F1: A Ferrari túlságosan félt a Red Bulltól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 15.05

A Ferrarinál elismerték, hogy a korábbi nyilatkozatok ellenére túl veszélyesnek érezték a Red Bullnak való 2016-os motorszállítást.

A Red Bull – bízva abban, hogy a Mercedestől, esetleg a Ferraritól szerezhet majd pótlást – 2015 nyarán úgy döntött, szakít a Renault-val, azonban hosszas, de sikertelen keresgélés után kénytelen volt új, rosszabb feltételek mellett megegyezni a francia gyártóval 2016-ra. 
A Red Bull motorkeresése idején a Ferrarinál kezdetben határozottan állították, hogy egyetlen riválistól sem félnek, bárkinek adnának motort, később viszont visszakoztak és csakis a 2015-ös specifikációt ajánlották nekik. 


A Ferrari elnöke, Sergo Marchionne most beismerte, hogy bizony tartottak a Red Bull Racingtől.
“A saját nehézségeinkkel is meg kellett birkóznunk, a (Mercedeshez való) felzárkózáson kellett dolgoznunk, szóval a Ferrari versenyképességét veszélyeztette volna, ha vállaljuk, hogy a miénkkel egyező motort adunk egy olyan csapatnak, amelyik nagyon is erős a kasztniépítés terén” – idézte az Autosport.
“Az elsődleges dolgom a Ferrari érdekeinek képviselete, számomra nem cél, hogy a Red Bull szállítójaként verjük meg a Mercedest. Ha valaki azért kér Ferrari-motort, hogy legyőzze a Mercedest, az számomra nem jó érv, hiszen én azt akarom, hogy a Ferrari verje meg a Mercit.”


“Tudjuk, hogy mire képes a Red Bull, Sebastian Vettellel tönkrevertek minket, sorra nyerték a bajnokságokat.”
A Red Bull Racing 2016-ban TAG Heuer név alatt használja majd a Renault-morotokat, amelyek fejlesztésében az általuk megnyert motorguru, Mario Illien is részt vesz majd, míg a Toro Rosso a jövő évben a Ferrari 2015-ös specifikációjú erőforrásával áll rajthoz.
A Ferrari a Toro Rosso mellett a Saubernek és az újonnan belépő Haasnak szállít majd, az előbbi a faenzai alakulathoz hasonlóan a régi, míg az amerikai alakulat a friss motort kapja.

Kommentek

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.