Hamilton: Szembe akartam szegülni a csapattal

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.09. 11.50

Lewis Hamilton bevallotta, hogy a Mexikói és az Abu-Dzabi Nagydíjon is megfordult a fejében a Mercedes utasításának való ellenszegülés gondolata.

Hamilton a mexikói futamon és a szezonzárón is nyíltan kérdőre vonta a csapat stratégiai utasításait, a háromszoros bajnok szerint a Mercedes szándékosan Nico Rosbergnek akart kedvezni. Hamilton egy interjúban megerősítette, hogy valóban ellen akart szegülni a csapat utasításának.

“Természetesen, nem kérdés” – válaszolta Hamilton, amikor a Motorsport-Total arról kérdezte, hogy megfordult-e a fejében az utasítások ellenére való pályán maradás. “Mexikóban azt mondták, hogy a gumik nem bírnák ki. Pedig az élettartamuk 70-80 kör volt, kitartottak volna a futam végéig.”

“Ezt csak utólag tudtam meg, valójában gondolkodás nélkül kint maradhattam volna. A gumik az egész versenytávot gond nélkül kibírták volna.”

Noha Hamilton továbbra is úgy érzi, belenyúltak a versenyébe, ebben is megtalálta a jót. “Így legalább tudom, hogy a döntésem, ami mélyen a szívemből jött, helyes lett volna.”

Hogy akkor Hamilton miért állt ki mégis a bokszba? “Mert minden egyes pillanatban tisztában kell lennünk azzal, hogy egy verseny nem csak rólunk szól. A csapatnak 1300 tagja van.”

“Ha hozok egy egoista döntést, annak hatása van mind az 1300 emberre. Úgyhogy nem döntök egyedül, próbálok mindent figyelembe venni, és bízom a csapatban.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.