Miután a Mercedes és a Ferrari sem akart motort adni a Red Bullnak, a kis- és középcsapatok pedig küszködnek az erőforrások évi több tízmilliós költségével, a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrideket kezdettől fogva gyűlölő Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt valószínűtlen szövetségre lépett, hogy 2017-re egy olcsó, egyszerűbb, független gyártótól származó alternatív erőforrást vezessenek be a Forma-1-ben.


Az FIA meg is hirdette erre a pályázatot, négy gyártó jelentkezett, azonban a Forma-1-ben jelenleg résztvevő motorszállítók megtorpedózták a kezdeményezést, helyette vállalták, hogy jövő január 15-ig előállnak valamilyen tervvel a motorok “olcsósítása” érdekében.
A fentiek ellenére Ecclestone még nem mondott le az alternatív motor bevezetéséről, árulta el a német Handelsblattnak adott friss interjújában:
“Meg kell változtatnunk a szabályokat, hogy bevezethessük az olcsó alternatív motort. Az új hibrid erőforrások egyszerűen túl drágák. Nem érünk rá időt pocsékolni.” 
“Én továbbra is úgy gondolom, hogy 2017-re kellene az alternatív erőforrás, bárcsak az F1 többi szereplője is hosszabb távon gondolkodna! Én mindenesetre mindent beleadok majd, hogy az F1 csúcskategóriás autóverseny maradjon” – magyarázta.
Az F1 kereskedelmi ügyeit igazgató angol üzletember nem a levegőbe beszél, ugyanis az FIA Motorsport Világtanácsa szerdai, párizsi ülésén külön mandátumot adott neki és Todtnak arra, hogy a sportág problémáira megoldási tervet készítsenek elő. Az ő határidejük január 30., azaz a motorgyártók után következnek, övék lesz a következő kör.