F1: Megkapja a Ferrari-motort a Toro Rosso

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.03. 09.40

A Nemzetközi Automobil Szövetség engedélyt adott a Ferrarinak, hogy az idei erőforrását szállítsa 2016-ban a Toro Rossónak. Több változás a motorszabályokban.

Mivel 2014 után a Renault idén sem jutott sokra az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásával, a Red Bullnál úgy döntöttek, hogy elválnak. Miután azonban a Red Bull Racing sem a Mercedestől, sem a Ferraritól nem kapott versenyképes motort, a csapat valószínűleg marad a francia gyártóval, a kisebbik alakulat azonban mindenképp vált.


A Toro Rosso már jó ideje beleegyezett, hogy a Ferrari idei motorjával induljon jövőre, ezt viszont nem engednék a szabályok, ugyanis egy gyártónak csak egyféle specifikációja szerepelhet egy szezonban, és legfeljebb három csapatot láthat el. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorport Világtanácsa szerdai ülésén módosított aholomogizációs szabályokon, valamint egyedi felmentést adott a maranellói márkának, hogy három helyett négy autóba kerülhessen a motorjuk, így a kisebbik Red Bull-csapat üzlete zöld utat kapott.
A Világtanács párizsi értekezletén megerősítették azt is, hogy a motorok fejlesztése 2016-ban is folyhat a szezon közben, nem kell február végén homologizálni a jövő évi specifikációt. 


A Renault és a Honda küszködése miatt a fejlesztési zsetonokra eredetileg vonatkozó (2015 – 32 zseton, 2016 – 25, 2017 – 20, 2018 – 15) szigorú csökkentést is lazították, így a jövő évben is marad a 32-es keret, 2017-re 25, majd 20 és 15 jár majd.  
Az FIA azt is szabályba foglalta, hogy új motorgyártó a belépése évében csak 15 zsetont használhat – hiszen előtte korlátozás nélkül, hosszú ideig készülhet, fejleszthet -, a második évben viszont 32 zsetonból gazdálkodhat.
A Motorsport Világtanács az F1 problémáinak megoldására – az irányítási struktúra kérdése, költségcsökkentés, motorok – különleges mandátumot adott a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt kettősének, nekik kell előállniuk reformtervekkel január 31-éig.

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.