F1: Nem táltosodik meg a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.05. 10.30

A Renault-hoz szerződött motorguru, Mario Illien szerint saját erőből szerzett futamgyőzelem idén nem várható sem az új gyári csapattól, sem a Red Bulltól.

A Red Bull még tavaly igazolta le a Forma-1-es motorgurut, Mario Illient, hogy a svájci szakember segítségével próbáljanak javítani a Renault rossz erőforrásán.
Mivel a Red Bull és a Renault kapcsolatának megromlása miatt Illien fejlesztései nem kerültek a pályára, de 2016-ban, immár közvetlenül a francia gyártó alkalmazásában talán előrelépést hoz, igaz, nagy ugrást nem ígér.


“Két héttel ezelőtt aláírtam a szerződésemet a Renault-val” – erősítette meg Illien a svájci Sonntagsblicknek.
Illien cége, az Ilmor a motorsport számos kategóriájában jelen van, 2016-ban a motorfejlesztő 300. győzelmét várja, azonban nem valószínű, hogy ez a Forma-1-ben, a Renault-val vagy a franciák erőforrását immár TAG Heuer néven használó Red Bull-lal érik el.
“Túl rövid az idő (a győzelmi esélyekre), és előbb a hatékonyságon kell javítanunk” – szögezte le.
A Renault F1-es projektjét – egyelőre még – vezető Cyril Abiteboul is tisztában van vele, hogy nem várható nagy javulás egy csapásra.


“El kell ismerni, hogy frusztráló volt a 2015-ös év. Szeretünk volna többet nyújtani a Red Bullnak és a Toro Rossónak, de világos volt, hogy csak hosszabb távon tudjuk javítani a problémákat. Remélhetőleg most, megfelelő stratégia és erőforrások birtokában a következő pár évben sikerül!”
A 2016-os mezőnyben két csapat, a Lotusból újra gyári alakulattá tett enstone-i gárda, valamint a Red Bull Racing használja majd a Renault erőforrásait, a Toro Rosso az év végén búcsút intett a franciáknak, idén már a Ferrari 2015-ös motorjával áll rajthoz.

Kommentek

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.