F1: Mindenki tart a 21 futamos idénytől

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 10.30

2016-ban rekordhosszú, 21 futamos lesz a Forma-1-es idény – Jenson Button az emberi, a Ferrari a pénzügyi vonzatok miatt aggódik.

Ugyan az austini Amerikai Nagydíj a pénzügyi nehézségei miatt egyelőre csak feltételesen szerepel a jövő évi versenynaptárban, ha minden jól megy, 2016-ban sosem látott hosszúságúra, 21 fordulósra nyúlik majd a Forma-1-es szezon.
A csapatok jó ideje tartanak ettől, most, hogy egyre valósabbá válik a dolog, sokan megfogalmazzák az aggodalmaikat. A McLaren veterán versenyzője, Jenson Button a csapattagokat félti:


“Részemről rendben van, hiszen imádok versenyezni, azt kívánom, bárcsak minden hétvégén lenne futam! Nekem nem gond, az európai futamokra csütörtökön érkezem repülővel, vasárnap este pedig megyek is, de a szerelőknek nagyon hosszú műszakjaik vannak. Ők nagyon sokat vannak távol az otthontól, 21 futam igazán kemény lesz. Manapság szerelőként vagy mérnökként nehéz párkapcsolatban élni. Nekik nagyon nem lesz könnyű. Remélem, hogy 2017-re nem bővül tovább a naptár, mert az már túl sok lenne!” – magyarázta a 2009-es világbajnok.
Button attól is tart, hogy ilyen terhelés mellett nagy lesz a fluktuáció a csapatokban, ami hosszabb távon árthat a munka minőségének is. 


“Szerintem már az idei is igen hosszú év volt a csapatok számára. Jövőre a szezonnyitó később lesz (a szezonzáró viszont ugyanakkor – a szerk.), ezért több dupla hétvége következik. Olyankor két hétig vannak távol a srácok, ami húzós.” 
“Reméljük, hogy nem változnak meg a dolgok, de szerintem az emberek kevesebb idei maradnak majd a beosztásaikban. Akár évente új emberek jönnek majd, ami kár lenne, mert jó, ha megvan a több évre visszatekintő munkakapcsolat, a jó hangulat.”


A 21 futam természetesen több utazást, több szállodai számlát, több pótalkatrészt stb. is jelent, a csapatok kiadásait is megemeli. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint ezt rendeznie kell Bernie Ecclestone-nak.
“Bernie-nek most biztosítania kell, hogy minden csapat képes legyen ott lenni mind a 21 futamon, amit bepakolt a naptárba. Megemelték a futamok számát, Bernie biztosan tudja, mi a dolga: több pénzt is kell adnia, hogy minden csapat ott lehessen a versenyeken.”

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.