F1: A McLaren az élen az utolsó teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.02. 08.40

A Pirelli kedvéért Abu-Dzabiban rendezett keddi gumiteszten a McLaren tesztpilótája, Stoffel Vandoorne volt a leggyorsabb. A gumigyártó sok adatot gyűjtött.

A hétvégi szezonzáró után a Pirelli kérésére egynapos gumitesztet tartottak a Forma-1-es csapatok Abu-Dzabiban.


A gumiszállító a 2016-os fejlesztésein dolgozott, az autókra nem kerülhettek fel jövő évi újítások, csakis a jövő évi abroncsok – jelöletlen, csak a Pirelli számára ismert keverékű és konstrukciójú – prototípusai.
A fentiek miatt a köridők természetesen nem jelentettek semmit az erőviszonyok tekintetében, de a McLaren számára a katasztrofális idény után egészen apró kis vigasz lehetett, hogy végre a táblázat élén szerepeltek, a GP2-es bajnok tartalékos és tesztpilótájuk, Stoffel Vandoorne volt a leggyorsabb.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nagyjából elégedetten értékelte a 12 órás munkát:
“Csak ez az egy lehetőségünk volt a jövő évi gumik tesztelésére, és bár még hátravan az adatok teljes kielemzése, elégedettek lehetünk azzal, amit elvégeztünk” – kezdte.


“A 2016-ra szánt ultralágy keverék több verzióját is kipróbáltuk, ez volt az egyik fő cél. Az ultralággyal jövőre a szuperlágynál is puhább keveréket vezetünk be, amely elsősorban az utcai pályák belemenősebb opciója lesz: jobban tapad a szuperlágynál, de gyorsabban is kopik, hogy így bevállalósabb stratégiákra nyújtson lehetőséget. Hogy több bokszkiállást és eltérő stratégiákat hoz-e, még nem tudhatjuk, de úgy tűnik, hogy a jó irányba tartunk.”
Míg a McLaren csak Vandoorne-t vetette be, több csapat az állandó versenyzőit dolgoztatta, hogy legalább valamelyest, még félig “vakon” is ismerkedjenek a 2016-os gumikkal. A Ferrarinál, a Red Bullnál és a Toro Rossónál ott volt mindkét versenypilóta, a Lotusnál a jövő évre előléptetett Jolyon Palmer, a Force Indiánál Nico Hülkenberg, a Saubernél Marcus Ericsson vezetett.
A világbajnok Mercedes a DTM-győztes tesztelőjét, Pascal Wehrleint küldte pályára, míg a Force Indiánál, a Saubernél és a Manornál ifjoncok és fizetősök is lehetőséget kaptak. 
A svájci csapatnál visszatért a tavaly már jó pénzért szabadedzésen is vezető Adderly Fong, a silverstone-i alakulatnál Hülkenberg mellett pedig a frissen szerződtetett tesztpilóta, a mexikói Alfonso Celis kóstolhatott bele a Forma-1-be első ízben.


“Az első Forma-1-es autóban töltött napom minden várakozásomat beváltotta! Az autó tapadása és fékereje kiemelkedő, a Formual Renault 3.5-ben szerzett tapasztalataim után azonban készen álltam erre a kihívásra. Nagyon élveztem, és elégedett vagyok a napom alakulásával. Az első pár etapon lépésről lépésre haladtam, amíg megszoktam az autót, megismerkedtem a rendszereivel. Aztán szépen lassan elkezdem egyre jobban nyomni, ahogy ráéreztem az autóra. Mivel a programot a Pirelli diktálta, egyszerűen a vezetésre koncentrálhattam, és arra, hogy megismerkedjek a csapattagokkal, hiszen 2016 fontos év lesz, akkor is velük fogok dolgozni” – mesélte a 19 éves pilóta.
 1.  S. Vandoorne  McLaren-Honda  1:44,103  99 kör
 2.  K. Räikkönen  Ferrari  1:44,456  56
 3.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari  1:44,480  50
 4.  J. Palmer  Lotus-Mercedes  1:44,568  90
 5.  S. Vettel  Ferrari  1:44,940  56
 6.  P. Wehrlein  Mercedes AMG  1:45,605  107
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:45,805  57
 8.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault  1:45,849  54
 9.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:45,852  71
 10.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:45,940  103
 11.  D. Kvjat  Red Bull-Renault  1:46,309  48
 12.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault  1:46,995  56
 13.  A. Fong  Sauber-Ferrari  1:48,439  57
 14.  A. Celis  Force India-Mercedes  1:48,545  65
 15.  R. Haryanto  Manor Marussia  1:49,593  56
 16.  J. King  Manor Marussia  1:49,661  59

Kommentek

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel Alfa 4C-nket ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.