Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt nem olyan rég valószínűtlen szövetségre lépett, olcsó, alternatív erőforrás bevezetésével szerették volna a nagy gyártók hatalmát megtörni és a kiscsapatok pénzügyi fenntarthatóságát elérni.


Az FIA meghirdette az alternatív motorokra vonatkozó pályázatát, akadt is négy komoly jelentkező, azonban az Ecclesotne-on és Todton kívül a csapatok, az F1-ben érdekelt motorgyártók, a gumiszállító Pirelli, a versenyszervezők és a szponzorok képviselőit is tartalmazó Forma-1-es Bizottság leszavazta a tervet.
Amolyan válaszként az FIA legfelsőbb illetékes fóruma, a Motorsport Világtanács a múlt héten Ecclestone-nek és Todtnak arra adott mandátumot, hogy jövő január 30-áig dolgozzanak ki a Forma-1 fenntartható jövőjét biztosító reformterveket. 
Ecclestone a német Die Weltnek nyilatkozva cseppet sem titkolta, hogy a Mercedes dominanciáját meg akarja törni, valamint hogy nem mondott le az alternatív motorokról:
“Nincs ebben újdonság, láttuk ezt már a Ferrari idején is (2000-2004-ben). De az mégis más volt igazából. A Mercedes most annyira domináns, hogy másoknak gyakorlatilag esélye sincs. A Ferrarinál egy kicsit másképp jött ez le. Ezzel nem azt mondom, hogy a Mercedes bármi rosszat is csinált, de a Forma-1-nek nem tesz jót az uralmuk. Unalmassá teszik a sportágat. Annyira uralják az F1-et, hogy sokan csak megnézik a rajtot, aztán ki is kapcsolják a tévét.”
Ecclestone szerint a fő bűnös a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás, a technika “öli meg” az izgalmat, ezért van szükség alternatívára.


“Ez itt szórakoztatóipar. Ahogy minden sport, mi is a nézőkre támaszkodunk, nekem pedig meggyőződésem, hogy a közönség nagy részét nem érdeklik a motorok. Fogalmuk sincs erről a bonyolult technológiáról. Még a paddockban sem sokan értik az egészet, szóval mit várunk a nézőktől? Ők egyszerűen izgalmas, szórakoztató versenyeket, eltérő győzteseket akarnak látni. Ezt kell hoznunk, semmi mást. Nem a gyártók manipulálásáról van itt szó, egyszerűen mindannyiunknak jól kell tennie a dolgát, hogy a Forma-1 életben maradjon.” 
“Amikor független motorgyártóról beszélek, úgy értem, hogy a nagy gyártóktól független. Nem arról van szó, hogy a gyártókat szeretném elüldözni, épp ellenkezőleg. Egyszerűen csak szeretnének egy erős, de olcsó alternatív motort.”
A felvetésre, hogy nem lenne túl demokratikus, ha mindenképp keresztülvernék az alternatív motorok bevezetését, Ecclestone a tőle megszokott hangnemben válaszolt: 


“Mindenki, a motorgyártók is előállhatnak a maguk terveivel (január 15-ig), a lényeg, hogy jó és gazdaságos motort tegyünk elérhetővé. Teljes gőzzel folyik a vita a 2018-as motorszabályokról. Ha a csapatoknak és a gyártóknak nem tetszenek az új szabályok, van lehetőségük reagálni: kiszállhatnak az F1-ből, panaszt tehetnek az FIA-nál vagy akármi. Nem engedhetjük, hogy tönkretegyék a Forma-1-et, én nem fogom hagyni. A jövőben erősebb és sokkal olcsóbb motor lesz, ezt biztosan állíthatom.”