F1: Ecclestone keresztülveri az alternatív motort?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 15.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone a gyártók elutasítása ellenére is új, olcsóbb alternatív erőforrást akar látni a sportágban 2017-re.

Miután a Mercedes és a Ferrari sem akart motort adni a Red Bullnak, a kis- és középcsapatok pedig küszködnek az erőforrások évi több tízmilliós költségével, a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrideket kezdettől fogva gyűlölő Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt valószínűtlen szövetségre lépett, hogy 2017-re egy olcsó, egyszerűbb, független gyártótól származó alternatív erőforrást vezessenek be a Forma-1-ben.


Az FIA meg is hirdette erre a pályázatot, négy gyártó jelentkezett, azonban a Forma-1-ben jelenleg résztvevő motorszállítók megtorpedózták a kezdeményezést, helyette vállalták, hogy jövő január 15-ig előállnak valamilyen tervvel a motorok “olcsósítása” érdekében.
A fentiek ellenére Ecclestone még nem mondott le az alternatív motor bevezetéséről, árulta el a német Handelsblattnak adott friss interjújában:
“Meg kell változtatnunk a szabályokat, hogy bevezethessük az olcsó alternatív motort. Az új hibrid erőforrások egyszerűen túl drágák. Nem érünk rá időt pocsékolni.” 
“Én továbbra is úgy gondolom, hogy 2017-re kellene az alternatív erőforrás, bárcsak az F1 többi szereplője is hosszabb távon gondolkodna! Én mindenesetre mindent beleadok majd, hogy az F1 csúcskategóriás autóverseny maradjon” – magyarázta.
Az F1 kereskedelmi ügyeit igazgató angol üzletember nem a levegőbe beszél, ugyanis az FIA Motorsport Világtanácsa szerdai, párizsi ülésén külön mandátumot adott neki és Todtnak arra, hogy a sportág problémáira megoldási tervet készítsenek elő. Az ő határidejük január 30., azaz a motorgyártók után következnek, övék lesz a következő kör.
FIA

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.