A Renault hosszas mérlegelés, kivárás után úgy csütörtökön bejelentette, hogy a Lotus megvásárlásával 2016-tól újra gyári csapattal vesz részt a Forma-1-ben. A 2010-ig hozzájuk tartozó enstone-i csapat idén a legjobbnak számító Mercedes-motorral is csak a konstruktőri verseny 6. helyén zárt, a Renault erőforrásának teljesítménye pedig jól ismert a Red Bull küszködései kapcsán, így a francia gyártó elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn nem vár azonnali sikert:
“Mivel a csapatunk nagyon elszánt, szerintem három év alatt versenyképesek lehetünk. A motorszállítói tevékenységünket is fejlesztjük ezután is, igaz, csakis a gyári csapat szempontjainak figyelembevételével” – nyilatkozta a Le Figarónak. 


A cégvezér újra elmondta, hogy nagyon fontos számukra a Forma-1:
“Ne feledjük, hogy 2010-ben, a gazdasági válság kitörése után álltunk át a motorszállítása, ugyanakkor több más autógyártó, mint a Toyota, a Honda, a BMW egyszerűen kiszállt a Forma-1-ből. Mi nem léptünk le. Az elmúlt hónapokban azonban döntenünk kellett: vagy rendes gyári csapattal folytatjuk, vagy teljesen kiszállunk. A motorszállítói szerep nem hoz elég hasznot.”
“A Renault nagyon erősen kapcsolódik a Forma-1-hez, és annak is nagyon örültem, hogy milyen sokan – az FIA, az FOM, sőt még a riválisaink is – érzik ezt a kötődést, sokan szeretnék, hogy maradjunk az F1-ben. A Renault-nál pedig szenvedélyesen szeretjük a versenyzést.” 


Ghosn meglebegtette, hogy a Renault felülvizsgálhatja a Lotusnál idén meghozott döntéseket, így a versenyzők, Pastor Maldonado és Jolyon Palmer szerződését is: 
“Várjanak még pár hetet, jövő januárban beszélünk majd a szervezeti struktúráról, a célokról, a stratégiáról, a partnerekről és a versenyzőről!”