Romain Grosjean az elmúlt négy évben eredményes és érett versenyzővé vált a Lotusnál, 10 dobogós helyezést gyűjtött az enstone-i alakulattal. A Lotus jövőre már a Renault gyári csapataként szerepel majd, a francia pilóta viszont nem lesz ott, hiszen 2016-ban belépő, Ferrari-kötődésű amerikai istálló, a Haas pilótája lesz.


A közelmúltban a Forma-1-be belépett új csapatok sorsa nem épp sikertörténet, a HRT, majd a Lotus/Caterham is összeomlott, pontot csakis a Marussia/Manor tudott szerezni – egyetlen alkalommal! -, és az a csapat is kis híján megszűnt 2014 végén.
Grosjean tudja, hogy kockázatot vállal, de úgy véli, azért nem ésszerűtlen szinten:
“Kockázatos, igen, hiszen az ismertet az ismeretlenre cseréli az ember, a jövőről csak tippelni tud. De ilyen az élet. Azért nem lutri a dolog, mert megkaptam az engem érdeklő információkat és 100 százalékosan meggyőzőek voltak számomra” – mondta az Autoposrtnak.


Grosjean nem titkolja, hogy a Haasszal szeretné az esetleges ferraris jövőjét előkészíteni, de elsősorban az új csapat építése izgatja:
“Ezzel az átigazolással a Ferrari is látja majd az adataimat, egy kicsit közelebb kerülök hozzájuk, mint előtte. De nem azért jöttem a Haashoz, mert a Ferrarinál akarok kikötni, hanem azért, mert tetszik a projekt, tetszik, hogy amerikai a csapat, írom Gene-t (Haas, alapító) és Günthert (Steiner, csapatfőnök), és az F1-hez való hozzáállásukat. Képzeljük csak el, hogy mondjuk jól mennek a dolgok, és Melbourne-ben ott leszünk a Q3-ban, mekkora dolog lenne az! Ennek én is részese akarok lenni.”