Hamilton: Sótlanságra neveltek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.25. 14.30

Lewis Hamilton szerint a Forma-1-es pilóták személyiségét elfojtják a sportágban, pedig ő is azóta élvezi igazán, amióta mer önmaga lenni.


Lewis Hamilton 2015-ben igazán felpörgött, az egykori csendes, szerény srácból igazi vörös szőnyegre termett celeb, aranyifjú lett, a versenypályán kívül divatbemutatókon, gálákon, menő partikon fordul meg.
A 30 éves versenyzőt többen is kritizálták életvitele miatt, egyebek között felfedezője és egykori főnöke, a McLaren-vezér Ron Dennis is “beszólt” neki, azt mondta, ő nem engedné, hogy így viselkedjen Hamilton.
A harmadik világbajnoki címét idén könnyedén behúzó Mercedes-pilóta azt mondja, senki kedvéért nem fogja vissza magát, szüksége van arra, hogy kibontakozhasson:


“Szerintem a Forma-1-be kellenek az egyéniségek, és úgy gondolom, hogy minden versenyző egyéniség. Egyszerűen csak nem mernek kibontakozni, elhitették velük, hogy sótlannak kell lenniük, pedig biztos vagyok benne, hogy otthon nem azok. De minél többen megmutatjuk a személyiségünket, annál jobb az F1 számára.”
“Én azt gondolom, hogy ettől még eredményesebb is lettem. Sajnos az F1 már régóta nagyon céges hangulatú. A versenyzés izgalmas, de azon kívül se íze, se bűze. Mintha csakis sótlan emberekből lehetne F1-es versenyző – velem legalábbis ezt akarták elhitetni.”
“Azt hiszem, miután az F1-be kerültem, és sikerült rendesen gyökeret eresztenem – mármint most már nem téphetnek ki csak úgy, nagyjából addig maradik, amíg szeretnék -, elkezdhettem önmagam lenni. Nagyjából már nem izgat, hogy mit mondanak rólam. Vagyok, aki vagyok, és ha valaki nem fogad el, mindegy, mert így is beülök az autóba és nyerek. Ez igazán felszabadító érzés. A legnagyobb bűn magunkkal szemben, ha elfojtjuk az egyéniségünket.”


Hamilton konkrétan is kitért arra, hogy a hatalmas sikerek ellenére – 2007-ben, újoncként hajszál híján bajok lett, 2008-ban pedig sikerült is megszerezni a címet – az F1-es karrierje kezdetén, a McLarennél nem igazán érezte jól magát.
“2007 és 2008 traumatikus év volt, nem volt jó. Elképesztőnek hangzik a bajnoki cím megnyerése, és persze az is, de 2007-ben, az első évemben egyetlen ponttal lemaradtam róla, el sem tudom mondani, milyen fájdalmas volt. Nem is tudtam feldolgozni, így egyszerűen elraktároztam, tartogattam magamban.”
“A következő évben aztán megvolt a cím, aztán nem, aztán mégis” – utalt kaotikus, drámai befutót hozó szezonzáró Brazil Nagydíjra. “Amikor beértem a célba, azt hittem, hogy megint elbuktam, tíz másodperccel később meg szóltak, hogy győztem. Nem volt jó érzés. Bár utána mosolyogtam, a bajnoki cím sokat kivesz az emberből, nem is tudtam igazán átérezni.”
 
“Szerintem túl fiatal is voltam még, nem álltam készen a reflektorfényre. A versenyzésre készen álltam, ezért is ment olyan jól, de a Forma-1-es környezetre nem készítettek fel. Nem tanították meg, hogyan kezeljem a dolgokat, miket mondjak, hogyan kerüljem el, hogy befolyásoljanak a negatív hatások. Szóval nem volt könnyű.”


“Az évek során aztán voltak rosszabb és jobb időszakok, formálódott a jellemem. És amikor tavaly megszereztem a címet, végre tényleg élvezni tudtam a munkám gyümölcseit. Végre felnőttem ehhez. A gyerekkoromat feláldoztam, én gokartoztam, és nem a szokásos dolgokat csináltam, másképp nőttem fel. Kimaradt a gyerekkorom, így talán később nőttem fel igazán. De végre igazán tudtam élvezni ezt az idényt.”

Kommentek

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.