F1: Mindenki tart a 21 futamos idénytől

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 10.30

2016-ban rekordhosszú, 21 futamos lesz a Forma-1-es idény – Jenson Button az emberi, a Ferrari a pénzügyi vonzatok miatt aggódik.

Ugyan az austini Amerikai Nagydíj a pénzügyi nehézségei miatt egyelőre csak feltételesen szerepel a jövő évi versenynaptárban, ha minden jól megy, 2016-ban sosem látott hosszúságúra, 21 fordulósra nyúlik majd a Forma-1-es szezon.
A csapatok jó ideje tartanak ettől, most, hogy egyre valósabbá válik a dolog, sokan megfogalmazzák az aggodalmaikat. A McLaren veterán versenyzője, Jenson Button a csapattagokat félti:


“Részemről rendben van, hiszen imádok versenyezni, azt kívánom, bárcsak minden hétvégén lenne futam! Nekem nem gond, az európai futamokra csütörtökön érkezem repülővel, vasárnap este pedig megyek is, de a szerelőknek nagyon hosszú műszakjaik vannak. Ők nagyon sokat vannak távol az otthontól, 21 futam igazán kemény lesz. Manapság szerelőként vagy mérnökként nehéz párkapcsolatban élni. Nekik nagyon nem lesz könnyű. Remélem, hogy 2017-re nem bővül tovább a naptár, mert az már túl sok lenne!” – magyarázta a 2009-es világbajnok.
Button attól is tart, hogy ilyen terhelés mellett nagy lesz a fluktuáció a csapatokban, ami hosszabb távon árthat a munka minőségének is. 


“Szerintem már az idei is igen hosszú év volt a csapatok számára. Jövőre a szezonnyitó később lesz (a szezonzáró viszont ugyanakkor – a szerk.), ezért több dupla hétvége következik. Olyankor két hétig vannak távol a srácok, ami húzós.” 
“Reméljük, hogy nem változnak meg a dolgok, de szerintem az emberek kevesebb idei maradnak majd a beosztásaikban. Akár évente új emberek jönnek majd, ami kár lenne, mert jó, ha megvan a több évre visszatekintő munkakapcsolat, a jó hangulat.”


A 21 futam természetesen több utazást, több szállodai számlát, több pótalkatrészt stb. is jelent, a csapatok kiadásait is megemeli. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint ezt rendeznie kell Bernie Ecclestone-nak.
“Bernie-nek most biztosítania kell, hogy minden csapat képes legyen ott lenni mind a 21 futamon, amit bepakolt a naptárba. Megemelték a futamok számát, Bernie biztosan tudja, mi a dolga: több pénzt is kell adnia, hogy minden csapat ott lehessen a versenyeken.”

Kommentek

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel Alfa 4C-nket ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.