A Forma-1-ben jelenleg érdekelt gyártók mindent megtesznek annak érdekében, hogy Bernie Ecclestone és az FIA ne vezessen be alternatív motorformulát. Saját maguk dolgoztak ki egy új költségcsökkentési javaslatot, amelyet január elején mutatnak be hivatalosan az FIA-nek, ezt követően szavaznak is róla.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnek ezután azt kell majd mérlegelnie, hogy a javaslatok alkalmasak-e az F1-es kiadások jelentős csökkentésére. Noha a gyártók közötti egyeztetések még kezdeti szinten tartanak, három fő területen már körvonalazódik valami.

Az első, hogy versenyzőként háromra csökkentenék az egy szezonban felhasználható motorok számát. Ez rövid távon okozna ugyan fejfájást, de később komoly segítség lehet.

Befagyasztanák néhány olyan elem fejlesztését is, amelyekkel a lehetőségeik határához értek a gyártók, és komolyabb ráfordítás esetén sem várható érzékelhető előrelépés tőlük.

Mindezeken túl a gyártók lehetségesnek tartják, hogy egyes alkatrészeket – köztük akár az MGU-H-t és az MGU-K-t – egységes beszállítóktól szerezzenek be. Felmerült, hogy az MGU-H-t teljesen kivennék a csomagból, ez ellen azonban a Honda tiltakozott. A japánok azzal érveltek, hogy kifejezetten a hibrid technológia tanulmányozása miatt döntöttek az F1-es beszállásról, ennek pedig fontos eleme az MGU-H.

Amennyiben a javaslatokat el is fogadják, 2017 előtt nem vezetik be őket.