Az Abu-Dzabi Nagydíj helyszínén a Mercedes írt hosszú levelet a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, bepanaszolva a Ferrarit az amerikai Haasszal folytatott együttműködése miatt. A Mercedes gyanúja szerint a Ferrari a partnerséggel megkerülte a szigorú szélcsatornás és CFD-szimulációs szabályokat, ezért a csapat arra kérte az FIA-t, hogy mondja ki, az ilyen összefonódás legális vagy nem.

Néhány hónappal ezelőtt már felmerült ez a vád, egy vizsgálóbizottság akkor is tisztázta az érintetteket. Az FIA most is ugyanolyan választ adott, mint korábban, hét oldalon reagáltak a felügyelők a felvetésekre.

Az FIA megerősítette, hogy a bizonyítékok alapján a Ferrari és a Haas semmi szabályelleneset nem tett, de ígéretet tett arra, hogy pontosítja a szabályzat szövegezését. Pontosabban meghatározzák majd, hogy milyen információkat nem oszthatnak meg egymás között a csapatok, illetve összeállítottak egy pontos listát arról, hogy milyen tevékenységek számítanak a szabályok rosszhiszemű megkerülésének.

Az FIA válaszában kimondta, hogy egyetlen csapat sem használhat fel egy másikat saját aerodinamikai fejlesztéseire.

“Nem hinném, hogy a Ferrari megkerülte volna az előírásokat” – jelentette ki a döntés kézhezvétele után Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök. “A Ferrari és a Haas helyesen értelmezte a szabályokat.”

“De ez részünkről nem a múlt bolygatásáról szólt, a jövővel kapcsolatban akartunk biztos alapokat. Ez a sport az előnyszerzésről szól. Ha előnyt szereztek azzal, hogy úgy értelmezték a szabályokat, ahogyan tették, akkor csak annyit mondhatunk, hogy megérdemelték.”

“A kérelmünk arról szólt, hogy pontosan tudjuk, milyen munkát végezhetünk a saját ügyfélcsapatainkkal közösen.”