A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) decemberben elnapolta az olcsóbb, egyszerűbb független gyártótól származó Forma-1-es erőforrások bevezetését, azonban felszólította az F1-es gyártókat, hogy január 15-éig álljanak elő olyan tervezettel, ami olcsóbbá, pénzügyileg fenntarthatóvá teszi a sportágat.


Az FIA emellett a szervezet elnökét, Jean Todtot és a Forma-1 gazdasági ügyeit irányító Bernie Ecclestone-t is felkérte, hogy közösen dolgozzanak ki egy tervezetet a jövőről, nekik január végén kell előterjeszteniük az elképzeléseiket.
A jelenlegi F1-es motorgyártók persze szeretnék, ha a kezükben maradna az irányítás, érveik szerint ők öltek euró-százmilliókat a motorok fejlesztésébe, a kis- és középcsapatok, valamint a gyári partnert nélkülöző Red Bull viszont Ecclestone-éktól várja a megoldást. 
A Red Bull csapatfőnöke szerint “kritikus” időszak jön januárban.
“A költségek nyilvánvalóan veszélyesen magasak, és ahogy láttuk a motorhoz jutás is kulcskérdés” – utalt arra, hogy a Mercedes és a Ferrari is visszautasította őket, ezért kénytelenek 2016-nak nekifutni a már jóval drágábban megkapott, TAG Heuerre átcímkézett Renault-erőforrással.
Horner szerint az Ecclestone által szorgalmazott alternatív motor megoldást jelentett volna, de mivel azt leszavazták, kíváncsian várja, milyen tervvel állnak elő a gyártók, arra, hogy olcsóbb, egyszerűbb erőforrások váljanak elérhetővé, ami esetleg további autógyártókat is a Forma-1-be vonz.


“Kompromisszumként a gyártóknak január 15-éig kell leadni a terveiket a Forma-1-es Bizottságnak. Szerintünk minden attól függ, mivel állnak elő, ezen múlik majd az is, hogy az FIA védelmi mechanizmusként újra előveszi-e az alternatív motort vagy sem. Szóval január 15-éig nagyon sűrű, kritikus időszak jön.”
A motorgyártók szerint a kívánt új motorformulával legkorábban 2018-ra készülhetnek el, de Ecclestone, és vele együtt Horner is úgy véli, hogy a kasztnit érintő, 2017-es nagy szabályváltozási csomaggal egyszerre kellene bevezetni az új erőforrásokat.
A Red Bull főnök elismerte, hogy a 2016-os idény számukra mindenképp átmeneti év lesz a TAG Heuer-motorokkal, azonban a tulajdonos, Dietrich Mateschitz inkább előbb, mint utóbb elvárja, hogy a csapat a “régi fényében” ragyogjon.


“Komoly feladat lesz ezt elérni. A motorok által dominált F1-ben nagyon nehéz helyzet, ha egy csapatnak nincs versenyképes erőforrása, 2016 tehát csak átmeneti év lesz számunkra. Bízzunk benne, hogy a Jean Todt és Bernie Ecclestone által szorgalmazott változtatások megvalósulnak, hiszen ez csakis jól jöhet a független csapatoknak, nem csak a Red Bullnak, hanem a mezőny összes privát csapatának.”