F1: A Ferrari túlságosan félt a Red Bulltól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 15.05

A Ferrarinál elismerték, hogy a korábbi nyilatkozatok ellenére túl veszélyesnek érezték a Red Bullnak való 2016-os motorszállítást.

A Red Bull – bízva abban, hogy a Mercedestől, esetleg a Ferraritól szerezhet majd pótlást – 2015 nyarán úgy döntött, szakít a Renault-val, azonban hosszas, de sikertelen keresgélés után kénytelen volt új, rosszabb feltételek mellett megegyezni a francia gyártóval 2016-ra. 
A Red Bull motorkeresése idején a Ferrarinál kezdetben határozottan állították, hogy egyetlen riválistól sem félnek, bárkinek adnának motort, később viszont visszakoztak és csakis a 2015-ös specifikációt ajánlották nekik. 


A Ferrari elnöke, Sergo Marchionne most beismerte, hogy bizony tartottak a Red Bull Racingtől.
“A saját nehézségeinkkel is meg kellett birkóznunk, a (Mercedeshez való) felzárkózáson kellett dolgoznunk, szóval a Ferrari versenyképességét veszélyeztette volna, ha vállaljuk, hogy a miénkkel egyező motort adunk egy olyan csapatnak, amelyik nagyon is erős a kasztniépítés terén” – idézte az Autosport.
“Az elsődleges dolgom a Ferrari érdekeinek képviselete, számomra nem cél, hogy a Red Bull szállítójaként verjük meg a Mercedest. Ha valaki azért kér Ferrari-motort, hogy legyőzze a Mercedest, az számomra nem jó érv, hiszen én azt akarom, hogy a Ferrari verje meg a Mercit.”


“Tudjuk, hogy mire képes a Red Bull, Sebastian Vettellel tönkrevertek minket, sorra nyerték a bajnokságokat.”
A Red Bull Racing 2016-ban TAG Heuer név alatt használja majd a Renault-morotokat, amelyek fejlesztésében az általuk megnyert motorguru, Mario Illien is részt vesz majd, míg a Toro Rosso a jövő évben a Ferrari 2015-ös specifikációjú erőforrásával áll rajthoz.
A Ferrari a Toro Rosso mellett a Saubernek és az újonnan belépő Haasnak szállít majd, az előbbi a faenzai alakulathoz hasonlóan a régi, míg az amerikai alakulat a friss motort kapja.

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.