A hétvégi szezonzáró után a Pirelli kérésére egynapos gumitesztet tartottak a Forma-1-es csapatok Abu-Dzabiban.


A gumiszállító a 2016-os fejlesztésein dolgozott, az autókra nem kerülhettek fel jövő évi újítások, csakis a jövő évi abroncsok – jelöletlen, csak a Pirelli számára ismert keverékű és konstrukciójú – prototípusai.
A fentiek miatt a köridők természetesen nem jelentettek semmit az erőviszonyok tekintetében, de a McLaren számára a katasztrofális idény után egészen apró kis vigasz lehetett, hogy végre a táblázat élén szerepeltek, a GP2-es bajnok tartalékos és tesztpilótájuk, Stoffel Vandoorne volt a leggyorsabb.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nagyjából elégedetten értékelte a 12 órás munkát:
“Csak ez az egy lehetőségünk volt a jövő évi gumik tesztelésére, és bár még hátravan az adatok teljes kielemzése, elégedettek lehetünk azzal, amit elvégeztünk” – kezdte.


“A 2016-ra szánt ultralágy keverék több verzióját is kipróbáltuk, ez volt az egyik fő cél. Az ultralággyal jövőre a szuperlágynál is puhább keveréket vezetünk be, amely elsősorban az utcai pályák belemenősebb opciója lesz: jobban tapad a szuperlágynál, de gyorsabban is kopik, hogy így bevállalósabb stratégiákra nyújtson lehetőséget. Hogy több bokszkiállást és eltérő stratégiákat hoz-e, még nem tudhatjuk, de úgy tűnik, hogy a jó irányba tartunk.”
Míg a McLaren csak Vandoorne-t vetette be, több csapat az állandó versenyzőit dolgoztatta, hogy legalább valamelyest, még félig “vakon” is ismerkedjenek a 2016-os gumikkal. A Ferrarinál, a Red Bullnál és a Toro Rossónál ott volt mindkét versenypilóta, a Lotusnál a jövő évre előléptetett Jolyon Palmer, a Force Indiánál Nico Hülkenberg, a Saubernél Marcus Ericsson vezetett.
A világbajnok Mercedes a DTM-győztes tesztelőjét, Pascal Wehrleint küldte pályára, míg a Force Indiánál, a Saubernél és a Manornál ifjoncok és fizetősök is lehetőséget kaptak. 
A svájci csapatnál visszatért a tavaly már jó pénzért szabadedzésen is vezető Adderly Fong, a silverstone-i alakulatnál Hülkenberg mellett pedig a frissen szerződtetett tesztpilóta, a mexikói Alfonso Celis kóstolhatott bele a Forma-1-be első ízben.


“Az első Forma-1-es autóban töltött napom minden várakozásomat beváltotta! Az autó tapadása és fékereje kiemelkedő, a Formual Renault 3.5-ben szerzett tapasztalataim után azonban készen álltam erre a kihívásra. Nagyon élveztem, és elégedett vagyok a napom alakulásával. Az első pár etapon lépésről lépésre haladtam, amíg megszoktam az autót, megismerkedtem a rendszereivel. Aztán szépen lassan elkezdem egyre jobban nyomni, ahogy ráéreztem az autóra. Mivel a programot a Pirelli diktálta, egyszerűen a vezetésre koncentrálhattam, és arra, hogy megismerkedjek a csapattagokkal, hiszen 2016 fontos év lesz, akkor is velük fogok dolgozni” – mesélte a 19 éves pilóta.
 1.  S. Vandoorne  McLaren-Honda  1:44,103  99 kör
 2.  K. Räikkönen  Ferrari  1:44,456  56
 3.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari  1:44,480  50
 4.  J. Palmer  Lotus-Mercedes  1:44,568  90
 5.  S. Vettel  Ferrari  1:44,940  56
 6.  P. Wehrlein  Mercedes AMG  1:45,605  107
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:45,805  57
 8.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault  1:45,849  54
 9.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:45,852  71
 10.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:45,940  103
 11.  D. Kvjat  Red Bull-Renault  1:46,309  48
 12.  C. Sainz  Toro Rosso-Renault  1:46,995  56
 13.  A. Fong  Sauber-Ferrari  1:48,439  57
 14.  A. Celis  Force India-Mercedes  1:48,545  65
 15.  R. Haryanto  Manor Marussia  1:49,593  56
 16.  J. King  Manor Marussia  1:49,661  59