F1: Évi három motorra korlátozhatják a csapatokat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.18. 15.30

Radikális javaslatokat dolgoztak ki a gyártók a Forma-1-es költségek csökkentésére. 2017 előtt akkor sem lépnek életbe, ha elfogadják őket.

A Forma-1-ben jelenleg érdekelt gyártók mindent megtesznek annak érdekében, hogy Bernie Ecclestone és az FIA ne vezessen be alternatív motorformulát. Saját maguk dolgoztak ki egy új költségcsökkentési javaslatot, amelyet január elején mutatnak be hivatalosan az FIA-nek, ezt követően szavaznak is róla.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnek ezután azt kell majd mérlegelnie, hogy a javaslatok alkalmasak-e az F1-es kiadások jelentős csökkentésére. Noha a gyártók közötti egyeztetések még kezdeti szinten tartanak, három fő területen már körvonalazódik valami.

Az első, hogy versenyzőként háromra csökkentenék az egy szezonban felhasználható motorok számát. Ez rövid távon okozna ugyan fejfájást, de később komoly segítség lehet.

Befagyasztanák néhány olyan elem fejlesztését is, amelyekkel a lehetőségeik határához értek a gyártók, és komolyabb ráfordítás esetén sem várható érzékelhető előrelépés tőlük.

Mindezeken túl a gyártók lehetségesnek tartják, hogy egyes alkatrészeket – köztük akár az MGU-H-t és az MGU-K-t – egységes beszállítóktól szerezzenek be. Felmerült, hogy az MGU-H-t teljesen kivennék a csomagból, ez ellen azonban a Honda tiltakozott. A japánok azzal érveltek, hogy kifejezetten a hibrid technológia tanulmányozása miatt döntöttek az F1-es beszállásról, ennek pedig fontos eleme az MGU-H.

Amennyiben a javaslatokat el is fogadják, 2017 előtt nem vezetik be őket.

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.