F1: Grosjean visszamenne a Renault-hoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.04. 10.30

Bár csak 2016-ban kezd új csapatánál, az amerikai Haasnál, Romain Grosjean máris arról beszél, hogy néhány év múlva visszatérne a Renault-hoz.

Romain Grosjean a Renault támogatásával versenyzett fiatal pilótaként, majd 2009-ben a francia gyártó csapatánál is mutatkozott be a Forma-1-ben, 2012-ben pedig az akkor Lotus néven futó enstone-i alakulattal tért vissza a sportágba.
A 30 éves francia azonban 2015 végén búcsút intett a jövőre már újra gyári Renault-ként működő Lotusnak, hogy a 2016-ban bemutatkozó Haasnál folytassa pályafutását. Gorsjean nem tagadja, hogy a Ferrari-kötődésű Haastól szívesen lépne tovább a maranellóiakhoz, de azt állítja, néhány év múlva akár a Renault-nál is szerepet vállalna megint.


“Enstone az életem fontos fejezetét jelenti. Az ottaniak a barátaim, a családom, a gyárat úgy ismerem, mint a tenyeremet. Néha még a karácsonyt is ott töltöttem, amikor Angliában éltem, december 24-én is benéztem. Nem volt könnyű a távozás, de a paddockban azért ezután sem leszünk messze egymástól” – magyarázta az Autoposrtnak. 
“És ki tudja, három-négy év múlva talán világbajnok autót építenek, és hívnak majd, hogy nyerjünk együtt. Eszményi lenne, franciaként óriási dolog lenne számomra.”
Grosjean hisz benne, hogy a szűkös Lotus-évek után a Renault anyagi erőforrásaival az enstone-i alakulat újra az élmezőnybe kerülhet.
“Világbajnok csapatról van szó, 2005, 2006 nem volt olyan régen. Nagy potenciál van Enstone-ban. Én ezt mindig is tudtam, és csapat is tudta magáról, egyszerűen csak megfelelő eszközök híján nem nagyon lehet ezt demonstrálni.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.