Mercedes: A dominanciánk árt az F1-nek

A pilóták közé dobhatják a gyeplőt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.28. 11.35

A Mercedes csapatfőnöke azt mondja, hogy a Forma-1 érdekében 2016-tól egymásnak engedhetik Lewis Hailtont és Nico Rosbeget, teljesen nyílt csata jöhet.

A Mercedes 2014-ben és 2015-ben is nyomasztó fölénnyel uralta a Forma-1-et, könnyedén behúzták a konstruktőri bajnoki címet, és egyéniben is csak Lewis Hamilton és Nico Rosberg volt esélyes (de mindkétszer az előbbi nyert).
A helyzet sokakat kiábrándított, kritikákra késztetett, a Merci csapatfőnöke, Toto Wolff pedig láthatóan tisztában is van ezzel, azt mondja, 2016-ra igyekeznek izgalmasabbá tenni a Forma-1-et.


“A dominanciánk árt a Forma-1-nek, unalmassá teszi a versenyt” – idézte a Mail on Sunday.
“A dominancia árt a csapatnak, a brandnek is, hiszen mi vagyunk a gonoszok.” 
“Szóval bár a dominanciáról nem akarok lemondani, de ha ugyanígy fölényben maradunk, akkor el kell gondolkodnunk, mit is tehetnénk azért, hogy ne mi legyünk az ellenség, és hogyan javítsuk a show-t. Talán a teljesen a versenyzők közé dobhatnánk a gyeplőt, ez jó megoldás lehetne” – magyarázta.
A Mercedesnél eddig is szabad volt a verseny a pilóták között, azonban csak egy határig: a stratégiák terén nem lehetett egyéni döntéseket hozni, rendkívüli esemény híján Hamilton és Rosberg ugyanazt a versenyt futotta, így általában az nyerte a futamot, aki a rajt után előrébb volt. Wolff azt mondja, 2016-ra ezt is eltörölhetik, a garázs két felén eltérő stratégiák jöhetnek majd.

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.