F1: A Mercedes kinyírja a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.08. 11.35

Bernie Ecclestone nem haragszik a Mercedesre, de a dominanciájuknak véget akar vetni. A független gyártótól származó alternatív motorokhoz is ragaszkodik.

Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt nem olyan rég valószínűtlen szövetségre lépett, olcsó, alternatív erőforrás bevezetésével szerették volna a nagy gyártók hatalmát megtörni és a kiscsapatok pénzügyi fenntarthatóságát elérni.


Az FIA meghirdette az alternatív motorokra vonatkozó pályázatát, akadt is négy komoly jelentkező, azonban az Ecclesotne-on és Todton kívül a csapatok, az F1-ben érdekelt motorgyártók, a gumiszállító Pirelli, a versenyszervezők és a szponzorok képviselőit is tartalmazó Forma-1-es Bizottság leszavazta a tervet.
Amolyan válaszként az FIA legfelsőbb illetékes fóruma, a Motorsport Világtanács a múlt héten Ecclestone-nek és Todtnak arra adott mandátumot, hogy jövő január 30-áig dolgozzanak ki a Forma-1 fenntartható jövőjét biztosító reformterveket. 
Ecclestone a német Die Weltnek nyilatkozva cseppet sem titkolta, hogy a Mercedes dominanciáját meg akarja törni, valamint hogy nem mondott le az alternatív motorokról:
“Nincs ebben újdonság, láttuk ezt már a Ferrari idején is (2000-2004-ben). De az mégis más volt igazából. A Mercedes most annyira domináns, hogy másoknak gyakorlatilag esélye sincs. A Ferrarinál egy kicsit másképp jött ez le. Ezzel nem azt mondom, hogy a Mercedes bármi rosszat is csinált, de a Forma-1-nek nem tesz jót az uralmuk. Unalmassá teszik a sportágat. Annyira uralják az F1-et, hogy sokan csak megnézik a rajtot, aztán ki is kapcsolják a tévét.”
Ecclestone szerint a fő bűnös a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás, a technika “öli meg” az izgalmat, ezért van szükség alternatívára.


“Ez itt szórakoztatóipar. Ahogy minden sport, mi is a nézőkre támaszkodunk, nekem pedig meggyőződésem, hogy a közönség nagy részét nem érdeklik a motorok. Fogalmuk sincs erről a bonyolult technológiáról. Még a paddockban sem sokan értik az egészet, szóval mit várunk a nézőktől? Ők egyszerűen izgalmas, szórakoztató versenyeket, eltérő győzteseket akarnak látni. Ezt kell hoznunk, semmi mást. Nem a gyártók manipulálásáról van itt szó, egyszerűen mindannyiunknak jól kell tennie a dolgát, hogy a Forma-1 életben maradjon.” 
“Amikor független motorgyártóról beszélek, úgy értem, hogy a nagy gyártóktól független. Nem arról van szó, hogy a gyártókat szeretném elüldözni, épp ellenkezőleg. Egyszerűen csak szeretnének egy erős, de olcsó alternatív motort.”
A felvetésre, hogy nem lenne túl demokratikus, ha mindenképp keresztülvernék az alternatív motorok bevezetését, Ecclestone a tőle megszokott hangnemben válaszolt: 


“Mindenki, a motorgyártók is előállhatnak a maguk terveivel (január 15-ig), a lényeg, hogy jó és gazdaságos motort tegyünk elérhetővé. Teljes gőzzel folyik a vita a 2018-as motorszabályokról. Ha a csapatoknak és a gyártóknak nem tetszenek az új szabályok, van lehetőségük reagálni: kiszállhatnak az F1-ből, panaszt tehetnek az FIA-nál vagy akármi. Nem engedhetjük, hogy tönkretegyék a Forma-1-et, én nem fogom hagyni. A jövőben erősebb és sokkal olcsóbb motor lesz, ezt biztosan állíthatom.” 

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.