A hétvégi szezonzáró után a Pirelli kérésére egynapos gumitesztet tartottak a Forma-1-es csapatok Abu-Dzabiban.


A gumiszállító a 2016-os fejlesztésein dolgozott, az autókra nem kerülhettek fel jövő évi újítások, csakis a jövő évi abroncsok – jelöletlen, csak a Pirelli számára ismert keverékű és konstrukciójú – prototípusai.
A fentiek miatt a köridők természetesen nem jelentettek semmit az erőviszonyok tekintetében, de a McLaren számára a katasztrofális idény után egészen apró kis vigasz lehetett, hogy végre a táblázat élén szerepeltek, a GP2-es bajnok tartalékos és tesztpilótájuk, Stoffel Vandoorne volt a leggyorsabb.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nagyjából elégedetten értékelte a 12 órás munkát:
“Csak ez az egy lehetőségünk volt a jövő évi gumik tesztelésére, és bár még hátravan az adatok teljes kielemzése, elégedettek lehetünk azzal, amit elvégeztünk” – kezdte.


“A 2016-ra szánt ultralágy keverék több verzióját is kipróbáltuk, ez volt az egyik fő cél. Az ultralággyal jövőre a szuperlágynál is puhább keveréket vezetünk be, amely elsősorban az utcai pályák belemenősebb opciója lesz: jobban tapad a szuperlágynál, de gyorsabban is kopik, hogy így bevállalósabb stratégiákra nyújtson lehetőséget. Hogy több bokszkiállást és eltérő stratégiákat hoz-e, még nem tudhatjuk, de úgy tűnik, hogy a jó irányba tartunk.”
Míg a McLaren csak Vandoorne-t vetette be, több csapat az állandó versenyzőit dolgoztatta, hogy legalább valamelyest, még félig “vakon” is ismerkedjenek a 2016-os gumikkal. A Ferrarinál, a Red Bullnál és a Toro Rossónál ott volt mindkét versenypilóta, a Lotusnál a jövő évre előléptetett Jolyon Palmer, a Force Indiánál Nico Hülkenberg, a Saubernél Marcus Ericsson vezetett.
A világbajnok Mercedes a DTM-győztes tesztelőjét, Pascal Wehrleint küldte pályára, míg a Force Indiánál, a Saubernél és a Manornál ifjoncok és fizetősök is lehetőséget kaptak. 
A svájci csapatnál visszatért a tavaly már jó pénzért szabadedzésen is vezető Adderly Fong, a silverstone-i alakulatnál Hülkenberg mellett pedig a frissen szerződtetett tesztpilóta, a mexikói Alfonso Celis kóstolhatott bele a Forma-1-be első ízben.


“Az első Forma-1-es autóban töltött napom minden várakozásomat beváltotta! Az autó tapadása és fékereje kiemelkedő, a Formual Renault 3.5-ben szerzett tapasztalataim után azonban készen álltam erre a kihívásra. Nagyon élveztem, és elégedett vagyok a napom alakulásával. Az első pár etapon lépésről lépésre haladtam, amíg megszoktam az autót, megismerkedtem a rendszereivel. Aztán szépen lassan elkezdem egyre jobban nyomni, ahogy ráéreztem az autóra. Mivel a programot a Pirelli diktálta, egyszerűen a vezetésre koncentrálhattam, és arra, hogy megismerkedjek a csapattagokkal, hiszen 2016 fontos év lesz, akkor is velük fogok dolgozni” – mesélte a 19 éves pilóta.
 1. S. Vandoorne McLaren-Honda 1:44,103 99 kör
 2. K. Räikkönen Ferrari 1:44,456 56
 3. M. Ericsson Sauber-Ferrari 1:44,480 50
 4. J. Palmer Lotus-Mercedes 1:44,568 90
 5. S. Vettel Ferrari 1:44,940 56
 6. P. Wehrlein Mercedes AMG 1:45,605 107
 7. D. Ricciardo Red Bull-Renault 1:45,805 57
 8. M. Verstappen Toro Rosso-Renault 1:45,849 54
 9. N. Hülkenberg Force India-Mercedes 1:45,852 71
 10. V. Bottas Williams-Mercedes 1:45,940 103
 11. D. Kvjat Red Bull-Renault 1:46,309 48
 12. C. Sainz Toro Rosso-Renault 1:46,995 56
 13. A. Fong Sauber-Ferrari 1:48,439 57
 14. A. Celis Force India-Mercedes 1:48,545 65
 15. R. Haryanto Manor Marussia 1:49,593 56
 16. J. King Manor Marussia 1:49,661 59