F1: A McLaren örömmel szórná a pénzt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.29. 13.40

A McLaren versenyigazgatója szerint ejteni a Forma-1-ben a kiadások korlátozása helyett a vissza kellene állítani a szabad költekezést, a korlátlan fejlesztési versenyt.

A Forma-1-ben 2009 óta próbálkoznak azzal, hogy ésszerű keretek közé szorítsák a kiadásokat, a 2014-ben bevezetett, a korábbinál sokkal drágább 1,6-os turbós hibrid erőforrások újabb lökést adtak a törekvésnek.
Míg a kis- és középcsapatok számára évek óta a túlélés az elsődleges cél, a nagyok ma sem szívlelik a korlátozásokat. Bár a 2015-ben több évtizede nem látott mélységet elérő McLarent sorra hagyták el a szponzorai, a wokingi csapat is a szabad költekezést preferálná.
“Én egyetértek Bernie-vel abban, hogy akinek nem fér bele a Forma-1, az ne versenyezzen itt. Ha megvan rá a keret, akkor viszont hadd csinálják azt a csapatok, amit csak szeretnének” – mondta a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier a Motorsport.comnak.


“Legyen egy szabályrendszer, ami keretbe fogja a dolgokat, ezzel egyetértek, de szerintem helytelen, hogy megpróbáljuk leszorítani a költségeket. Ha valaki a Forma-1-ben akar szerepelni, akkor legyen rá elég pénze – az autógyártóknak pedig van rá pénze, szóval az nem kérdés, hogy belefér-e. Kik küszködnek az F1-ben? A mezőny hátsó felében lévő csapatok. A költségcsökkentéssel viszont csak a nagycsapatokat fogják vissza, miközben a kicsiknek semmivel sem lesz jobb. Ez így mindenkinek árt.”
Boullier szerint teljes költekezési és fejlesztési szabadságot kellene adni, amitől végső soron a show is javulna.
“Ha valaki aranyból akar bejáratot építeni, hadd tegye! Ha megvannak a szabályok, és azok stabilak is maradnak, akkor előbb-utóbb versenyképesek leszünk, és akkor újra szoros lehet majd a verseny, mint 2012-13-ban volt.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.