A Red Bull – bízva abban, hogy a Mercedestől, esetleg a Ferraritól szerezhet majd pótlást – 2015 nyarán úgy döntött, szakít a Renault-val, azonban hosszas, de sikertelen keresgélés után kénytelen volt új, rosszabb feltételek mellett megegyezni a francia gyártóval 2016-ra. 
A Red Bull motorkeresése idején a Ferrarinál kezdetben határozottan állították, hogy egyetlen riválistól sem félnek, bárkinek adnának motort, később viszont visszakoztak és csakis a 2015-ös specifikációt ajánlották nekik. 


A Ferrari elnöke, Sergo Marchionne most beismerte, hogy bizony tartottak a Red Bull Racingtől.
“A saját nehézségeinkkel is meg kellett birkóznunk, a (Mercedeshez való) felzárkózáson kellett dolgoznunk, szóval a Ferrari versenyképességét veszélyeztette volna, ha vállaljuk, hogy a miénkkel egyező motort adunk egy olyan csapatnak, amelyik nagyon is erős a kasztniépítés terén” – idézte az Autosport.
“Az elsődleges dolgom a Ferrari érdekeinek képviselete, számomra nem cél, hogy a Red Bull szállítójaként verjük meg a Mercedest. Ha valaki azért kér Ferrari-motort, hogy legyőzze a Mercedest, az számomra nem jó érv, hiszen én azt akarom, hogy a Ferrari verje meg a Mercit.”


“Tudjuk, hogy mire képes a Red Bull, Sebastian Vettellel tönkrevertek minket, sorra nyerték a bajnokságokat.”
A Red Bull Racing 2016-ban TAG Heuer név alatt használja majd a Renault-morotokat, amelyek fejlesztésében az általuk megnyert motorguru, Mario Illien is részt vesz majd, míg a Toro Rosso a jövő évben a Ferrari 2015-ös specifikációjú erőforrásával áll rajthoz.
A Ferrari a Toro Rosso mellett a Saubernek és az újonnan belépő Haasnak szállít majd, az előbbi a faenzai alakulathoz hasonlóan a régi, míg az amerikai alakulat a friss motort kapja.