Bár a Mercedes dominanciája 2015-ben is folytatódott, a Ferrari az előző évi mélyrepülést követően idén magára talált és az év végére egyre veszélyesebb kihívóként tűnt fel.
Az olasz csapat célja, hogy 2016-ban beérje, vagy ha lehet, meg is előzze a Mercedest, a címvédőknél pedig reális lehetőségként számolnak is ezzel.
“A Ferrari sokkal könnyebben fejleszthet a kasztnin, az aerodinamikán és az erőforráson is, mint mi. A Mercedesnél nagyon keményen dolgoztunk, hogy felkészüljünk az új turbós hibridkorszakra, ezért mostanra már eléggé lecsökkent a fejlesztési potenciálunk” – mondta a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda az olasz Gazzetta dello Sportnak pár napja.
“Maranellóban mindig is hangsúlyozták, hogy a Mercedesnek nagyobb tapasztalata volt a többieknél a hibridek terén, és valóban ez az előny segített minket az idei szezon végéig” – tette hozzá.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a Ferrarit az F1-es “dörzsöltség” is segíti majd, az olaszok bátrabban játszanak a szabályokkal, mint ők.
“A Mercedesnél biztonsági játékot játszunk, persze dinamikus, versenyképes hozzáállással. Azonban nem vagyunk a Ferrari, nem vagyunk a Forma-1-ben a kezdetek óta, pedig ez időnként előnyt jelent a szabályok értelmezésében és alkalmazásában, számunkra pedig hátrányt jelenthet. De ez van, nincs ezzel gond.”
Wolff hozzátette, hogy a show érdekeit szem előtt tartva még örülne is egy erősebb Ferrarinak, azonban figyelmeztetett, hogy önszántukból nem fognak rosszabbul szerepelni. 
“Igen, egyértelműen örülnénk (a komolyabb kihívásnak). Azonban ez egy valódi sport, nem pankráció, szóval nem lehet előre megírni, aztán végigvinni a sztorit. Ebben a sportágban a stopper az úr, ami sosem hazudik. Az győz, az lesz a bajnok, aki jobb munkát végez. Az F1-es show érdekében természetesen kiélezettebb versenyt remélünk, ellenfélként pedig a Ferrarira számítunk, de nyilván nem ezért dolgozunk. Nem a mi dolgunk az F1 marketingértékének növelése, mi arra hajtunk, hogy győzzünk, futamokat és bajnoki címeket nyerjünk.””
 
Lauda szerint a 2016-os idény elején gyorsan kiderül majd, hogy folytatódik-e a Mercedes uralma, vagy a Ferrarival folyó harc határozza meg az idényt.
“Úgy gondolom, hogy az első három futam meghatározza majd a bajnoki küzdelem irányát.  A Ferrari idén újra versenyképes lett, elég csak megnéznünk, hogy mennyivel csökkentették a lemaradásukat 2014-hez képest, és ezután csak még tovább javulnak majd. Vettel alaposan feladta nekünk a leckét. Gyors pilóta, sokszor győzött már, idén pedig csak még éhesebbé vált.”