F1: A Mercedes kinyírja a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.08. 11.35

Bernie Ecclestone nem haragszik a Mercedesre, de a dominanciájuknak véget akar vetni. A független gyártótól származó alternatív motorokhoz is ragaszkodik.

Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt nem olyan rég valószínűtlen szövetségre lépett, olcsó, alternatív erőforrás bevezetésével szerették volna a nagy gyártók hatalmát megtörni és a kiscsapatok pénzügyi fenntarthatóságát elérni.


Az FIA meghirdette az alternatív motorokra vonatkozó pályázatát, akadt is négy komoly jelentkező, azonban az Ecclesotne-on és Todton kívül a csapatok, az F1-ben érdekelt motorgyártók, a gumiszállító Pirelli, a versenyszervezők és a szponzorok képviselőit is tartalmazó Forma-1-es Bizottság leszavazta a tervet.
Amolyan válaszként az FIA legfelsőbb illetékes fóruma, a Motorsport Világtanács a múlt héten Ecclestone-nek és Todtnak arra adott mandátumot, hogy jövő január 30-áig dolgozzanak ki a Forma-1 fenntartható jövőjét biztosító reformterveket. 
Ecclestone a német Die Weltnek nyilatkozva cseppet sem titkolta, hogy a Mercedes dominanciáját meg akarja törni, valamint hogy nem mondott le az alternatív motorokról:
“Nincs ebben újdonság, láttuk ezt már a Ferrari idején is (2000-2004-ben). De az mégis más volt igazából. A Mercedes most annyira domináns, hogy másoknak gyakorlatilag esélye sincs. A Ferrarinál egy kicsit másképp jött ez le. Ezzel nem azt mondom, hogy a Mercedes bármi rosszat is csinált, de a Forma-1-nek nem tesz jót az uralmuk. Unalmassá teszik a sportágat. Annyira uralják az F1-et, hogy sokan csak megnézik a rajtot, aztán ki is kapcsolják a tévét.”
Ecclestone szerint a fő bűnös a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás, a technika “öli meg” az izgalmat, ezért van szükség alternatívára.


“Ez itt szórakoztatóipar. Ahogy minden sport, mi is a nézőkre támaszkodunk, nekem pedig meggyőződésem, hogy a közönség nagy részét nem érdeklik a motorok. Fogalmuk sincs erről a bonyolult technológiáról. Még a paddockban sem sokan értik az egészet, szóval mit várunk a nézőktől? Ők egyszerűen izgalmas, szórakoztató versenyeket, eltérő győzteseket akarnak látni. Ezt kell hoznunk, semmi mást. Nem a gyártók manipulálásáról van itt szó, egyszerűen mindannyiunknak jól kell tennie a dolgát, hogy a Forma-1 életben maradjon.” 
“Amikor független motorgyártóról beszélek, úgy értem, hogy a nagy gyártóktól független. Nem arról van szó, hogy a gyártókat szeretném elüldözni, épp ellenkezőleg. Egyszerűen csak szeretnének egy erős, de olcsó alternatív motort.”
A felvetésre, hogy nem lenne túl demokratikus, ha mindenképp keresztülvernék az alternatív motorok bevezetését, Ecclestone a tőle megszokott hangnemben válaszolt: 


“Mindenki, a motorgyártók is előállhatnak a maguk terveivel (január 15-ig), a lényeg, hogy jó és gazdaságos motort tegyünk elérhetővé. Teljes gőzzel folyik a vita a 2018-as motorszabályokról. Ha a csapatoknak és a gyártóknak nem tetszenek az új szabályok, van lehetőségük reagálni: kiszállhatnak az F1-ből, panaszt tehetnek az FIA-nál vagy akármi. Nem engedhetjük, hogy tönkretegyék a Forma-1-et, én nem fogom hagyni. A jövőben erősebb és sokkal olcsóbb motor lesz, ezt biztosan állíthatom.” 

Kommentek

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.