Hamilton: Sótlanságra neveltek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.25. 14.30

Lewis Hamilton szerint a Forma-1-es pilóták személyiségét elfojtják a sportágban, pedig ő is azóta élvezi igazán, amióta mer önmaga lenni.


Lewis Hamilton 2015-ben igazán felpörgött, az egykori csendes, szerény srácból igazi vörös szőnyegre termett celeb, aranyifjú lett, a versenypályán kívül divatbemutatókon, gálákon, menő partikon fordul meg.
A 30 éves versenyzőt többen is kritizálták életvitele miatt, egyebek között felfedezője és egykori főnöke, a McLaren-vezér Ron Dennis is “beszólt” neki, azt mondta, ő nem engedné, hogy így viselkedjen Hamilton.
A harmadik világbajnoki címét idén könnyedén behúzó Mercedes-pilóta azt mondja, senki kedvéért nem fogja vissza magát, szüksége van arra, hogy kibontakozhasson:


“Szerintem a Forma-1-be kellenek az egyéniségek, és úgy gondolom, hogy minden versenyző egyéniség. Egyszerűen csak nem mernek kibontakozni, elhitették velük, hogy sótlannak kell lenniük, pedig biztos vagyok benne, hogy otthon nem azok. De minél többen megmutatjuk a személyiségünket, annál jobb az F1 számára.”
“Én azt gondolom, hogy ettől még eredményesebb is lettem. Sajnos az F1 már régóta nagyon céges hangulatú. A versenyzés izgalmas, de azon kívül se íze, se bűze. Mintha csakis sótlan emberekből lehetne F1-es versenyző – velem legalábbis ezt akarták elhitetni.”
“Azt hiszem, miután az F1-be kerültem, és sikerült rendesen gyökeret eresztenem – mármint most már nem téphetnek ki csak úgy, nagyjából addig maradik, amíg szeretnék -, elkezdhettem önmagam lenni. Nagyjából már nem izgat, hogy mit mondanak rólam. Vagyok, aki vagyok, és ha valaki nem fogad el, mindegy, mert így is beülök az autóba és nyerek. Ez igazán felszabadító érzés. A legnagyobb bűn magunkkal szemben, ha elfojtjuk az egyéniségünket.”


Hamilton konkrétan is kitért arra, hogy a hatalmas sikerek ellenére – 2007-ben, újoncként hajszál híján bajok lett, 2008-ban pedig sikerült is megszerezni a címet – az F1-es karrierje kezdetén, a McLarennél nem igazán érezte jól magát.
“2007 és 2008 traumatikus év volt, nem volt jó. Elképesztőnek hangzik a bajnoki cím megnyerése, és persze az is, de 2007-ben, az első évemben egyetlen ponttal lemaradtam róla, el sem tudom mondani, milyen fájdalmas volt. Nem is tudtam feldolgozni, így egyszerűen elraktároztam, tartogattam magamban.”
“A következő évben aztán megvolt a cím, aztán nem, aztán mégis” – utalt kaotikus, drámai befutót hozó szezonzáró Brazil Nagydíjra. “Amikor beértem a célba, azt hittem, hogy megint elbuktam, tíz másodperccel később meg szóltak, hogy győztem. Nem volt jó érzés. Bár utána mosolyogtam, a bajnoki cím sokat kivesz az emberből, nem is tudtam igazán átérezni.”
 
“Szerintem túl fiatal is voltam még, nem álltam készen a reflektorfényre. A versenyzésre készen álltam, ezért is ment olyan jól, de a Forma-1-es környezetre nem készítettek fel. Nem tanították meg, hogyan kezeljem a dolgokat, miket mondjak, hogyan kerüljem el, hogy befolyásoljanak a negatív hatások. Szóval nem volt könnyű.”


“Az évek során aztán voltak rosszabb és jobb időszakok, formálódott a jellemem. És amikor tavaly megszereztem a címet, végre tényleg élvezni tudtam a munkám gyümölcseit. Végre felnőttem ehhez. A gyerekkoromat feláldoztam, én gokartoztam, és nem a szokásos dolgokat csináltam, másképp nőttem fel. Kimaradt a gyerekkorom, így talán később nőttem fel igazán. De végre igazán tudtam élvezni ezt az idényt.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.