó megoldás. A gyáriak persze nem akarják ezt, ezen megy most a harc.”
FIA

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.