F1: A McLaren nem roppan bele a szponzorhiányba

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 14.30

Ron Dennis, a McLaren első embere szerint nem tragédia, hogy a csapat nem dúskál szponzorokban. A jövőre a Red Bullt erősítő Tag Heuer elvesztése sem tragédia.

Névadó szponzora utoljára 2013 végén volt a McLarennek, a Vodafone ekkor távozott, és azóta sem sikerült újat találni a helyére. Jelentkező valószínűleg lett volna, de ennek a “felületnek” ára van, és a McLaren ebből nem volt hajlandó engedni.

Az idei szezonban nemcsak szponzorok, hanem már eredmények sem jöttek, Ron Dennis, a McLaren vezetője szerint azonban a csapat ezt is kibírja. Idén a Tag Heuer és a Johnnie Walker is elhagyta az alakulatot, előbbi a Red Bull, utóbbi a Force India partnereként folytatja.

“A dolgok ritkán olyanok, mint amilyennek tűnnek” – mondta Dennis. “A Vodafone-t például nem veszítettük el, ők döntöttek úgy, hogy befejezik ezt a fajta szponzorációt. Ez nagy különbség.”

“Az ilyen nagy cégeknél olykor lecserélik a vezető menedzsereket, az újaknak pedig más elképzeléseik vannak. A Vodafone úgy döntött, más irányba indul el.”

Dennis szerint a jövőre a Red Bull Renault-motorjának nevet és logót adó Tag Heuer elveszítése sem nagy tragédia anyagilag. “Kezdetben én magam irányítottam a cég marketingjét, sőt részvényese voltam a cégnek.”

“Noha sokáig szorosan együttműködtünk, a jelenlegi vezérigazgatóval több dologban is teljesen más véleményünk volt. A monte-carlói dologgal például nagyon nem értettem egyet (a Tag Heuer küldött grid boyokat a versenyre), nem éreztem pozitívnak. És még a számok is évről évre csökkentek.”

“Nem kell Einsteinnek lenni ahhoz, hogy világos legyen, az F1 jelenleg elég nagy kihívást jelentő környezet. De optimista vagyok a most zajló tárgyalásainkkal kapcsolatban, meglátjuk, mi sül ki belőlük. Hogy esetleg rosszabbul alszom ezek miatt? Nem, egyáltalán nem.”

“Erősek, nagyon erősek vagyunk anyagilag. Az egész csoport értéke 500 milliárd forint, és minden üzletünk nyereséges.”

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.