F1: Mellényúltak az új szabályokkal?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.11. 15.30

A Mercedes főmérnöke, Aldo Costa szerint rossz úton indul el a Forma-1 a 2017-re tervezett szabályváltoztatásokkal.

A 2017-es szezonban körönként öt-hat másodperccel szeretnék felgyorsítani az autókat, az ezzel kapcsolatos technikai szabálytervezet már el is készült. Nem mindenki lelkesedik azonban az elképzelésekért, a Mercedes szerint például zsákutcába kerülhet a Forma-1.

“Az új szabályok több olyan dolgot is tartalmaznak, amelyek nem tesznek jót a show-nak” – fogalmazott Aldo Costa, a Mercedes főmérnöke. “Mi mérnökök úgy érezzük, sokat tettünk azért, hogy a mai versenyautókkal lehessen előzni, ennek szellemében dolgoztuk át a szabályokat.”

“Az elképzelések szerint a 2017-es autóknak óriási leszorítóerejük és nagyon összetett aerodinamikai formájuk lesz, amely véleményünk szerint megnehezíti az előzést. Ettől komolyan tartunk jelenleg.”

“Nem tudjuk demonstrálni, mire gondolunk, de az FIA illetékeseivel és a többi csapattal már beszéltünk erről. El kell döntenünk, hogy mi a fontosabb, a gyorsabb autók vagy az előzés.”

A Mercedes szeretne a lehető legjobban felkészülni a változásokra. “Két irányba kell gondolkoznunk, ami szervezetileg nagy erőfeszítést igényel. Szeretnénk nyerni jövőre, de arról is álmodunk, hogy egy nagy szabályváltoztatás után is a legjobbak legyünk.”

“Ez fantasztikus dolog lenne a Mercedes számára, bizonyítaná a mérnöki rátermettségünket.”

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.