A Forma-1 kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone-t többen, többször kérték, figyelmeztették már arra, hogy ne ne keltse rossz hírét a saját termékének, de az angol üzletember tovább folytatja hadjáratát a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrások és a gyártók ellen. Újra szarnak bélyegezte a sportágat.


“Az a baj, hogy a nem azt látom, amit szeretnék. Önök szerint rendben van az, hogy Fernando Alonso – korábbi világbajnok, talán hallottak már róla – a rajtrács végén áll? Rendben van az, hogy a pilóta, aki a 3. helyre kvalifikál, motorcsere miatt csak a 13. helyről rajtol?” – idézte a német Motorsport magazin.
“A Forma-1 szar. Most már foglalkoznunk kell ezekkel a dolgokkal, mert a közönség nem erre kíváncsi. Úgy tudják, hogy valaki a 2. vagy 3.helyre kvalifikált, aztán amikor leülnek megnézni a futamot, az illető a mezőny közepén van. Miért? Mert motort cseréltek nála. Vagy sebességváltót. Meg lehet ezt oldani, de nem várhatunk vele éveket.” 
Ecclestone határozott szándéka, hogy a mostani, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások helyett vagy mellé olcsóbb, műszakilag egyszerűbb, független szállító által is gyártható motort vezessenek be, ami a kis- és középecsapatok pénztárcájának és függetlenségének is jót tenne, valamint meggyengítené a Ferrari és a Mercedes pozícióját.
Az F1 ura és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt nemrég felhatalmazást kapott a Motorsport Világtanácstól, hogy közös reformtervezettel próbálják orvosolni a sportág általuk vélt problémáit.