Két éve küzd Michael Schumacher

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.29. 12.30

Ma két éve annak, hogy Michael Schumacher egy síbalesetben súlyos agysérülést szenvedett, 730 napja nem tudjuk, felépül-e valaha a Forma-1-es legenda.

Fotó: Europress

2013. december 29-én érkezett a hír, hogy a Forma-1-ből 2012 végén, a Mercedestől visszavonult Michael Schumacher síbalesetet szenvedett a franciaországi Meribelben.
Az első tudósítások alapján úgy tűnt, hétköznapi bukásról volt szó, de pár óra alatt kibontakozott a szomorú valóság: a hétszeres világbajnok súlyos, életveszélyes agysérülést szerzett, amikor a kijelölt pálya mellett néhány méterrel, viszonylag kis sebesség mellett egy sziklának csapódott.

A lausanne-i kórház, itt zajlik a rehabilitáció Fotó: Europress

A lausanne-i kórház


Az egykori Benetton-, Ferrari- és Mercedes-pilótát a grenoble-i kórházba szállították, két napon belül két életmentő műtéten esett át, majd egészen áprilisig kómában feküdt. Négy hónap után ugyan részlegesen visszanyerte tudatát a legenda, át is szállították Svájcba, a lausanne-i egyetemi klinikára, ahol szeptemberig ápolták.
Az átszállítás egyik furcsa mellékszála volt, hogy egy férfi ellopta az F1-es legenda zárójelentését, amelyet nagy pénzért próbált elsütni különböző sajtóorgánumoknak, de nem járt sikerrel. A rendőrök végül az adattolvaj nyomára akadtak, aki a rendőrségi őrizetben később öngyilkos lett.
A Schumacher-birtok kapuja


Schumacher tavaly ősz óta a család svájci birtokán, egy számára felépített miniklinikán lábadozik, ahol mintegy 15 fős, szigorú titoktartásra kötelezett egészségügyi stáb foglalkozik az ellátásával.
A család és a menedzser, Sabine Kehm a hazaszállítás óta nem közölt érdemi információt milliók kedvencéről, a különböző német és olasz lapokban bukkan fel időnként ilyen-olyan, megállapíthatatlan hitelességű részlet.
Az elmúlt bő egy évben arról lehetett hallani, hogy a 46 éves exversenyző alaposan lefogyott – 45 kg-ot emlegettek -, beszélni nem képes, de érzékeli a külvilágot, szem- és fejmozgásokkal reagálhat. Járásra, komolyabb mozgásra valószínűleg nem képes, bár a német Bunte a múlt héten azt dobta be, hogy orvosai, ápolói segítségével naponta néhány lépést is megtesz – ezt viszont kategorikusan cáfolta Kehm.
A család igen szűk kört enged csak Schumacher közelébe: Jean Todt, Ross Brawn és Felipe Massa bevallottan meglátogatta már néhányszor, talán Sebastian Vettel is járt nála, azonban az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone, volt benettonos főnöke, Flavio Briatore, a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo nem is szeretné a jelenlegi állapotában látni a németet, míg korábbi menedzserét, Willi Webert pedig egyenesen nem engedi hozzá Schumi felesége, Corinna.


Míg a 47. születésnapját öt nap múlva “ünneplő” Michael Schumacher továbbra is azért küzd, hogy legalább részlegesen visszatérhessen a normális életbe, fia, a 16 éves Mick idén formaautós karrierbe kezdett, a német Formula 4-es bajnokságban szerepelt – hullámzó teljesítménnyel. A kis Schumi jövőre egy lépcsővel feljebb, a Forma-3-as Európa-bajnokságban folytathatja.  

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.