Névadó szponzora utoljára 2013 végén volt a McLarennek, a Vodafone ekkor távozott, és azóta sem sikerült újat találni a helyére. Jelentkező valószínűleg lett volna, de ennek a “felületnek” ára van, és a McLaren ebből nem volt hajlandó engedni.

Az idei szezonban nemcsak szponzorok, hanem már eredmények sem jöttek, Ron Dennis, a McLaren vezetője szerint azonban a csapat ezt is kibírja. Idén a Tag Heuer és a Johnnie Walker is elhagyta az alakulatot, előbbi a Red Bull, utóbbi a Force India partnereként folytatja.

“A dolgok ritkán olyanok, mint amilyennek tűnnek” – mondta Dennis. “A Vodafone-t például nem veszítettük el, ők döntöttek úgy, hogy befejezik ezt a fajta szponzorációt. Ez nagy különbség.”

“Az ilyen nagy cégeknél olykor lecserélik a vezető menedzsereket, az újaknak pedig más elképzeléseik vannak. A Vodafone úgy döntött, más irányba indul el.”

Dennis szerint a jövőre a Red Bull Renault-motorjának nevet és logót adó Tag Heuer elveszítése sem nagy tragédia anyagilag. “Kezdetben én magam irányítottam a cég marketingjét, sőt részvényese voltam a cégnek.”

“Noha sokáig szorosan együttműködtünk, a jelenlegi vezérigazgatóval több dologban is teljesen más véleményünk volt. A monte-carlói dologgal például nagyon nem értettem egyet (a Tag Heuer küldött grid boyokat a versenyre), nem éreztem pozitívnak. És még a számok is évről évre csökkentek.”

“Nem kell Einsteinnek lenni ahhoz, hogy világos legyen, az F1 jelenleg elég nagy kihívást jelentő környezet. De optimista vagyok a most zajló tárgyalásainkkal kapcsolatban, meglátjuk, mi sül ki belőlük. Hogy esetleg rosszabbul alszom ezek miatt? Nem, egyáltalán nem.”

“Erősek, nagyon erősek vagyunk anyagilag. Az egész csoport értéke 500 milliárd forint, és minden üzletünk nyereséges.”