Massa: Ma sem könnyebb F1-est vezetni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.11. 11.30

Felipe Massa szerint a szurkolóknak és egyes szakértőknek nincs igazuk abban, hogy a régiekhez képest a mai Forma-1-es autókat könnyű vezetni.

Az elmúlt pár évben sokszor előkerült a Forma-1 kritikájaként, hogy a mostani autókat könnyű vezetni, a versenyzők nem dolgoznak úgy a pályán, mint “a régi szép időkben”. 
A F1-ben 2002-ben bemutatkozott, a V10-es és V8-as korszakban is versenyző Felipe Massa szerint ez téves állítás, nincs igaza a szurkolóknak és szakértőknek, akik ezt állítják.


“Amikor még volt futam alatti tankolás, gyorsabbak voltunk, mert az autók könnyebbek voltak, de nem hiszem, hogy emiatt ma könnyebb lenne vezetni, szerintem egyszerűen csak más” – mondta a 34 éves brazil veterán, aki kiemelte, hogy a köridő nem minden.
“Azt mondják, ma már nevetségesen könnyű Forma-1-es autót vezetni, de biztos vagyok benne, hogy még egy tapasztalt régi pilóta is bajban lenne az autóval” – utalt arra, hogy mennyi alrendszert, beállítást kell menedzselni a verseny közben.
“Ha engem kérdeznek, természetesen szeretnék gyorsabb, nagyobb leszorítóerejű autót, de nem hiszem, hogy ettől válna nehezebbé a vezetés. Fizikailag talán igen, de konkrétan az autó vezetése nem lenne bonyolultabb, mint most.”
Massa nyilatkozata valamelyest összecseng Fernando Alonso szavaival, aki szerint a 2017-re tervezett, a nagyobb leszorítóerőt, 5-6 másodperccel alacsonyabb köridőt célzó új szabálycsomag nem feltétlenül teszi majd jobbá a sokat emlegetett show-t.

Kommentek

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.