A McLaren-Honda siralmas szezont produkált 2015-ben, a wokingi csapathoz visszatért japán gyártó erőforrása szégyenletesen szerepelt, egyszerre volt nagyon gyenge és borzalmasan megbízhatatlan.
A két veterán pilóta, Jenson Button és Fernando Alonso az idény elején még próbált jó képet vágni a dolgokhoz, de a szezon utolsó harmadára már kiütközött rajtuk a frusztráció, az angol világbajnok akasztófahumorral nyilatkozgatott, míg a spanyol időnként egész éles kirohanásokat is megeresztett, a hazai versenyen, a Japán Nagydíjon például “GP2-esnek” nevezte a Honda-motort.
A kétszeres világbajnok most azt mondja, hogy a médiában torz kép jelent meg, pozitívumok is voltak bőven, azonban nem tagadja, hogy a nyilvános panaszokkal, kritikákkal igyekezett ösztökélni a motorgyártót.


“Nagyon sok rádióüzenetet nem sugároztak, pedig sok levezető körön köszönetet mondtunk a csapatnak a nehéz futamok végén. Néha háromszor is motort kellett cserélniük, néha jött egy pont, két pont, néha épp csak lemaradtunk a pontszerzésről, de sok pozitív üzenetet nem sugároztak. A Japánban elhangzott dologról mondjuk sejtettem, hogy kiadják majd” – magyarázta a BBC-nek.
“Ahhoz, hogy jövőre versenyképesek legyünk, drasztikus lépésekre van szükség, a nagy problémákra nagy megoldások kellenek, és azt hiszem, az üzeneteim is segítettek egy kicsit a nagy megoldásokban” – tette hozzá. 
A szezonzáró hétvégéjén felröppent, hogy Alonso kihagyhatja a 2016-os szezont, de ezt azóta a McLaren-vezér Ron Dennis és maga a pilóta is cáfolta. Alonso felfedezője, “második apja”, Flavio Briatore is beszélt a spanyolról a napokban, kizárta azt a lehetőséget, hogy a kétszeres világbajnok visszatérjen a Renault jövő évre újjáalapított gyári csapatához.
“Pillanatnyilag kizártnak tartom ezt. Szerződésünk van a Hondával. Fernando nem lehet elégedett az idei szezonnal, de ha belegondolunk, csakis Hamilton és Rosberg lehet az. És különben is, a Renault-nak nem lesz könnyű szezonja jövőre” – mondta a Gazzetta dello Sportnak az Alonso menedzselésében továbbra is érdekelt olasz.