F1: Három év kell a Renault-nak a sikerhez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.06. 13.00

A Renault cégvezére szerint az új gyári csapatuk három idény alatt kerülhet az élmezőnybe, addig kemény munka vár rájuk. A 2016-os pilótafelállás még nem biztos.

A Renault hosszas mérlegelés, kivárás után úgy csütörtökön bejelentette, hogy a Lotus megvásárlásával 2016-tól újra gyári csapattal vesz részt a Forma-1-ben. A 2010-ig hozzájuk tartozó enstone-i csapat idén a legjobbnak számító Mercedes-motorral is csak a konstruktőri verseny 6. helyén zárt, a Renault erőforrásának teljesítménye pedig jól ismert a Red Bull küszködései kapcsán, így a francia gyártó elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn nem vár azonnali sikert:
“Mivel a csapatunk nagyon elszánt, szerintem három év alatt versenyképesek lehetünk. A motorszállítói tevékenységünket is fejlesztjük ezután is, igaz, csakis a gyári csapat szempontjainak figyelembevételével” – nyilatkozta a Le Figarónak. 


A cégvezér újra elmondta, hogy nagyon fontos számukra a Forma-1:
“Ne feledjük, hogy 2010-ben, a gazdasági válság kitörése után álltunk át a motorszállítása, ugyanakkor több más autógyártó, mint a Toyota, a Honda, a BMW egyszerűen kiszállt a Forma-1-ből. Mi nem léptünk le. Az elmúlt hónapokban azonban döntenünk kellett: vagy rendes gyári csapattal folytatjuk, vagy teljesen kiszállunk. A motorszállítói szerep nem hoz elég hasznot.”
“A Renault nagyon erősen kapcsolódik a Forma-1-hez, és annak is nagyon örültem, hogy milyen sokan – az FIA, az FOM, sőt még a riválisaink is – érzik ezt a kötődést, sokan szeretnék, hogy maradjunk az F1-ben. A Renault-nál pedig szenvedélyesen szeretjük a versenyzést.” 


Ghosn meglebegtette, hogy a Renault felülvizsgálhatja a Lotusnál idén meghozott döntéseket, így a versenyzők, Pastor Maldonado és Jolyon Palmer szerződését is: 
“Várjanak még pár hetet, jövő januárban beszélünk majd a szervezeti struktúráról, a célokról, a stratégiáról, a partnerekről és a versenyzőről!” 

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.