A Renault a múlt hét végén jelentette be, hogy a Lotus-csapat felvásárlásával 2016-tól újra gyári alakulatává teszi az enstone-i istállót.
A francia autógyártó cégvezére, Carlos Ghosn egy hétvégi interjúban azt mondta, hogy a részleteket, mint a szponzorok, a vezetői struktúra és a pilótafelállás, januárban közlik majd, emiatt felmerült, hogy a Renault esetleg ejti a nem túl fényesen szereplő, problémás Pastor Maldonadót, és a Romain Grosjean helyére igazolt Jolyon Palmert.


A csapat vezérigazgatója, Matthew Carter szerint a versenyzők helye nincs veszélyben:
“A szerződéseket a Renault is jóváhagyta” – mondta a csapatvezető a Reutersnek, miután hétfőn Londonban sikerült a bíróságon rendezniük a Lotus adóhátralékos ügyét. “A harmadik számú pilótáról nem született döntés, nem tudom, hogy azt illetően mit szeretne a Renault, lehet, hogy van egy francia kiszemeltjük vagy ilyesmi.”
“Tudjuk, hogy a szerződéseket fel is lehet bontani, ha valamelyik fél nagyon akarja, de mindkét versenyzőnknek megvan a papírja, ezért én úgy gondolom, hogy januárban egyszerűen csak tisztáznak mindent, a csapat nevét, az autó festését, a szponzorokat stb. Pastor és a (PDVSA-s) szponzori támogatása a Renault terveiben is szerepel, szerintem azok lesznek a versenyzőink, akiket ismerünk.”