F1: Végre megvan a Red Bull motorja

TAG Heuer néven használják tovább a Renault-t

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 11.10

A Red Bull pénteken végre hivatalosan is közölte, hogy a 2016-ban is a Renault által gyártott erőforrásokat használja, de azok a svájci TAG Heuer neve alatt futnak majd.

A Red Bull a motorügye ellenére már jó pár hete jelezte, hogy nevezett a 2016-os Forma-1-es idényre, sőt a múlt hétvégén tisztázták azt is, hogy megvan a motorszerződésük, de a hivatalos bejelentés csak ma érkezett meg.
Illiennel erősítenek


Az energiaital-gyártó nagyobbik csapata jövőre is a Renault által gyártott motorokkal indul, de azok fejlesztésében részt vesz a Red Bull által igazolt motorguru, Mario Illien és cége, az Ilmor, az erőforrások pedig TAG Heuer néven kerülnek az autóba.
A TAG és a TAG Heuer az elmúlt 30 évben a McLaren partnere volt, 1983-87 között a brit alakulat a Red Bulléhoz hasonló módon a szponzor neve alatt használt Porsche-erőforrásokkal is versenyzett.
“A TAG Heuer és a Red Bull két transzcendens márka, mindkettőnknél szenvedélyesen szeretjük a versenyzést és igyekszünk másképp csinálni a dolgokat, ahogy ez az együttműködés is bizonyítja. A TAG Heuer évtizedek óta a Forma-1 egyik ikonikus márkája, nagyon örülünk, hogy úgy döntöttek, velünk folytatják a részvételüket” – mondta a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner.


“Azt is örömmel láttuk, hogy a Renault megerősítette a Forma-1 melletti hosszú távú elkötelezettségét, és szeretnénk köszönetet mondani nekik a csapatunknak 2007 óta nyújtott segítségért! Az Ilmorral folytatott műszaki együttműködésük bizakodásra ad okot, kíváncsian várjuk a 2016-os szezont!” – tette hozzá, utalva arra, hogy a Renault tegnap éjszaka bejelentette, hogy a Lotus felvásárlásával jövőre már újra gyári csapattal vesz részt az F1-ben.
A Toro Rossóról egyelőre nincs hivatalos közlés, de kész tény, hogy a kisebbik Red Bull-csapat búcsút int a Renault-nak, 2016-tól a Ferrari idei erőforrásaival indul majd.

Kommentek

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.