F1: A bajnokoknak is sok lesz a 21 futamos szezon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 10.35

A Mercedes csapatfőnöke szerint a 2016-ban következő 21 futamos Forma-1-es szezon nem tartható az utazó stáb számára, rotációra lesz szükség.

Bár az austini Amerikai Nagydíj egyelőre csak feltételesen szerepel rajta, de ha minden marad, ahogy van, akkor a Forma-1-ben 2016-ban rekordhosszúságú, 21 futamos lesz az idény.
A szezonban hat dupla hétvége is akad, a leghúzósabb minden bizonnyal az lesz, amikor a csapatoknak Kanadából kell átutazniuk az új utcai versennyel bemutatkozó Azerbajdzsánba június közepén.
A Forma-1-es csapatok hosszú évek óta figyelmeztetnek hogy a 20 vagy afeletti fordulóból álló naptárt egyszerűen nem bírják majd az embereik, és ez még a világbajnok Mercedesre is igaz, persze nekik legalább van pénzük arra, hogy plusz munkaerő beállításával javítsanak a helyzeten.


“Egyértelműen nagyon nehéz lesz ez az utazó stábnak. Már az idei 19 futam is húzós volt, a jövő évi dupla hétvégék pedig nagyon nehezek lesznek” – mondta a főnök, Toto Wolff a hétvégén a Stars&Cars Merci-gálán. 
“Meg kell néznünk, hogyan szervezzük a munkát, hiszen az idény végére már mindenki fáradt, és nem hiszem, hogy a jelenlegi struktúrával bírnánk a 21 futamot. Meg kell vizsgálnunk a második stáb alkalmazását, a versenyhétvégéket követő szabadnapok kiadását, nem lesz egyszerű a következő szezon.” 
Érdemes megjegyezni, hogy a versenyzőkkel ellentétben a csapatok dolgozói turistaosztályon repkednek, nagyon is hétköznapi szállodákban alszanak, és szerdástól vasárnap éjszakáig teljes műszakban dolgoznak a versenyhelyszíneken.

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.