Kik kapják a Forma-1 utolsó üléseit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 14.05

Szinte a teljes mezőny rendeződött már, azonban azt még nem tudni, kik ülhetnek a jövőre előrelépésre készülő Manor autóiba. DTM-bajnok, indonéz fizetős pilóta?

Ha az újjáalapított Renault-csapatnál nem lesz pilótacsere, a Forma-1-es mezőnyben már csak a Manornál van betöltetlen ülés 2016-ra.
A jövő évnek vezércserékkel, de a versenyképes Mercedes-motorral nekifutó sereghajtónál idén az angol Will Stevens, a pénztelen spanyol, Roberto Merhi, valamint az öt futamon szerepet kapó amerikai, Alexander Rossi versenyzett.


Stevens úgy véli, jó esélye van arra, hogy megtartsa a helyét:
“Pillanatnyilag úgy vagyok vele, hogy jövőre is ott leszek a rajtrácson. Ha úgy érezném, hogy rosszul áll a szénám, van okom az aggodalomra, akkor már lehetőségeket is keresnék, de egyelőre egyáltalán nem foglalkozom mással, csakis a Forma-1-re koncentrálok” – mondta. 
“22 ülés van a Forma-1-ben és több százan szeretnének bejutni. Nyilván nagyon csalódott leszek, ha nem kapom meg az ülést, de épp azért mindent megteszek, hogy maradjak. Szerintem most kár lenne B és C tervekkel foglalkozni, mert a jó irányba haladnak a dolgok.”


Nem tudni, Stevens mekkora szponzori támogatást tud mozgósítani, de a hírek szerint a Manornál az abu-dzabi gumiteszten vezető indonéz pilótát, Rio Haryantót nagyon szeretnék bejuttatni a Forma-1-be. A GP2-ben idén 4. helyen záró pilótát konkrétan az állam segíti.
“Örömmel erősítjük meg, hogy az Indonéz Köztársaság ifjúsági és sportminisztériuma 15 millió euró kifizetését vállalja, ha Rio Haryanto a 2016-os Forma-1-es idényben a Manor-csapatnál versenyezhet” – írták a Manornak, hozzátéve, hogy a pilóta versenyeztetésén kívül reklámfelületeket és promóciós lehetőségeket is várnak a pénzért cserébe.
Erős ajánlat, meglepő lenne, ha Haryanto nem kerülne be a Manorhoz, azonban a csapattárs nem csak Stevens lehet, a motorszállító Mercedes is örömmel adna Forma-1-es lehetőséget fiatal neveltjének, az idén DTM-bajnoki címet szerző Pascal Wehrleinnak, igaz, ők biztosan nem fizetnének annyit, mint Indonézia.


“Természetesen reménykedem, de egyelőre semmi sem biztos.Forma-1, DTM, esetleg GP2 – ezek a legjobb opciók. Nyilván azt szeretném legjobban, ha állandó versenyző lehetnék a Forma-1-ben, de Toto Wolff szerint ennek az esélye jelenleg fifty-fifty” – mondta a német Sport 1-nek.
A Mercedes csapatfőnöke az elmúlt időszakban meglebegtette, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg összeférhetetlensége esetén akár változtathatnak is a felálláson 2017-re, de Wehrlein nem erre épít: “Ezzel igazán nem foglalkozom. Az én célom az, hogy bekerüljek a Forma-1-be és tapasztalatot gyűjtsek, először talán egy privát csapatnál. Persze egy nap szeretnék majd a Mercedesnél versenyezni.”

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.